electric 4-car motor unit ED72

 

ED72-001  
ED72-001 jako pociąg pospieszny nr 70106 'Motława' z Gdyni Chyloni do Olsztyna Głównego, wjeżdża do Gdyni Głównej Osobowej (20.06.1998).   ED72-001 as the fast train 70106 'Motlawa' from Gdynia Chylonia to Olsztyn Glowny, entering Gdynia Glowna Osobowa (June 20, 1998).
ED72-001 jako pociąg pospieszny nr 70105/70104 'Motława' z Olsztyna Głównego do Gdyni Chylonii mija Bogaczewo - mały węzeł pod Elblągiem (21.03.1999)   ED72-001 as the fast train 70105/70104 'Motlawa' from Olsztyn Glowny to Gdynia Chylonia, passing small junction Bogaczewo, near Elblag (March 21, 1999).

 

ED72-002  
ED72-002+ED72-??? jako pociąg osobowy przyspieszony IR 10138 'Kaper' z Gdańska Głównego do Elbląga, zbliża się do Pruszcza Gdańskiego,po torze niewłaściwym z okazji zamknięcia toru nr 2 (05.02.1998).   ED72-002+ED72-??? as the passenger train 10138 'Kaper' from Gdansk Glowny to Elblag, closing to Pruszcz Gdanski, using the wrong track (track no. 2 was closed on that day) (February 05, 1998).
ED72-002 jako pociąg IR 'Motława' z Gdyni Chyloni do Olsztyna, wjeżdża do Gdyni Głównej Osobowej (01.07.1998).   ED72-002 as the fast train 70106 'Motlawa' from Gdynia Chylonia to Olsztyn Glowny, entering Gdynia Glowna (June 01, 1998).
ED72-002 jako pociąg IR 'Motława' z Gdyni Chyloni do Olsztyna, mija Bogaczewo (21.03.1999).   ED72-002 as the fast train 70106/70107 'Motlawa' from Gdynia Chylonia to Olsztyn Glowny, passing Bogaczewo (March 21, 1999).

 

ED72-003  
ED72-003 z szopy toruńskiej, jako pospieszny IR 10128 'Kaper' z Elbląga do Gdańska Głównego, przejeżdża po małym moście nad rzeczką Radunią w Gdańsku Świętym Wojciechu (30.10.1997).   ED72-003 from Torun Shed, as a fast passenger train 10128 'Kaper' from Elblag to Gdansk Glowny, passing the bridge over Radunia stream in Gdansk Swiety Wojciech (October 30, 1997).
ED72-003 w identycznej sytuacji jak na obrazku powyżej, tyle tylko, że trzy dni później (02.11.1997).   .ED72-003 as a fast train 10128 'Kaper' from Elblag to Gdansk Glowny, passing the bridge over Radunia stream in Gdansk Swiety Wojciech (November 02, 1997).
ED72-003+ED72-004 jako pospieszny 40112 'Torunianin' z Gdyni Chylonii do Torunia Wschodniego, w czasie postoju w Gdyni Głównej Osobowej (28.05.1998).   .ED72-003+ED72-004 in Gdynia Glowna Osobowa, as a fast train 40112 'Torunianin' fromGdynia Chylonia to Torun Wschodni (May 28, 1998).
ED72-003+EN57-??? jako pospieszny 40111 'Torunianin' z Torunia Wschodniego do Gdyni Chylonii mija Pruszcz Gdański (19.12.1999).   .ED72-003+EN57-??? as fast passenger train 40111 'Torunianin' from Torun Wschodni to Gdynia Chylonia, passing Pruszcz Gdanski (December 19, 1999).

 

ED72-004  
ED72-004 jako pospieszny 40111 'Torunianin' z Torunia Wschodniego do Gdyni Chyloni, odjeżdża z Gdyni Głównej w pierwszy dzień obsługi tej relacji (w poprzednim rozkładzie 'Torunianin' jeździł do Gdańska Głównego i sezonowo do Słupska (24.05.1998).   ED72-004 as the fast train 40111 'Torunianin' from Torun Wschodni to Gdynia Chylonia, leaving Gdynia Glowna (May 24, 1998).

 

ED72-005  
ED72-004+ED72-005 jako 40111 'Torunianin' z Torunia Wschodniego do Gdyni Chyloni, na stacji Gdynia Główna Osobowa (23.01.1999).   ED72-004 as the fast train 40111 'Torunianin' from Torun Wschodni to Gdynia Chylonia, in Gdynia Glowna (January 23, 1999).

