[ Odpowiedzi ] [ Odpowiedz ] [ Forum KOLEJ.pl ] |
Informacja została nadana z w3cache.icm.edu.pl (193.219.28.144) przez: linia25 Data: 26. Marzec 2002 o godz. 22:47:08 |
W ciągu kilku lub kilkunastu najbliższych dni z linii kolejowej Dębica Rozwadów zostanie prawdopodobnie zlikwidowana połowa pociągów osobowych a w ciągu kilku najbliższych tygodni lub miesięcy wszystkie pozostałe pociągi, w tym znakomicie obłożony Hetman. Apeluję i proszę wszystkich, którzy chcą coś zrobić i przeciwstawić się planom PKP, aby pomogli zbierać podpisy przeciwko likwidacji tej 115 letniej linii kolejowej. Proszę Was tym bardziej, że polityka PKP prowadzona w stosunku do tej linii jest przykładem gdzie w ciągu ostatnich lat mamy do czynienia z wygaszaniem popytu na przewozy pasażerskie na niespotykaną w Polsce skalę. Linia ta przebiega przez Dębicę Mielec Tarnobrzeg i Stalową Wolę a więc miasta o dużym potencjale ludnościowym. Mielec to drugi co do wielkości powiat i czwarte co do wielkości miasto w województwie podkarpackim. Stalowa Wola z kolei jest drugim co do wielkości miastem. W przypadku urzeczywistnienia planów likwidacji, do których PKP zmierza swą polityką od kilku lat, będzie to niespotykane na skalę Polski zjawisko, że miasta o takiej wielkości nie mają połączeń kolejowych, oraz że zlikwiduje się linie która w nomenklaturze PKP ma pierwszorzędne znaczenie. Zapowiadano modernizację, elektryfikację, drugi tor a jest stan likwidacji. Z mapy kolejowej Polski może wkrótce zniknąć linia kolejowa o niepowtarzalnym klimacie i wyjątkowości architektury kolejowej. Piękne stuletnie galicyjskie przystanki i stacyjki wkrótce mogą paść ofiarą niszczycielskiej działalności PKP. Musimy się temu przeciwstawić. Przypomnę osobom spoza Podkarpacia, że linią Dębica Rozwadów kursowały m. in. takie pociagi dalekobieżne jak: 1.Przeworsk Kraków przez Rozwadów (do momentu odzyskania niepodległości Przez Polskę) 2.Lublin Kraków chyba od początku istnienia niepodległego Państwa Polskiego do 1992 r. W pewnych okresach czasu miał on wagony bezpośrednie do Krynicy i Zakopanego, a w pewnych okresach jeździł z Łukowa. 3.Warszawa Krynica (w międzywojniu) który prowadził również wagony bezpośrednie z Łodzi 4.Warszawa Dębica (w międzywojniu) 5.Katowice Sandomierz (w międzywojniu) 6.Warszawa Zagórz (po II Wojnie Swiatowej) do 1993 r. 7.Hrubieszów/Bełżec Zamość Wrocław (od momentu wybudowania linii kolejowej z Zamościa do Stalowej Woli) do maja 2000 r. Pociąg ten miał bardzo dobrą frekwencję. Zdaniem pracowników PKP lepszą niż Hetman i mimo to został usunięty z tej linii. Obecnie jeździ trasą dłuższą o ponad 70 km. i ma niższą frekwencję. Ma literkę G. 8.Hetman rel. Zamość Wrocław (jeździ do dziś i ma bardzo dobrą frekwecje a mimo to co pewien okres czasu pojawiają się wypowiedzi o przesunięciu tego pociagu na inną trasę). Został on uruchomiony w 1987 r. z myślą o szybkim dziennym połączeniu Zamojszczyzny z dużymi aglomeracjami Polski Południowej (Kraków, Śląsk). Proszę wszystkich z rejonu oddziaływania tej linii i innych zainteresowanych o pomoc w zbieraniu podpisów pod protestami przeciwko likwidacji linii. Protest popierają stowarzyszenia prokolejowe, w tym Instytut Rozwoju i Promocji Kolei. Zainteresowanych proszę o pilny kontakt na adres email: linia25@wp.pl Chcemy zebrać jak największą ilość podpisów w bardzo krótkim przedziale czasowym. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
|
Odpowiedzi: Re: Likwidacja linii Dębica - Rozwadów. Prośba o natychmiastową pomoc Mariusz (1) Re: Re: Likwidacja linii Dębica - Rozwadów. Prośba o natychmiastową pomoc pp (0) Odpowiedz:
|
[ Odpowiedzi ] [ Odpowiedz ] [ Forum KOLEJ.pl ] |
| DZISIAJ
| JUTRO
| WCZORAJ
| FORUM
| FAQ | | TABOR | INFRASTRUKTURA | MODELARSTWO | SOFTWARE | LINKI | O SERWERZE | | |||
|