LICAON

    Nazwa Licaon wywodzi się z mitologii greckiej, oznaczała nazwe króla Arkadii ojca 50 synów , który aby wystawić na próbę wszechwiedzę Zeusa , goszcząc boga u siebie podał mu pieczeń z zabitego chłopca i za karę zmieniony został w wilka  (gr. Lykos).
Licaon został zbudowany   w roku 1851 dla kolei                   Kaiser-Ferdinands-Nordbahn(KFNB) , przez fabryke Wien-Gloggnitzer-Bahn.
Otrzymał wtedy oznaczenie 171.
W 1872 nastepuje przebudowa lokomotywy w fabryce "Tender lokomotive" w której dokonano zmian wyglądu, a które  do dziś możemy podziwiać.
Po upaństwowieniu Kolei (KFNB) w 1909 , otrzymuje Licaon numer 289.10. W roku 1914 służbe swą  przenosi na koleje Wiener Nordbahnhof.
W 1918  przechodzi do kolei  BBO i służy do 1923 kiedy to zostaje odsprzedany do browarów Stiegl w Slazburgu(najlepsze tutejsze piwko :)autor) pełniąc swą powinnosć na  3,1 kilometrowym  odcinku.W 1937 Licaon kończy swą służbe i trafia na początku  do muzeum w Linz. Od jesieni 1942 roku usunięto lokomotywę , w  końcu zostaje w 1958 roku   ustawiona jako pomnik przed budynkiem Dyrekcji Kolei w Linz .
Licaon zostaje odnowiony na obchody 150-tej rocznicy powstania  Kolei w Austrii.
Od tej pory na kolejne 10 lat zostaje powierzony OBB.  25 kwietnia 1998   trafia do muzeum w Strasshofie jako najstarsza działajaca lokomotywa parowa na świecie.
 

Prędkość max.[km/h]:                40
Masa własna [t]:                           33
Ciśnienie w  kotle[kg/cm2]:         8,65

Wszystkie informacje zostały zaczerpnięte  z "Museumsfuhrer" Rupert Gansterer  i przetłumaczone przez Jakuba Laskowskiego