ROCKET

Tak jak wcześniej wspomnielismy Rocket uczestniczył w zawodach w Rainhill.
Parowóz zwyciężył je . Rocket ciągnął na trasie o dł. 56 km trzykrotność własnej masy z prędkością 16 km/h. Jednak to niewystarczyło  i konstruktor pokazał, że jego maszyna potrafi pociągnąć masę trzykrotnie większą od przewidzianej i osiągnąć predkość 40 km/h.
 Rocket wyposażony był w korby na osi napędnej przesunięte względem siebie o 90o, odprowadzane pary do  komina przez dyszę, odsprężynowane osie i walczak z rurami ogniowymi.  Tender, izolacja kotła i koła były drewniane.
  Parowóz przeszedł modernizacje przed przystąpieniem do służby. Powiększono dymnicę i doprowadzeno cylindry prawie do poziomego ułożenia. Parowóz Rocket pracował do 1836 roku nastepnie  został sprzedany kopalni W Kirkhouse pracował przez wiele lat poczym  trafił do muzeum.

Dane techniczne parowozu Rocket:

Ilość cylindrów[szt.]- 2
Długość całkowita(bez doczepianego tendra)[mm]-3860
Stały rozstaw osi [mm]-2190
Całkowita powierzchnia ogrzewalna kotła[m2 ]-12,8
Powierzchnia rusztu[m2]-0,54
Nadciśnienie pary w kotle[atm]-3,5
Średnica cylindrów (wysokopreżnych i niskoprężnych) x skok tłoków[mm]-203 x 432
Średnica kół napędnych[mm]-1435
Masa służbowa bez tendra [t]-4,25
Największy nacisk osi[t]-2,5
 


Dane pochodzą z  "Stare parowozy" ZDENEK BAUER