Z powrotem: DsMB

    Lubuska Kolej Regionalna


    Ponieważ nie udało mi się znaleźć w Internecie żadnych wiadomości na temat tej prywatnej kolei pasażerskiej (z wyjątkiem tego artykułu), zajrzałem do starych rozkładów jazdy. Oto czego się dowiedziałem:

    Skrót LKR po raz pierwszy pojawia się w tabeli oznaczeń w cegle "Lato '93", po raz ostatni w cegle "Zima 94/95"

    Pociągi LKR w cegle "Lato '93" są w tabelach: 300, 331 (*,**), 331a (*,**), 333, 347 (*,**), 348 (*), 352, 352a (*, **), 355, 356, 357 (*), 358, 358a. No i pospieszny do Karpacza: 255, 246, 359

    * tylko LKR
    ** nic tam nie jeździło w rozkładzie 92/93

    Składy LKR jeździły z wagonami 2-giej i 1-szej klasy, w pospiesznym do Karpacza był wagon barowy.

    W rozkładzie zimowym 93/94 linie LKR są specjalnie oznaczone na mapce III okręgu. Są to linie: 331, 331a, 347, 348, 352a i 357

    W tym rozkładzie:
    - na LKR pojawiły się pociągi pn-pt, w poprzednim rozkładzie wszystkie jeździły codziennie,
    - LKR przestała jeździć do Lubska (358a), PKP jeździło nadal,
    - LKR zmieniła numerację pociągów. Np. poc. 104 w rozkładzie letnim jeździł na trasie Łęknica - Tuplice a w zimowym Sieniawa Lubuska - Zbąszynek,
    - ubyła 1 para pociągów do/z Sieniawy Lubuskiej,
    - przybyły po 3 pary pociągów w tabelach 331 i 348,
    - zawieszono ruch do Sławy Śl. - tabela 347 i do Niegosławic (tabela 352a),
    - w tabeli 357 (Łęknica - Tuplice) z 4 par codziennie zostały 2 w dni robocze i były to pociągi PKP a nie LKR,

    lato '94: - nie jeździ pospieszny do Karpacza,
    - w pozostałych tabelach LKR niewielkie zmiany w porówaniu z poprzednim rozkładem, i adnotacja "Pociągi LKR kursują po uprzednim ogłoszeniu"

    cegła 94/95 - LKR jest podpisana na mapce i w tabelach, ale nie ma żadnych pociągów

    Podsumowując, LKR jeździła od 23.V.1993 do 28.V.1994, może trochę dłużej i przegrała w konkurencji z parowozami z Wolsztyna :)

    Tabor LKR - wspomnienia Krzysztofa

    Tabor LKR był sprowadzony z Danii. Remont odbył w ZNTK Poznań. Były to składy spalinowe (zepoły trakcyjne) wyposażone w silnik Mercedesa. Miałem wtedy praktyki w ZNTK i mam kilka zdjęć czarno - białych, fatalnej jakości. Acz same składy były w środku bardzo wygodne. Od kolegów z pracy wiem, że po upadku kolei składy stacjonowały i były złomowane na stacji Lubsko. Część z nich ponoć do dziś służy w lubuskim jako świetlice wiejskie (sic!). Tyle pamiętam ...

    Lista pociągów LKR w rozkładzie letnim 1993:

    LKR 206 Wolsztyn - Sulechów
    LKR 214/215 Wolsztyn - Czerwieńsk
    
    LKR 200/201 Czerwieńsk - Wolsztyn
    LKR 207 Sulechów - Wolsztyn
    
    LKR 302/303 Zielona Góra - Sieniawa
    LKR 306/307 Zbąszynek - Sieniawa
    LKR 310/311 Zbąszynek - Sieniawa
    
    LKR 304/305 Sieniawa - Zbąszynek
    LKR 308/309 Sieniawa - Wolsztyn
    LKR 312/313 Sieniawa - Zielona Góra
    
    LKR 210 Nowa Sól - Kolsko - Sława Śląska
    LKR 211 Sława Śląska - Kolsko - Nowa Sól
    
    LKR 208/209 Wolsztyn - Sława Śląska
    LKR 212/213 Sława Śląska - Wolsztyn
    
    LKR 202/203 Wolsztyn - Niegosławice
    LKR 204/205 Niegosławice - Wolsztyn
    
    LKR 110/111 Nowa Sól - Niegosławice - Żary
    LKR 108/109 Żagań - Niegosławice - Nowa Sól - (Leszno ?)
    LKR 116/117 Żagań - Niegosławice - Nowa Sól
    
    LKR 315 Zielona Góra - Czerwieńsk
    LKR 119 Nowa Sól - Czerwieńsk
    LKR 402/403 pospieszny Karpacz - Czerwieńsk, sb, nd 
    LKR 400/401 pospieszny Czerwieńsk - Karpacz, sb, nd (3.7.-25.9.)
    
    LKR 300 Czerwieńsk - Zielona Góra
    LKR 100/101 Czerwieńsk - Żagań
    LKR 312 Czerwieńsk - Zielona Góra
    
    LKR 115 Żagań - Lubsko
    LKR 114 Lubsko - Żagań
    
    LKR 103 Żagań - Łęknica 
    LKR 113 Żary - Łęknica
    
    LKR 105 Tuplice - Łęknica
    LKR 107 Tuplice - Łęknica
    
    LKR 102 Łęknica - Tuplice
    LKR 104 Łęknica - Tuplice
    
    LKR 106 Łęknica - Żagań
    LKR 112 Łęknica - Żagań
    


    bajer@kolej.pl