From traper@polsl.gliwice.pl Tue Nov 23 14:54:49 1999 Path: agh.edu.pl!polsl.gliwice.pl!not-for-mail From: "Grzegorz Kapusta" Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Odp: wąskie tory na kujawach cd. Date: Thu, 11 Nov 1999 11:29:37 +0100 Organization: Politechnika Slaska, Gliwice Lines: 22 Message-ID: <80f0fl$hu4$1@zeus.polsl.gliwice.pl> References: <01bf2ab9$60cfa300$830f877e@tpsa> <80bubr$co8$1@sunsite.icm.edu.pl> NNTP-Posting-Host: websurfer165.silweb.pl X-Priority: 3 X-MSMail-Priority: Normal X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2314.1300 Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:36738 > Ile paliwa zuzyje traktor ciagnacy dwie przyczepy, a ile Lyd1 ciagnacy > kilkanascie wagonow ??? Poruszyłeś problem zużycia paliwa, który nie daje mi spokoju. W Świecie Kolei 4/99 piszą, że Pleszewska KD dostała MBxd2 i jest bardzo zadowolona, bo nie trzeba robić oblotu składu za każdym razem, no i zużywa 46 l paliwa na 100 km, czyli TRZY razy mniej niż Lyd1, która jeździła tam do tej pory. Czyli lidka pali 3*46=138 l ! Taki duperelek potrafi tyle wychłeptać !? 46 litrów w przypadku MBxd2 to też nie bagatelka, biorąc pod uwagę, że 400-konna ciężarówka zadowala się rzędem 30-40 litrów. Wiem, że tego nie powinno się przeliczać na 100 km, tylko na roboczogodziny, czy tonokilometry, ale czy to dużo zmienia? Czemu tabor kolejowy jest tak paliwożerny? Aż się boję pomyśleć, ile powinni zapłacić pasażerowie osobowego prowadzonego gagarinem, żeby zwróciło się na paliwo... Pozdrawiam, Grzegorz Kapusta traper@ polsl.gliwice.pl From asdf@kolej.pasjo.net.pl.lepiej.to.usun Tue Nov 23 14:55:22 1999 Path: agh.edu.pl!news.onet.pl!lublin.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail From: "Asdf" Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Re: wąskie tory na kujawach cd. Date: Sat, 13 Nov 1999 20:18:07 +0100 Organization: http://news.icm.edu.pl/ Lines: 50 Message-ID: <80khi6$kie$1@sunsite.icm.edu.pl> References: <01bf2ab9$60cfa300$830f877e@tpsa> <80bubr$co8$1@sunsite.icm.edu.pl> <80f0fl$hu4$1@zeus.polsl.gliwice.pl> NNTP-Posting-Host: dial-34-otw.supermedia.pl Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2 Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Trace: sunsite.icm.edu.pl 942524806 21070 212.244.128.34 (13 Nov 1999 20:26:46 GMT) X-Complaints-To: abuse@news.icm.edu.pl NNTP-Posting-Date: 13 Nov 1999 20:26:46 GMT X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.2106.4 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.2106.4 Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:36871 Grzegorz Kapusta napisał(a) w wiadomości: <80f0fl$hu4$1@zeus.polsl.gliwice.pl>... >> Ile paliwa zuzyje traktor ciagnacy dwie przyczepy, a ile Lyd1 ciagnacy >> kilkanascie wagonow ??? >Poruszyłeś problem zużycia paliwa, który nie daje mi spokoju. W Świecie >Kolei 4/99 piszą, że Pleszewska KD dostała MBxd2 i jest bardzo >zadowolona, bo nie trzeba robić oblotu składu za każdym razem, >no i zużywa 46 l paliwa na 100 km, czyli TRZY razy mniej niż Lyd1, >która jeździła tam do tej pory. Czyli lidka pali 3*46=138 l ! Ile pali Lydka? Badajac jej zuzycie paliwa na podstawie Ksiazki Spalinowego Pojazdu Trakcyjnego Lyd1 w latach 81-85 (zaraz po naprawie rewizyjnej) mamy: 0,375 kg/km 0,019 kg/Tkm (kilogram na tonokilometr) A wiec w przyblizeniu wychodzi 41,6 l/100km Czy to jest duzo? Troche... A ciezarowka 400-konna? Niech bedzie 30l. Ale ile ton netto mozna zaladowac na