From massel@pg.gda.pl Fri Jun 9 14:39:49 2000 Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Re: Odp: Krytycy PKP Message-ID: <393E1FBD.64DE21C4@pg.gda.pl> Jakub wrote: > > "Kocham kolej, nienawidze PKP" > > Andrzeju, czyżby było AŻ TAK ¬LE? > > Nie odpowiadaj, je¶li odpowiedĽ brzmi "JESZCZE GORZEJ" Ze mna nie jest chyba zle. Czuje sie w kazdym razie zdrowy "na ciele i umysle". Natomiast z koleja w Polsce jest zle i gdybym mial wskazywac winnych, to nie szukalbym ich w rzadzie, ale przede wszystkim w PKP. Marnotrawienie pieniedzy (publicznych !!!!), jakie odbywa sie w tej firmie, przechodzi ludzkie pojecie. Zeby nie byc goloslownym podam przyklady: Oto w ramach modernizacji E-30 wymienia sie tym roku rowniez odcinki toru nr 2 pomiedzy Opolem a Wroclawiem eksploataowane od okolo 10 lat. A jest to nawierzchnia z podkladami betonowymi, ktorych trwalosc mozna ocenic na 30 lat (czyli kontynuacja praktyk znanych z E-20). a za te same pinieadze mozna bylo wymienic nawierzchnie tam gdzie rzeczywiscie jest to potrzebne (rowniez na E-30). Po powodzi odbudowano most w torze nr 1 na szlaku Kedzierzyn Kozle - Twardawa. Ale toru juz nie polaczono. Robote rozgrzebano i zostawiono. Most stoi i nic po nim nie jezdzi. Ruch odbywa sie po torze nr 2. Odbudowano most na linii do Kudowy. Po co to robiono, skoro ruchu pociagow nie przywrocono ? Wymieniono tor nr 1 pomiedzy Poznaniem Wsch. a Gnieznem. I jezdzi sie po nim 100 km/h. Przy tak dogodnym ukladzie geometrycznym tej trasy powinna obowiazywac tam predkosc minimum 120 km/h. Czyli - ponosi sie duze naklady, z ktorych nie ma korzysci. A M