Nazwa Licaon wywodzi się z
mitologii greckiej, oznaczała nazwe króla Arkadii ojca 50 synów , który
aby wystawić na próbę wszechwiedzę Zeusa , goszcząc boga u siebie podał
mu pieczeń z zabitego chłopca i za karę zmieniony został w wilka
(gr. Lykos).
Licaon został zbudowany w roku 1851
dla kolei
Kaiser-Ferdinands-Nordbahn(KFNB) , przez fabryke Wien-Gloggnitzer-Bahn.
Otrzymał wtedy oznaczenie 171.
W 1872 nastepuje przebudowa lokomotywy w fabryce
"Tender lokomotive" w której dokonano zmian wyglądu, a które do dziś
możemy podziwiać.
Po upaństwowieniu Kolei (KFNB) w 1909 , otrzymuje
Licaon numer 289.10. W roku 1914 służbe swą przenosi na koleje Wiener
Nordbahnhof.
W 1918 przechodzi do kolei BBO i
służy do 1923 kiedy to zostaje odsprzedany do browarów Stiegl w Slazburgu(najlepsze
tutejsze piwko :)autor) pełniąc swą powinnosć
na 3,1 kilometrowym odcinku.W 1937 Licaon kończy swą służbe
i trafia na początku do muzeum w Linz. Od jesieni 1942 roku usunięto
lokomotywę , w końcu zostaje w 1958 roku ustawiona jako
pomnik przed budynkiem Dyrekcji Kolei w Linz .
Licaon zostaje odnowiony na obchody 150-tej rocznicy
powstania Kolei w Austrii.
Od tej pory na kolejne 10 lat zostaje powierzony
OBB. 25 kwietnia 1998 trafia do muzeum w Strasshofie
jako najstarsza działajaca lokomotywa parowa na świecie.
Prędkość max.[km/h]:
40
Masa własna [t]:
33
Ciśnienie w kotle[kg/cm2]:
8,65
Wszystkie informacje zostały zaczerpnięte z "Museumsfuhrer" Rupert Gansterer i przetłumaczone przez Jakuba Laskowskiego