Przepraszam wszystkich za nienajlepszą jakość zdjęć, są to zrzuty z filmu video wykonane nienajlepszą kartą. Jak tylko uda mi się zdobyć lepszą kartę postaram się zamieścić poprawione zdjęcia.
PRZEJAZD KOLEJOWY
Fragment
jednotorowej linii kolejowej. Obiekty: przejazd kolejowy strzeżony kategorii A
na skrzyżowaniu z drogą główną i strażnicą przejazdową. Stylizacja na
lata 70-te. Skala 1:87. Rozmiar H0. Model (z ruchomymi rogatkami) wykonał własnoręcznie
Leszek Lewiński, Reda. Kliknij
NA ŻUŁAWACH (woj. pomorskie)
Fragment
żuławskiej kolejki wąskotorowej (750 mm). Przejazd niestrzeżony kategorii D
i przepust betonowy otwarty na skrzyżowaniu toru z rowem melioracyjnym.
Stylizacja na lata 70-te. Skala 1:87. Rozmiar H0e. Model wykonali własnoręcznie:
Leszek Lewiński, Reda; Andrzej Sadłowski, Rumia. Kliknij
KOLEJ KONNA W RUMII Kaszuby (woj. pomorskie)
Fragment
kolei konnej ze stacji kolejowej do fabryki beczek w Rumii. Przy rozstaju dróg
przydrożna kapliczka z 1748 roku istniejąca do 1952 roku) i krzyż Stylizacja
na lata 30-te XX wieku. Skala 1:87. Rozmiar H0e. Model wykonał własnoręcznie
Daniel Kuzemko, Leszek Lewiński, Andrzej Sadłowski. Kliknij
STACJA WĄSKOTOROWA
Typowa
stacja wąskotorowa wąskotorowych kolei niemieckich (tor szerokości1000 mm) na
terenie byłej NRD. Budynek stacyjny, jednostanowiskowa parowozownia z urządzeniami
do oporządzania lokomotyw. Stylizacja na początek lat 90-tych. Skala 1:87.
Rozmiar H0m. Model wykonał przy użyciu elementów fabrycznych Andrzej
Harassek, Warszawa. Kliknij
MOST KRATOWNICOWY
Fragment
jednotorowej linii kolejowej drugorzędnej. Obiekty; most kolejowy kratownicowy
(kratownica paraboliczna) jednoprzęsłowy z jazdą dołem nad kanałem żeglugowym
i wiadukt kolejowy o konstrukcji skrzynkowej (z bezpośrednim mocowaniem toru do
obiektu) nad droga główną. Stylizacja na lata 80-te. Skala 1:87. Rozmiar H0.
Model wykonał własnoręcznie Leszek Lewiński, Reda. Kliknij
STACJA KOLEJOWA NORMALNOTOROWA
Fragment
stacji kolejowej normalnotorowej na linii znaczenia miejscowego.
Jednostanowiskowa parowozownia z urządzeniami do oporządzania parowozu (nabór
węgla, wody, kanał oczystkowy), warsztatem i wieżą ciśnień, peronem dla
podróżnych, wyładownia z wyodrębnionym miejscem do przeładunku zwierząt.
Stylizacja na lata 60-te. Skala 1:87. Rozmiar H0. Model wykonał własnoręcznie
Leszek Lewiński, Reda. Kliknij
STACJA KOLEJOWA WĄSKOTOROWA
Stacja
kolejowa wąskotorowa (tor szerokości 750 mm) styczna z koleją normalnotorową.
Dworzec kolejowy z nastawnią, poczekalnią i kasą biletową. Peron dla podróżnych.
Rampa przeładunkowa pomiędzy koleją normalno i wąskotorową. Rampa do załadunku
wąskotorowych wagonów transporterów taborem normalnotorowym ze sprzęgiem i
urządzeniami pomocniczymi. Z boku tor normalnej szerokości (1435 mm).