taka ciezarowke? Rekordzista zaladowal na swoja przyczepe-samorobe 75 ton wegla :))) A ile woza srednio? Mniej jak 30 ton... A ile burakow cukrowych brutto pociagnie Lyd1? Srednio: 200 ton (40 wagonow) Maxymalnie: 300 ton (60 wagonow jechalo za Lyd1). >Taki duperelek potrafi tyle wychłeptać !? Taki duperelek potrafi pociagnac 450 ton brutto... A ciezarowka? > Wiem, że tego >nie powinno się przeliczać na 100 km, tylko na roboczogodziny, >czy tonokilometry, ale czy to dużo zmienia? Tak :)) >Czemu tabor >kolejowy jest tak paliwożerny? Bo tabor kolejowy musi wazyc 20 ton, zeby miec 150KM A ciezarowce (ciagnikowi) wystarczy 5. Pozdrawiam, Grzegorz Mroczkowski asdf@kolej.pasjo.net.pl.lepiej.to.usun From asdf@kolej.pasjo.net.pl.lepiej.to.usun Tue Nov 23 14:56:42 1999 Path: agh.edu.pl!news.onet.pl!lublin.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail From: "Asdf" Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Re: wąskie tory na kujawach cd. Date: Sun, 14 Nov 1999 22:53:17 +0100 Organization: http://news.icm.edu.pl/ Lines: 48 Message-ID: <80nirl$am9$2@sunsite.icm.edu.pl> References: <01bf2ab9$60cfa300$830f877e@tpsa> <80bubr$co8$1@sunsite.icm.edu.pl> <80f0fl$hu4$1@zeus.polsl.gliwice.pl> <80khi6$kie$1@sunsite.icm.edu.pl> <80mk4u$rqm$1@zeus.polsl.gliwice.pl> NNTP-Posting-Host: dial-43-otw.supermedia.pl Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2 Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Trace: sunsite.icm.edu.pl 942624437 10953 212.244.128.43 (15 Nov 1999 00:07:17 GMT) X-Complaints-To: abuse@news.icm.edu.pl NNTP-Posting-Date: 15 Nov 1999 00:07:17 GMT X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.72.2106.4 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.72.2106.4 Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:36937 Grzegorz Kapusta napisał(a) w wiadomości: <80mk4u$rqm$1@zeus.polsl.gliwice.pl>... > >> A wiec w przyblizeniu wychodzi 41,6 l/100km >> Czy to jest duzo? Troche... >To już jest do przyjęcia - ten sam rząd wielkości co ciężarówka. >Dla mnie te rzekome 138 l wydawały się ilością astronomiczną. Ano... Moze byla bardzo zarznieta... W swoich wyliczeniach widzialem wyraznie, ze im pozniej, tym wiecej paliwa Lyd1 zarla... A moze to z powodu coraz mniejszych przewozow? >> >Taki duperelek potrafi tyle wychłeptać !? >> Taki duperelek potrafi pociagnac 450 ton brutto... >Oj, chyba troszkę przesadzasz. Z tego co wiem, to na GKW >lidki zupełnie się nie sprawdziły z takimi obciążeniami >i zakupiono Lxd2. Byc moze... Ja osobiscie Lydki z 60-cioma wagonami nie widzialem. Ale slyszalem z tzw. dobrze poinformowanych zrodel :). Nie to rzeby zawsze tak jezdzila, ale pare razy ciagnela... >> Bo tabor kolejowy musi wazyc 20 ton, zeby miec 150KM >> A ciezarowce (ciagnikowi) wystarczy 5. >Co do lokomotywy, to się zgodzę, ale czy dotyczy to także >autobusów szynowych? Taki MBxd2 nie powinien więcej palić >od np. Autosana. Zwlaszcza, ze Autosan jedzie zwykle szybciej... >Chodzi mi tutaj o szczegóły, np. mniejsze opory >toczenia na szynie, płynna jazda (autobus musi się wiele razy >zatrzymać z powodu przepisów ruchu drogowego, a pociąg >tylko na przystankach). Niestety, w rzeczywistości chyba >tak nie jest? No wlasnie, tu mi tez cos nie gra... Moze to takie kiepskie sterowanie przekladnia? Moze stan techniczny pojazdu? Moze styl jazdy mechanika? A ile wogole wazy Mbxd2? Ma ktos takie dane? Pozdrawiam, Grzegorz Mroczkowski asdf@kolej.pasjo.net.pl.lepiej.to.usun