From wojtek@cyber.olnet.com.pl Tue Jun 1 21:02:21 1999 Path: agh.edu.pl!not-for-mail From: Wojciech Smagowicz Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Re: 8K zeby uratowac 15K Date: Fri, 30 Apr 1999 23:01:43 +0200 Organization: OLNET Lines: 20 Message-ID: <372A1A37.6472F254@cyber.olnet.com.pl> References: <37290CAD.8FC58497@hotmail.com> NNTP-Posting-Host: cyber.olnet.com.pl Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2 Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Mailer: Mozilla 4.07 [pl] (Win98; I) Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:21954 nalecz napisał: > Ponoc musza zciac 8K torow nierentownych zeby > uratowac 15K torow na ktorych sie da zarobic. > Ciecia maja byc przewaznie na Poludniu i > Zachodzie kraju. Takie tłumaczenia wyglądają jak w komunikatach wojennych "strategiczny odwrót" czy "skrócenie linii frontu". Jeżeli ta prywatyzacja będzie wyglądała tak: w jednej spółce towary (dochodowe) i przewozy IC,Ex (również tylko wyłączne dochodowe), a w drugiej spółce ruch lokalny (w tych warunkach niedochodowy) i wreszcie tory (straty) to zostaną nam tylko IC, Ex i Wolsztyn. Z punktu widzenia rzadkiej sieci kolejowej w okolicy Warszawy (b. zabór rosyjski) to gęstosć linii kolejowych na reszcie terytorium jest nadmierna. Ostatni wypadek pokazał że ważna jest nie tylko linia główna ale też boczna, owszem o niższym standardzie (1 tor, niewysoka szybkosć szlakowa) ale jednak przejezdna, która może przejąć częsć ruchu. Wojciech Smagowicz wojtek@cyber.olnet.com.pl