Stylizacja na lata 60-te. Skala 1:87. Rozmiar H0 + H0e. Model wykonał własnoręcznie
Leszek Lewiński, Reda. Kliknij
DWORZEC KOLEJOWY
Budynek
dworca kolejowego wzorowany na budynku dworca stacji Bydgoszcz Gł. Stylizacja
na lata 70-te. Skala 1:87. Rozmiar H0. Model wykonał własnoręcznie Daniel
Kuzemko, Gdynia. Kliknij
KONSTRUKCJA ODCIĄŻAJĄCA
Fragment
jednotorowej linii kolejowej drugorzędnej w miejscu skrzyżowania z ciekiem
wodnym. Przepust w trakcie budowy. W tor wbudowana konstrukcja odciążająca
ustawiona na klatkach z podkładów. Stylizacja na przełom lat 80-tych i
90-tych. Skala 1:87. rozmiar H0. Model wykonał własnoręcznie Leszek Lewiński,
Reda. Tabor na makiecie: Wózek motorowy (roboczy) typu OBW 10. Produkcja: Firma
liliput. Waloryzacja modelu: Leszek Lewiński, Reda. Kliknij
PRZYSTANEK LICHTAJNY
Fragment
jednotorowej linii kolejowej. Budynek dworcowy z kasą biletową i poczekalnią.
Przejazd niestrzeżony kategorii D na drodze polnej. Peron dla podróżnych.
Stylizacja na lata 30-te. Skala 1:87. Rozmiar H0. Model wykonał własnoręcznie
Daniel Kuzemko, Gdynia. Kliknij
LICHNÓWKI, ŻUŁAWY (woj. pomorskie)
Przystanek
osobowy z ładownią we wsi Lichnówki na linii kolejowej Lisewo - Nowy Dwór
Gdański km 7,300. Przy torze budynek gospodarczy dla trzody. Przejazd niestrzeżony
kategorii D. Stylizacja na lata 60-te. Skala 1:87. Rozmiar H0e. Model wykonał własnoręcznie
Andrzej Sadłowski, Rumia. Kliknij.
PRZEJAZD KOLEJOWY
Fragment
jednotorowej linii kolejowej znaczenia miejscowego Pruszcz Gdański - Łeba.
Obiekty: przejazd kolejowy strzeżony kategorii A w km 16,2 w Kolbudach (na
drodze do Łapina), most kolejowy blachownicowy jednoprzęsłowy z jazdą górą
(nad rzeką Reknicą). Stylizacja na lata 60-te. Skala 1:160. Rozmiar N. Model
wykonał własnoręcznie na podstawie oryginału Andrzej Sadłowski, Rumia. Kliknij
POSTERUNEK ODSTĘPOWY Z WYŁADOWNIĄ
Posterunek
odstępowy Zakrzewko z budynkiem dworcowym, nastawnią blokową, przejazdem strzeżonym
obsługiwanym z miejsca przez dróżnika przejazdowego, wyładownią publiczną z
placem, rampą czołową i magazynem. Budynek zaplecza służby drogowej z
magazynem, wieża ciśnień i żuraw wodny. Mechaniczne urządzenia srk z
semaforami kształtowymi. Stylizacja na lata powojenne. Skala 1:160. Rozmiar N.
Model wykonał własnoręcznie Andrzej Sadłowski, Rumia, przy współpracy
Michała Gabrysiaka, Warszawa. Kliknij
MAKIETA RUCHOMA
Makieta
przedstawia średniej wielkości miasteczko z linią kolejową. Po
dwutorowej linii kolejowej mogą w ruchu automatycznym kursować cztery pociągi.
Na każdym torze znajduje się mijanka. Na bocznicy odbywa się rozładunek i załadunek
towarów. Na makiecie znajdują się fabryki: stolarnia z działającym taśmociągiem,
galwanizernia, zakład naprawy samochodów, straż pożarna, stacja benzynowa,
sklepy i hotel. Skala 1:87. Rozmiar H0. Model złożył z elementów i zestawów
fabrycznych ks. Janusz Grygier, Zielonka. Kliknij
STACJA SŁONECZNIK
Mała stacja kolejowa wzorowana na stacji pochodzącej z linii kolejowej Ostróda
- Morąg. Typowy układ torowy z placem ładunkowym i rampą czołowo - boczną.
Pruska zabudowa - dworzec z nastawnią i budynki: mieszkalny oraz
gospodarczy. Przejazd kolejowy strzeżony. Wiadukt drogowy łukowy nad torem.
Dwa perony, mechaniczne urządzenia srk. Stylizacja na początek XX w. Skala
1:45. Rozmiar 0. Model wykonał własnoręcznie Tomasz Stangel, Zgierz. Kliknij