 

ED72-007  
ED72-007 (głównie pierwszy człon) jako pociąg pospieszny 58113 'Pobrzeże' mija dzielnicę Gdańska, Oliwę (27.06.1997).   ED72-007 (mainly the first section) as the fast passenger train 58113 'Pobrzeże' passing Oliwa - Gdansk's district (June 27, 1997).
ED72-007 jako pospieszny (Inter Regio) 58113 'Pobrzeże' z Gdańska Głównego do Kołobrzegu, oczekuje na stacji początkowej (30.06.1997).   ED72-007 as IR train no. 58113 'Pobrzeże' from Gdansk Glowny to Kołobrzeg, waiting for the departure time at the beginning of its route (June 30, 1997).
ED72-007 z MT Białogard, jako pociąg 'Pobrzeże' przed odjazdem z Gdańska Głównego (11.01.1998).   ED72-007 as 'Pobrzeze' fast train before leaving Gdansk Glowny (January 11, 1998).

 

ED72-008  
ED72-008 z MT Kraków manewruje samym sobą, by wjechać na odpowiedni tor odstawczy na stacji Częstochowa (15.08.1998).   ED72-008 apparently switches itself to the different track in Czestochowa (August 15, 1998).
ED72-008 wyjeżdża z Chabówki z pociągiem 33111 'Rysy' z Krakowa Głównego do Zakopanego (07.08.2000).   ED72-008 with fast passenger train 33111 'Rysy' from Krakow Glowny to Zakopane, leaving Chabowka (August 07, 2000).

 

ED72-009  
ED72-009 jako pospieszny 33104 'Dunajec' z Nowego Sącza do Krakowa Głównego, oczekuje na pociąg osobowy z przeciwnego kierunku (linia jednotorowa) na stacji Stróże - małym górskim węźle (01.07.1998).   ED72-009 as the fast train 33104 'Dunajec', in Stroze - small mountain junction (July 01, 1998).
ED72-009 jako pospieszny 33105 'Dunajec' z Krakowa do Nowego Sącza, mija przedmieścia miasta docelowego (21.07.1998).   ED72-009 as the fast passenger train 33105 'Dunajec', passing Nowy Sacz Zawada, finishing its route (July 21, 1998).

 

ED72-010  
ED72-010 jako pospieszny 33102 'Kasprowy' z Zakopanego do Krakowa Głównego, tuż przed pierwszymi zwrotnicami stacji Chabówka (06.09.1997).   ED72-010 as fast train 33102 'Kasprowy' from Zakopane to Krakow Glowny coming to Chabowka station (September 06, 1997).
ED72-010+EN71-23 jako pospieszny 33110 'Rysy' z Zakopanego do Krakowa Głównego, odjeżdża z Chabówki (19.07.1998).   ED72-010+EN71-23, as the fast passenger train 33110 'Rysy' from Zakopane, leaving Chabowka towards Krakow (July 19, 1998).
ED72-010+ED72-014 najprawdopodobniej jako skład zastępczy za pociąg pospieszny Koszyce-Kraków, chwilę po odjeździe z Nowego Sącza. Składy zastępcze w tych powodziowych dniach były normą na 'Kryniczance' (26.07.2001).   ED72-010+ED72-014 probably as the substitution for the regular train Kosice-Krakow (Presovcan), a while after depart from Nowy Sacz. Such substitutions were a rule in those post-flood days (July 26, 2001).

 

ED72-011  
ED72-011 w Krakowie Płaszowie, skończył bieg krótkiego składu próżnego z Krakowa Głównego (13.08.2000).   ED72-011 in Krakow Plaszow (August 13, 2000).

 

ED72-012  
ED72-012 jako pospieszny 'Dunajec' relacji Kraków- Nowy Sącz, przejeżdża przez Nowy Sącz Zawadę (24.07.1997).   ED72-012 as fast passenger train no. 33105 'Dunajec' from Kraków Glowny to Nowy Sacz, passing by Nowy Sacz Zawada (July 24, 1997).
ED72-012 wjeżdża do Chabówki jako pociąg pospieszny 33110 'Rysy' z Zakopanego do Krakowa Głównego (16.02.2000).   ED72-012 entering Chabówka, as the fast passenger train no. 33110 'Rysy' from Zakopane to Krakow Glowny (February 16, 2000).
ED72-012 opuszcza Chabówkę jako pospieszny 33110 'Rysy' z Zakopanego do Krakowa Głównego (07.08.2000).   ED72-012 leaving Chabówka, as the fast passenger train 33110 'Rysy' from Zakopane to Krakow Glowny (August 07, 2000).

