Tak jak wcześniej wspomnielismy Rocket uczestniczył w zawodach w
Rainhill.
Parowóz zwyciężył je . Rocket ciągnął na trasie o dł. 56 km trzykrotność
własnej masy z prędkością 16 km/h. Jednak to niewystarczyło i konstruktor
pokazał, że jego maszyna potrafi pociągnąć masę trzykrotnie większą od
przewidzianej i osiągnąć predkość 40 km/h.
Rocket wyposażony był w korby na osi napędnej przesunięte
względem siebie o 90o, odprowadzane pary do komina przez
dyszę, odsprężynowane osie i walczak z rurami ogniowymi. Tender,
izolacja kotła i koła były drewniane.
Parowóz przeszedł modernizacje przed przystąpieniem do służby.
Powiększono dymnicę i doprowadzeno cylindry prawie do poziomego ułożenia.
Parowóz Rocket pracował do 1836 roku nastepnie został sprzedany kopalni
W Kirkhouse pracował przez wiele lat poczym trafił do muzeum.
Dane techniczne parowozu Rocket:
Ilość cylindrów[szt.]- 2
Długość całkowita(bez doczepianego tendra)[mm]-3860
Stały rozstaw osi [mm]-2190
Całkowita powierzchnia ogrzewalna kotła[m2 ]-12,8
Powierzchnia rusztu[m2]-0,54
Nadciśnienie pary w kotle[atm]-3,5
Średnica cylindrów (wysokopreżnych i niskoprężnych) x skok tłoków[mm]-203
x
432
Średnica kół napędnych[mm]-1435
Masa służbowa bez tendra [t]-4,25
Największy nacisk osi[t]-2,5
Dane pochodzą z "Stare parowozy" ZDENEK BAUER