electric passenger locomotive EP08

 

EP08-001
EP08-001 z pociągiem ekspresowym 'Pomorzanin' z Wrocławia Głównego do Gdyni Głównej Osobowej, wjeżdża na stację Leszno (15.09.1997).   EP08-001 with an express train 'Pomorzanin' (Wroclaw Glowny - Gdynia Glowna Osobowa) coming to Leszno (September 15, 1997).
EP08-001 z MT Wrocław Południe, stoi na bocznym torze w Poznaniu Głównym (01.05.1998).   EP08-001 from Wroclaw Poludnie Depot, waiting on a spare track in Poznan Glowny (May 01, 1998).
EP08-001 gnije w lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska (28.03.2002).   EP08-001 at Warszawa Olszynka Grochowska depot, seems to be unused for long time (March 28, 2002).
EP08-001 z pociągiem pospiesznym 71103 "Starosta" z Poznania do Warszawy Wschodniej, w Warszawie Zachodniej (22.01.2003).   EP08-001 with fast passenger train 71103 "Starosta" from Poznan to Warszawa Wschodnia, arrived to Warszawa Zachodnia (January 22, 2003).

 

EP08-002 >> EU07
EP08-003 >> EU07
EP08-004 >> EU07
EP08-005 >> EU07

 

EP08-006
EP08-006 odczepiona od pociągu, zmienia czoło w Poznaniu Głównym (17.06.1997).   EP08-006 swithing to change the train direction in Poznan Glowny (June 17, 1997).
EP08-006 odczepiona od ekspresu Warszawa-Szczecin, w Poznaniu Głównym (18.06.1997).   EP08-006 decoupled from Warszawa-Szczecin express train, in Poznan Glowny (June 18, 1997).
EP08-006 w niecodziennej pracy, jako uciąg ekspresu 'Nida' do Kielc, oczekującego na odjazd w Gdyni Głównej Osobowej (16.02.1999).   EP08-006 with 'Nida' express to Kielce, before leaving Gdynia Glowna. It's not usual situation, 'cos almost all express trains from Gdynia to Warszawa are hauled by 07-class locos (February 16, 1999).
EP08-006 w Lok. Warszawa Olszynka Grochowska - swojej macierzystej jednostce (14.06.1999).   EP08-006 in its mother-depot - Warszawa Olszynka Grochowska (June 14, 1999).
EP08-006 w drodze do wagonowni Gdynia Leszczynki po skład IC (21.01.2001).   EP08-006 going to car-depot Gdynia Leszczynki for IC cars (January 21, 2001).
EP08-006 z pociągiem ekspresowym 5202 'Czartoryski' z Gdyni do Lublina, wjeżdża do Gdańska Wrzeszcza (25.05.2002).   EP08-006 with express train 5202 'Czartoryski' from Gdynia to Lublin, entering Gdansk Wrzeszcz station (May 25, 2002).
EP08-006 z pociągiem 'Czartoryski' odjeżdża ze stacji Gdańsk Wrzeszcz (25.05.2002).   EP08-006 with express 5202 leaving Gdansk Wrzeszcz (May 25, 2002).

 

EP08-007
EP08-007 odstawiona na boczny tor w chwilę po przyjeździe z ekspresem 'Warta' z Warszawy Wschodniej (30.04.1998).   EP08-007 from Warszawa Targowa Joint Depot (ex-Warszawa Olszynka Grochowska Depot) on a spare track in Poznan Glowny, a while after coming with Ex 'Warta' from Warszawa Wschodnia (April 30, 1998).
EP08-007 z InterCity 7202 'Bystrzyca' do Lublina, przed rozpoczęciem podróży w Poznaniu Głównym (01.05.1998).   EP08-007 with an InterCity 'Bystrzyca' (7202) to Lublin, waiting in Poznan Glowny (May 01, 1998).
EP08-007 przybył do Poznania Głównego z ekspresem 1811 'Portowiec' z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego. Lokomotywa zostanie odczepiona od składu, a z drugiej strony dołączony zostanie elektrowóz serii 07 (03.05.1998).   EP08-007 came to Poznan Glowny with an express 1811 'Portowiec' (May 03, 1998).
EP08-007 mija Warszawę Zachodnią z pociągiem InterCity 1613 'Fredro' z Warszawy Wschodniej do Wrocławia Głównego, przez Poznań (20.02.2000).   EP08-007 with InterCity 1613 'Fredro' train from Warszawa Wschodnia to Wroclaw Glowny, calling at Poznan, passing Warszawa Zachodnia (February 20, 2000).
EP08-007 na wystawie lokomotyw elektrycznych w Warszawie Zachodniej (23.09.2001).   EP08-007 on the electric locomotives exhibition at Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).
EP08-007 - pulpit mechanika (23.09.2001).   EP08-007 - the driver's cab (September 23, 2001).
EP08-007 na wystawie lokomotyw elektrycznych w Warszawie Zachodniej (23.09.2001).   EP08-007 on the electric locomotives exhibition at Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).
EP08-007 w lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska (18.10.2002).   EP08-007 at Warszawa Olszynka Grochowska depot (October 18, 2002).
EP08-007 w Poznaniu Głównym (08.12.2002).   EP08-007 in Poznan Glowny (December 08, 2002).
EP08-007+EP07-329+ET40-20 w Gdyni Głównej Osobowej (11.01.2003).   EP08-007+EP07-329+ET40-20 in Gdynia Glowna Osobowa (January 11, 2003).

