From: "Przemo" Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Zakup żarówki Message-ID: <01beb83a$7f0069a0$LocalHost@default> NNTP-Posting-Date: 17 Jun 1999 14:44:09 GMT Chester napisał(a) w artykule <3767fff5.6777888@news.icm.edu.pl>... > On 16 Jun 1999 15:03:53 GMT, "Przemo" wrote: > Zarowka halogenowa H4? Nie przesadzajmy... w poniedzialek na stacji > benz. ze sporym narzutem - 9 zlotych! Racja, tylko nie na kolei. Sprawa przedstawia się następująco: przyjeżdża mechanior z trasy i odpisuje w książce pokładowej lokomotywy przepaloną żarówkę, mistrz oddziału napraw lokomotyw wypisuje druk na pobranie żarówki i idzie do magazyniera i tutaj mamy dwa wyjścia: 1. Wariant mocno optymistyczny: żarówka jest na magazynie, mistrz ją pobiera montuje w lokomotywie i po sprawie - wariant mocno nie realny w 99,9% żarówki nie ma na magazynie bo magazyn ma być pusty aby nie generować kosztów związanych z magazynowaniem materiałów 2. Wariant mocno realny: żarówki nie ma na magazynie rozpoczynamy procedurę zdobycia jej: *sprawdzamy czy żarówka jest w magazynie zakładowym (często oddalonym kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów od jednostki) jeżeli tak to pojedzie po nią samochód - prawdopodobieństwo zdobycia jak wyżej, * sprawdzamy w magazynie Centrali Zakupów i Sprzedaży " Ferpol"- procedura i prawdopodobieństwo zdobycia jak wyżej, * żarówkę należy zakupić w tym celu jedziemy do trzech sklepów aby zdobyć ceny sprzedaży i potwierdzić je pieczątką sklepu, po zdobyciu ofert wybieramy najkorzystniejszą cenowo (sklep może znajdować się na drugim końcu miasta) i piszemy do dyrektora zakładu o zgodę na zakup żarówki, Wnioski dyrektor rozpatrujeprzeważnie raz w tygodniu ( może to być dziś, jutro lub za sześć dni), po otrzymaniu zgody i dziemy do pani kasjerki i pobieramy zaliczkę na zakup żarówki (odliczoną co do grosza) jeżeli akurat pani kasjerka jest na miejscu i dysponuje gotówką. Gdy mamy już gotówkę kupujemy żarówkę, którą po przejściu przez magazyn montujemy na lokomotywie. Jeżeli w międzyczasie żarówka zdrożała musimy powtórzyć procedurę od nowa. Patent made in PKP. Więc ile czasu potrzeba na zdobycie żarówki i ile ona na końcu kosztuje biorąc koszt wszystkich operacji 9?, 50?, 100? złotych. Jest jeszcze trzecie wyjście jeżeli mechanior będzie akurat przejeżdżał koło stacji może zatrzymać się i zainwestować 9 złotych w PKP kupując żarówkę :))) Sorry za przydługawe dywagacje ale tak przedstawia się kestia zakupu żarówki na PKP pozdro Przemo