Ponieważ nie udało mi się znaleźć w Internecie żadnych wiadomości na temat tej prywatnej kolei pasażerskiej (z wyjątkiem tego artykułu), zajrzałem do starych rozkładów jazdy. Oto czego się dowiedziałem:
Skrót LKR po raz pierwszy pojawia się w tabeli oznaczeń w cegle "Lato '93", po raz ostatni w cegle "Zima 94/95"
Pociągi LKR w cegle "Lato '93" są w tabelach: 300, 331 (*,**), 331a (*,**), 333, 347 (*,**), 348 (*), 352, 352a (*, **), 355, 356, 357 (*), 358, 358a. No i pospieszny do Karpacza: 255, 246, 359
* tylko LKR
** nic tam nie jeździło w rozkładzie 92/93
Składy LKR jeździły z wagonami 2-giej i 1-szej klasy, w pospiesznym do Karpacza był wagon barowy.
W rozkładzie zimowym 93/94 linie LKR są specjalnie oznaczone na mapce III okręgu. Są to linie: 331, 331a, 347, 348, 352a i 357
W tym rozkładzie:
- na LKR pojawiły się pociągi pn-pt, w poprzednim rozkładzie
wszystkie jeździły codziennie,
- LKR przestała jeździć do Lubska (358a), PKP jeździło nadal,
- LKR zmieniła numerację pociągów. Np. poc. 104 w rozkładzie letnim jeździł
na trasie Łęknica - Tuplice a w zimowym Sieniawa Lubuska - Zbąszynek,
- ubyła 1 para pociągów do/z Sieniawy Lubuskiej,
- przybyły po 3 pary pociągów w tabelach 331 i 348,
- zawieszono ruch do Sławy Śl. - tabela 347 i do Niegosławic (tabela 352a),
- w tabeli 357 (Łęknica - Tuplice) z 4 par codziennie zostały 2 w dni robocze
i były to pociągi PKP a nie LKR,
lato '94:
- nie jeździ pospieszny do Karpacza,
- w pozostałych tabelach LKR niewielkie zmiany w porówaniu z poprzednim
rozkładem, i adnotacja "Pociągi LKR kursują po uprzednim ogłoszeniu"
cegła 94/95 - LKR jest podpisana na mapce i w tabelach, ale nie ma żadnych pociągów
Podsumowując, LKR jeździła od 23.V.1993 do 28.V.1994, może trochę dłużej i przegrała w konkurencji z parowozami z Wolsztyna :)
Tabor LKR był sprowadzony z Danii. Remont odbył w ZNTK Poznań. Były to składy spalinowe (zepoły trakcyjne) wyposażone w silnik Mercedesa. Miałem wtedy praktyki w ZNTK i mam kilka zdjęć czarno - białych, fatalnej jakości. Acz same składy były w środku bardzo wygodne. Od kolegów z pracy wiem, że po upadku kolei składy stacjonowały i były złomowane na stacji Lubsko. Część z nich ponoć do dziś służy w lubuskim jako świetlice wiejskie (sic!). Tyle pamiętam ...
LKR 206 Wolsztyn - Sulechów LKR 214/215 Wolsztyn - Czerwieńsk LKR 200/201 Czerwieńsk - Wolsztyn LKR 207 Sulechów - Wolsztyn LKR 302/303 Zielona Góra - Sieniawa LKR 306/307 Zbąszynek - Sieniawa LKR 310/311 Zbąszynek - Sieniawa LKR 304/305 Sieniawa - Zbąszynek LKR 308/309 Sieniawa - Wolsztyn LKR 312/313 Sieniawa - Zielona Góra LKR 210 Nowa Sól - Kolsko - Sława Śląska LKR 211 Sława Śląska - Kolsko - Nowa Sól LKR 208/209 Wolsztyn - Sława Śląska LKR 212/213 Sława Śląska - Wolsztyn LKR 202/203 Wolsztyn - Niegosławice LKR 204/205 Niegosławice - Wolsztyn LKR 110/111 Nowa Sól - Niegosławice - Żary LKR 108/109 Żagań - Niegosławice - Nowa Sól - (Leszno ?) LKR 116/117 Żagań - Niegosławice - Nowa Sól LKR 315 Zielona Góra - Czerwieńsk LKR 119 Nowa Sól - Czerwieńsk LKR 402/403 pospieszny Karpacz - Czerwieńsk, sb, nd LKR 400/401 pospieszny Czerwieńsk - Karpacz, sb, nd (3.7.-25.9.) LKR 300 Czerwieńsk - Zielona Góra LKR 100/101 Czerwieńsk - Żagań LKR 312 Czerwieńsk - Zielona Góra LKR 115 Żagań - Lubsko LKR 114 Lubsko - Żagań LKR 103 Żagań - Łęknica LKR 113 Żary - Łęknica LKR 105 Tuplice - Łęknica LKR 107 Tuplice - Łęknica LKR 102 Łęknica - Tuplice LKR 104 Łęknica - Tuplice LKR 106 Łęknica - Żagań LKR 112 Łęknica - Żagań