 

EP08-008
EP08-008 z pociągiem z niemieckimi wagonami, zbliża się do Warszawy Centralnej od strony zachodniej (15.07.1997).   EP08-008 with a train coming to Warszawa Centralna from western side (July 15, 1997).
EP08-008 w Lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska (14.06.1999).   EP08-008 in Warszawa Olszynka Grochowska Depot (June 14, 1999).
EP08-008 z pociągiem ekspresowym 2503 'Nida' z Kielc do Gdyni, w Gdańsku Głównym. Od czasu modernizacji magistrali do Poznania i podniesienia prędkości szlakowej do 160 km/h, nie ma wyraźnego zatrudnienia dla tej serii lokomotyw (02.01.2001).   EP08-008 with express train 2503 'Nida' from Kielce to Gdynia, while stopping in Gdansk Glowny. Since E20 railway line (Warszawa-Rzepin) has been upgraded to 160 km/h, there's no clear employment for that class (January 02, 2001).

 

EP08-009
EP08-009 w Poznaniu Głównym, właśnie przyjechał z pociągiem ekspresowym (12.10.1997).   EP08-009 in Poznan Glowny, just arrived with an express train (October 12, 1997).
EP08-009 w Poznaniu Głównym, odczepiony od ekspresu 'Mewa' z Warszawy do Szczecina Głównego (12.10.1998).   EP08-009 in Poznan Glowny, decoupled from the express train from Warszawa to Poznan (October 12, 1997).
EP08-009 w Poznaniu Głównym, na bocznym torze (12.10.1997).   EP08-009 in Poznan Glowny, on a passing siding (October 12, 1997).
EP08-009 z pociągiem InterCity 7202 'Bystrzyca' do Lublina, w Poznaniu Głównym (30.04.1998).   EP08-009 from Warszawa Targowa Joint Depot, with an InterCity 7202 'Bystrzyca' from Poznan to Lublin, waiting in Poznan Glowny (April 30, 1998).
EP08-009 wjeżdża do Poznania Głównego z ekspresem 1701 'Warta' z Warszawy Wschodniej (01.05.1998).   EP08-009 coming to Poznan Glowny with an express 1701 'Warta' from Warszawa Wschodnia (May 01, 1998).
EP08-009 w Warszawie Zachodniej, z pociągiem ekspresowym 1813 'Mewa' z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego (20.02.2000).   EP08-009 passing Warszawa Zachodnia, hauling express train 1813 'Mewa' from Warszawa Wschodnia to Szczecin Glowny (February 20, 2000).

 

EP08-010
EP08-010 z MT Wrocław Południe, niedługi czas po naprawie rewizyjnej, z pociągiem ekspresowym 6501 'Pomorzanin' z Wrocławia Głównego do Gdyni Głównej Osobowej, przygotowuje się do odczepienia od składu (21.11.1998).   EP08-010 from Wroclaw Poludnie Joint Depot (division Wroclaw Glowny), soon after the repair, with the 6501 express train 'Pomorzanin' from Wroclaw Glowny to Gdynia Glowna Osobowa, preparing to be decoupled in Poznan Glowny (November 21, 1998).
EP08-010 w Poznaniu Głównym podjeżdża do składu pociągu ekspresowego 'Pomorzanin', którego zabierze w dalszą drogę do Wrocławia Głównego. Obok - Pm36-2 z pospiesznym do Wolsztyna (01.05.2000).   EP08-010 in POznan Glowny, closing up to the cars of 'Pomorzanin' express train, to take it to Wroclaw Glowny. Pm36-2 express steam loco with the fast passenger train to Wolsztyn on the right (May 01, 2000).
EP08-010 wjeżdża do Leszna z pociągiem ekspresowym 6500 'Pomorzanin' z Wrocławia do Gdyni (13.05.2001).   EP08-010 with express train 6500 'Pomorzanin' from Wroclaw to Gdynia, entering Leszno (May 13, 2001).
EP08-010 w Gdańsku Wrzeszczu z pociągiem ekspresowym 5202 'Czartoryski' do Lublina (04.03.2002).   EP08-010 with express train 5202 'Czartoryski' from Gdynia to Lublin, at Gdansk Wrzeszcz station (March 04, 2002).
EP08-010 z pociągiem IC 3501 'Lajkonik' z Krakowa do Gdyni, w czasie postoju w Gdańsku Oliwie (27.04.2002).   EP08-010 with InterCity 3500 'Lajkonik' from Krakow Glowny to Gdynia, in Gdansk Oliwa (April 27, 2002).
EP08-010 z pociągiem pospiesznym 17102 "Starosta" z Warszawy Wschodniej do Poznania Głównego, pomiędzy p.o. W-wa Ochota, a stacją Warszawa Zachodnia (23.03.2003).   EP08-010 with fast train 17102 'Starosta' to Poznan Glowny, between Warszawa Ochota passenger stop, and Warszawa Zachodnia station (March 23, 2003).

