From trzypion@waw.pdi.net Tue Jun 1 20:21:21 1999 Path: agh.edu.pl!polsl.gliwice.pl!news.man.poznan.pl!news.task.gda.pl!news.astercity.net!not-for-mail From: "Adam Płaszczyca" Newsgroups: pl.misc.kolej,pl.misc.transport Subject: Re: zaproszenie na konferencję autostradową Date: Tue, 13 Apr 1999 16:07:24 +0100 Organization: AsterCity Cable, Poland Lines: 42 Message-ID: <37135DAC.597C643C@waw.pdi.net> References: <01be8199$25fefd80$ce27f4d4@ns1.widzew.net> <01be81c0$f4eb0720$0f02000a@302d> <370CCB6F.5D70767A@pg.gda.pl> <370CF231.D7645602@fz.most.org.pl> <7elhvp$1eb$1@sunsite.icm.edu.pl> <370E5E38.949BA095@fz.most.org.pl> <7eo381$3gn$4@sunsite.icm.edu.pl> <3710E1E0.68C5C3F@fz.most.org.pl> <7etdpk$qfj$3@sunsite.icm.edu.pl> <37132ACB.65266DDC@waw.pdi.net> NNTP-Posting-Host: verona35.waw.pdi.net Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2 Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Trace: mis.astercity.net 924042347 26891 195.116.8.35 (13 Apr 1999 22:25:47 GMT) X-Complaints-To: usenet@astercity.net NNTP-Posting-Date: 13 Apr 1999 22:25:47 GMT X-Mailer: Mozilla 4.04 [pl] (OS/2; I) Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:20786 pl.misc.transport:5906 Grzegorz W. Fedorynski napisał(a): > Co nie zmienia faktu, że autostrady i drogi budują tam z rozmachem > (dojazd do przejścia w Zwardoniu, z naszej strony nie ruszony, w ich > strony olbrzymie estakady i takie różne). Biorąc pod uwagę, jak malutki > jest to kraj - nie wiem skąd mają pieniądze na pociągi i autostrady na > raz... Odpowiedź jest... we Vrutkach. Tam stoją ichniejsze ZNTK. Prywatne, a jakże. W tychże zakładach kupione za grosze od DB zużyte wagony remontuje się (wymiana wózków, remont wnętrz) i stawia na tory. Dzięki temu ŻSR ma za co remontować tory (bo nie buli za nie wiadomo jakie luksusy w Z1), ZNTK ma za co pracować i remontować zabytkowe parowozy, pasażerowie mają czym jeździć. Mówiąc krócej - nie robią dziadowskich oszczędności które generują 10 razy większe koszty, ani nie robią inwestycji na wyrost w imię starej dobrej zasady 'wyżej dupy nie podskoczysz'. A co do autostrad. A są. A są płatne. A są płatne, idą wzdłuż lini kolejowych, a ludziska jeżdżą pociągami. Bo taniej, wygodniej i bezpieczniej. I nie wiem, czy wolniej. Ale u nich na magistrali Kysak-Zilina pociagi jeżdżą co godzinę. W obie strony. Co godzinę pośpieszny, albo Ex. A między nimi osobowe i towary. I jeżdżą, a nie pełzają 15 km/h jak u nas (na CMK jest już 50 - ciekawe, kiedy będzie 15 - gdyby na CMK było takie natężenie ruchu jak na owej magistrali, to już by jej nie było - rozsypałaby się). I to najśmieszniejsze Słowacja to górzysty kraj. Niby koleje mają gorsze warunki, trudniej, etc., ale jak tam coś się zrobi, to się zrobi porządnie, do końca, a nie odstawi pół roboty, tak jak na przykład na lini Zwardoń-Żywiec, gdzie tor po powodzi wymienili, tylko już przechyłek nie dało się zrobić. A teraz zaczęli robić przepusty. TYpowo polska kolejność - malowanie i spawanie :->. I dlatego oni mają za co. Zresztą. przejedź się z nami (Słowacja 3, zapraszam) to zobaczysz sam. A piwo dobre i tanie :-) -- ___________ (R) /_ _______ Adam Płaszczyca (+48 601) 829697 ___/ /_ ___ ul. Jagiellońska 62 m 120, 03-468 Warszawa _______/ /_ IRC: _555, http://www.waw.pdi.net/~trzypion/ ___________/ mail: _555@irc.pl UIN: 4098313