electric passenger locomotive EP09

 

EP09-041
EP09-041 na bocznym torze w Krakowie Płaszowie, przygotowuje się do jazdy (20.07.1997).   EP09-041 on a siding track in Krakow Plaszow (July 20, 1997).
EP09-041 w Krakowie Głównym (08.07.1998).   EP09-041 in Krakow Glowny (July 08, 1998).
EP09-041 w Warszawie Wschodniej (22.07.1998).   EP09-041 in Warszawa Wschodnia (July 22, 1998).

 

EP09-042
EP09-042 z pociągiem międzynarodowym EuroCity 131/14001 'Polonia' z Warszawy Wschodniej do stacji Budapest Keleti, mija Pruszków w drodze na południe (20.02.2000).   EP09-042 with international EuroCity 131/14001 'Polonia' train, going from Warszawa Wschodnia to Budapest Keleti, on its way south passing Pruszkow (February 20, 2000).

 

EP09-043
EP09-043 zmienia czoło pociągu na stacji Poznań Główny (17.06.1997).   EP09-043 changing the head of the train in Poznan Glowny (June 17, 1997).
EP09-043 mija Zajączkowo Tczewskie, z pociągiem ekspresowym 2501 'Czartoryski' z Lublina do Gdyni Głównej Osobowej (09.07.2000).   EP09-043 with express train 2501 'Czartoryski' from Lublin to Gdynia, passing Zajaczkowo Tczewskie freight yard (July 09, 2000).
EP09-043 wjeżdża do Gdańska Głównego z pociągiem InterCity 5309 'Lajkonik' z Gdyni do Krakowa. W tle - dźwigi 'kolebki' (16.07.2000).   EP09-043 with InterCity 5309 'Lajkonik' from Gdynia to Krakow, entering Gdansk Glowny (July 16, 2000).
EP09-043 mija Warszawę Zachodnią z pociągiem ekspresowym 5311 'Stoczniowiec' z Gdyni do Krakowa (23.09.2001).   EP09-043 with express train 5311 'Stoczniowiec' from Gdynia to Krakow, passing Warszawa Zachodnia station (September 23, 2001).

 

EP09-044
EP09-044 manewruje w lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska (17.11.2002).   EP09-044 switching at Warszawa Olszynka Grochowska depot (November 17, 2002).

 

EP09-045
EP09-045 z pociągiem ekspresowym 3112 'Ernest Malinowski' z Krynicy do Warszawy Wschodniej, wjeżdża na stację Nowy Sącz. Jest to jedna z kilku lokomotyw, która (wtedy) miała obniżoną prędkośc w związku z defektem obręczy (06.07.1998).   EP09-045 with an express train 3112 'Ernest Malinowski' from Krynica to Warszawa Wschodnia, entering Nowy Sacz. Probably the wheels had broken down and have been replaced to old-type ones. Otherwise, that loco rather wouldn't have hauled the train on Krakow-Krynica route, where maximum speed is 120 kms/h, and between Tarnow and Krynica isn't not more than 70-90 kms/h. And who was Ernest Malinowski? He was the famous Polish engineer, who projected and supervised the construction of the railroad that crossed the mountains in Southern America - it's the highest-placed railroad in the entire world till now (July 06, 1998).
EP09-045 z MT Kraków, z ekspresem 1311 'Ernest Malinowski' w Nowym Sączu (17.07.1998).   EP09-045 from Krakow Joint Depot, with the express train 1311 'Ernest Malinowski', entering Nowy Sacz (July 17, 1998).
EP09-045 jako druga lokomotywa pociągu ekspresowego 1301 'Tatry' z Warszawy Wschodniej do Zakopanego, który właśnie wjechał do Chabówki. Co ważniejsze pociągi na linii Kraków-Zakopane zostają wyposażone w lokomotywy na obu końcach, by wyeliminować pracochłonne zmiany czoła w Krakowie Płaszowie, Suchej Beskidzkiej i Chabówce (19.07.1998).   EP09-045 as the second locomotive of the express train 1301 'Tatry' from Warszawa Wschodnia (railway capitol of Poland) to Zakopane (so-called mountain capitol of Poland), in Chabowka. Another locomotive is coupled at the end, to make all head-changes easier. The whole problem is, that between Krakow Glowny and Zakopane, the head of the train must be changed in Krakow Plaszow, Chabowka, and Sucha Beskidzka, so the second locomotive is usually coupled to higher-classified trains (like this) in Krakow Plaszow and the rest of the route, the engineer doesn't even have to go from one loco to another, because the second loco is also provided with the engineer. Isn't simple? (July 19, 1998).
EP09-045 z z pociągiem IC 3501 'Lajkonik' zjeżdża do wagonowni w Gdyni (25.12.2002).   EP09-045 with IC 3501 'Lajkonik' going to car-shed in Gdynia (December 25, 2002).

 

EP09-046
EP09-046 na żeberku w Krakowie Głównym (28.07.2001).   EP09-046 on the side track in Krakow Glowny (July 28, 2001).
EP09-046 w czasie jazdy próbnej po CMK, między Psarami, a Zawierciem, niedaleko wioski Nakło (nie nad Notecią, zresztą ta nie jest wioską) (16.08.2002).   EP09-046 during the test-drive on CMK (one of the most important fast lines in Poland) between Psary and Zawiercie, near Naklo village (August 16, 2002).
EP09-046 z pociągiem InterCity 3501 "Lajkonik", przybył do Gdyni Głównej (11.01.2003).   EP09-046 with InterCity 3501 "Lajkonik" from Krakow Glowny, arrived to Gdynia Glowna Osobowa (January 11, 2003).

 

EP09-047
EP09-047 - ostatnia lokomotywa z serii EP09, odebrana z Pafawagu na początku 1998 roku, w Krakowie Głównym (29.06.1998).   EP09-047 - the last locomotive of that class, that was taken from the factory at the beggining of 1998 (presently working in Krakow Joint Depot), leaving Krakow Glowny (June 29, 1998).

 

EP09-???
EP09-??? na torze postojowym w Poznaniu Głównym (07.06.1998).   EP09-??? on the spare track in Poznan Glowny (June 07, 1998).