 

EP08-011
EP08-011 z MT Wrocław Południe, zbliża się do ekspresu 6500 'Pomorzanin' z Gdyni Głównej do Wrocławia, aby dalej go poprowadzić z Poznania Głównego, wykorzystując podwyższoną prędkość szlakową 140 km/h za Lesznem (30.04.1998).   EP08-011 from Wroclaw Poludnie Joint Depot (ex-Wroclaw Glowny Depot) going in Poznan Glowny to be coupled to Ex 'Pomorzanin' from Gdynia to Wroclaw to use the maximum route speed of 140 kmph between Leszno and Wroclaw (April 30, 1998).
EP08-011, krótko po naprawie (proszę porównać ze zdjęciem powyżej), w sytuacji identycznej jak na zdjęciu poprzednim, tyle że w innych warunkach pogodowych (21.11.1998).   EP08-011, soon after the repair (compare with the picture above, taken few months earlier) preparing to be coupled in Poznan to the express 5600 'Pomorzanin' from Gdynia Glowna to Wroclaw Glowny (November 21, 1998).
EP08-011 oraz 013 w nowych barwach po drugiej naprawie głównej, w lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska (28.03.2002).   EP08-011 and 013 in new livery, that they got after second general overhauling, at Warszawa Olszynka Grochowska depot (March 28, 2002).

 

EP08-012
EP08-012 oczekuje w Poznaniu Głównym na ekspres 'Portowiec' ze Szczecina, aby dalej go pociągnąć do Warszawy. Lokomotywa zostanie podczepiona do składu razem z wagonem pocztowym, znajdującym się za nią (30.04.1998).   EP08-012 waiting in Poznan Glowny for express train 'Portowiec' from Szczecin Glowny to be coupled to it (April 30, 1998).
EP08-012 na bocznym torze w Poznaniu Głównym.   EP08-012 waiting on a spare track in Poznan Glowny (June 05, 1998).

 

EP08-013
EP08-013 zostaje doczepiony do wagonu pocztowego i oczekuje na ekspres 'Portowiec' w Poznaniu Głównym (15.09.1997).   EP08-013 in Poznan Glowny, while being coupled to the post-car (September 15, 1997).
EP08-013 przybył do Poznania Głównego z ekspresem 1811 'Portowiec' z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego. Lokomotywa zostanie odczepiona, zaś drugi elektrowóz (najprawdopodobniej EU07) zostanie dołączony z drugiej strony składu, ponieważ wyjazd na Warszawę i Szczecin z Poznania Głównego jest w tym samym kierunku (02.05.1998).   EP08-013 came to Poznan Glowny with Ex 1811 'Portowiec' from Warszawa Wschodnia to Szczecin. Now the EP08 loco will be decoupled, and ordinary EU07 will come to the other head on this train (Warszawa and Szczecin are in the same direction from Poznan, so the head have to be changed always) (May 02, 1998).
     
EP08-013 i 011 w lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska (28.03.2002).   EP08-013 and 011 at Warszawa Olszynka Grochowska depot (March 28, 2002).
EP08-013 odjeżdża z Gdańska Wrzeszcza z pociągiem InterCity 3501 'Lajkonik' z Krakowa do Gdyni (28.04.2002).   EP08-013 with InterCity 3501 'Lajkonik' from Krakow to Gdynia, leaving Gdansk Wrzeszcz station (April 28, 2002).

 

EP08-014 +2000 (CM Warszawa)
EP08-014 z pociągiem Intercity 1803 'Chrobry' z Warszawy Wschodniej do Szczecina Głównego, przejeżdżający przez Poznań Piątkowo. Jest to jedyny pociąg pasażerski, który przejeżdża przez miasto Poznań, lecz nie zatrzymuje się na stacji Poznań Główny, aby nie tracić czasu na zmianę czoła składu. Przejeżdżając obwodnicą towarową Poznania, unika się tego czasochłonnego zabiegu. (05.06.1998).   EP08-014 with an InterCity 1803 'Chrobry' train, from Warszawa Wschodnia to Szczecin Glowny, passing Poznan Piatkowo. This IC train doesn't stop in Poznan Glowny, but going on the Poznan North Freight Pass makes the whole route shorter. Besides, Poznan Glowny station was built in the way, that Warszawa and Szczecin have the same direction, so every train from Warszawa to Szczecin must change the direction in Poznan Glowny (June 05, 1998).
EP08-014 w Lok. W-wa Olszynka Grochowska (14.06.1999).   EP08-014 in Warszawa Olszynka Grochowska Depot (June 14, 1999).

 

EP08-015 +1995 (MD Warszawa Olszynka Grochowska)