 

ED72-013  
ED72-013 jako pospieszny 33105 'Dunajec' z Krakowa do Nowego Sącza, na ostatniej prostej przed ostatnim łukiem przed stacją końcową (25.07.1997).   ED72-013 as fast train 33105 'Dunajec' from Kraków Glowny to Nowy Sacz, passing by Nowy Sacz Zawada and now is on the last straight track before the station (July 25, 1997).
ED72-013 w lokomotywowni Kraków Prokocim (14.07.2001).   ED72-013 in Krakow Prokocim depot (July 14, 2001).

 

ED72-014  
ED72-014+ED72-010 jako pociąg pospieszny 33105 'Dunajec' z Krakowa Głównego do Nowego Sącza, minutę przed zakończeniem trasy (18.07.2001).   ED72-014+ED72-010 as fast passenger train 33105 'Dunajec' from Krakow Glowny to Nowy Sacz, a minute before the end of its route (July 18, 2001).
ED72-014 jako pociąg pospieszny 33105 'Dunajec' z Krakowa Głównego do Nowego Sącza, między podst. Biała Wyżna, a stacją w Ptaszkowej, w cholernie trudno dostępnym miejscu w 67 kilometrze linii Tarnów - Granica Państwa (05.08.2002).   ED72-014 as fast passenger train 33105 'Dunajec' from Krakow Glowny to Nowy Sacz, between Biala Wyzna section point and Ptaszkowa station, in very difficult to get place (August 05, 2002).

 

ED72-015  
ED72-015 jako pociąg pospieszny 702 'Parsęta' ze Szczecina Głównego do Kołobrzegu, w momencie przybycia do Stargardu Szczecińskiego (28.10.2000).   ED72-015 as fast passenger train 702 'Parseta' from Szczecin Glowny to Kolobrzeg, has just arrived to Stargard Szczecinski station (October 28, 2000).

 

ED72-017  
ED72-017 z MT Białogard, jako IR85113 'Pobrzeże' do Kołobrzegu, w tym momencie oczekujący w Gdańsku Głównym - początku podróży. Spośród trzech EZT tej serii w MT Białogard, każdy posiada inną kombinację pantografów. Numer 007 posiada dwa dwuramienne, 017 - dwa jednoramienne (połówkowe), zaś 018 - po jednym każdego rodzaju (05.02.1998).   ED72-017 from Depot Bialogard as a Inter Regio train 85113 'Pobrzeze' from Gdansk Glowny to Kolobrzeg, waiting at the platform in Gdansk Glowny. Only three ED72 sets are assigned to Bialogard Depot, and every has different kind of pantographs. 007 has two of old kind (with two arms), 017 has two of new kind (only one arm) and 018 has one new and one old. (February 05, 1998).

 

ED72-018  
ED72-018 z MT Białogard, jako pospieszny 'Pobrzeże' w Gdańsku Głównym (23.12.1997).   ED72-018 from Depot Bialogard as a Inter Regio train 58113 'Pobrzeze' from Gdansk Glowny to Kolobrzeg, waiting at the platform in Gdansk Glowny (December 23, 1997).

 

ED72-020  
ED72-020+ED72-021 (obydwa z MT Poznań) jako pospieszny pociąg nr 71100 do Łodzi Kaliskiej, odjeżdża z Poznania Głównego (03.05.1998).   ED72-020+ ED72-021 (both from Poznan Depot), as the fast passenger train 71100 leaving Poznan Glowny to Lodz Kaliska (May 03, 1998).

 

ED72-021  
ED72-021 - ostatni z całej serii i jedyny z drzwiami odskokowo-przesuwnymi, jako pospieszny 17101 z Łodzi Kaliskiej do Poznania Głównego, kończy właśnie swoją podróż (30.04.1998).   ED72-021 - the last one of this class (with new type of rebound-shifted doors) as the fast train 17101 from Lodz Kaliska to Poznan Glowny, on the finish of its route - coming to the platform in Poznan Glowny (April 30, 1998).
ED72-021 z poznańskiej szopy, jako pospieszny 71100 do Łodzi Kaliskiej, opuszcza Poznań Główny (01.05.1998).   ED72-021 from Poznan Depot, as the fast passenger train 71100 from Poznan Glowny to Lodz Kaliska, leaving Poznan (May 01, 1998).