double electric freight locomotive ET40

 

ET40-41
ET40-41 - lokomotywa wręcz legendarna. To właśnie ten egzemlarz był onegdaj przebudowany i przystosowany do poruszania się z prędkością maksymalną 160 km/h i wykorzystywany do ciężkich pociągów ekspresowych kursujących przez CMK (jako EP40-41). Po spaleniu się jedengo członu lokomotywa została z powrotem przebudowana i oznaczona jako ET40-41 i z powrotem zaczęła kursować z pociągami towarowymi na Magistrali Węglowej, co widać na zdjęciu - z pociągiem towarowym z Gdańska Portu Północnego po torze niewłaściwym tego szlaku na przedmieściach Gdańska (05.02.1998).   ET40-41 - this loco was rebuilt in 80-ties for EP40-41 (transmission rate change) and adjusted for 160 kms/h maximum speed. After failure of this test, the loco was rebuilt again to ET40-41 and now service freight like this, passing in Gdansk Swiety Wojciech (February 05, 1998).
ET40-41 z pociągiem towarowym mijającym stację Gdańsk Główny (08.09.1998).   ET40-41 with freight passing Gdansk Glowny station (September 08, 1998).
ET40-41 mija Smętowo z pociągiem towarowym (11.06.2000).   ET40-41 passing Smetowo on its way north (June 11, 2000).
ET40-41 na posterunku odgałęźnym Gdańsk Motława Most (15.05.2002).   ET40-41 passing Gdansk Motlawa Most junction (May 15, 2002).
ET40-41 z pociągiem towarowym w Gdańsku Niegowie (15.05.2002).   ET40-41 with freight in Gdansk Niegowo (May 15, 2002).
     

 

ET40-42
ET40-42 w lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim (14.01.2001).   ET40-42 in Zajaczkowo Tczewskie depot (January 14, 2001).
ET40-42 w lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim (07.02.2003).   ET40-42 in Zajaczkowo Tczewskie depot (February 07, 2003).

 

ET40-43
ET40-43 oczekując w Gdańsku Głównym na wolną drogę w kierunku Gdyni (12.05.1998).   ET40-43 of course from Bydgoszcz Joint Depot, waiting in Gdansk Glowny for 'clear route' signal to go to Gdynia (May 12, 1998).
ET40-43 i inne dwuczłony w lokomotywowni Zajączkowo Tczewskie (23.07.2000).   ET40-43 and other double-locos in Zajaczkowo Tczewskie depot (July 23, 2000).
ET40-43 z pociągiem towarowym TKP 11385 z Zajączkowa Tczewskiego do Gdańska Olszynki, mija Gdańsk Niegowo (15.09.2000).   ET40-43 with freight train 11385 from Zajaczkowo Tczewskie to Gdansk Olszynka, passing Gdansk Niegowo (September 15, 2000).
ET40-43 z pociągiem towarowym zbliża się do posterunku odgałężnego [Gdańsk] Motława Most (04.07.2001).   ET40-43 with freight train coming up to [Gdansk] Motlawa Most junction (July 04, 2001).
ET40-43 z pociągiem towarowym w Gdańsku Niegowie (15.09.2001).   ET40-43 with freight train in Gdansk Niegowo (September 15, 2001).
ET40-43 z pociągiem towarowym mija most nad Motławą w Gdańsku (25.08.2002).   ET40-43 with freight train passing the bridge over Motlawa river in Gdansk (August 25, 2002).

 

ET40-44
ET40-44 z pociągiem towarowym do Gdyni Port, mijający Gdańsk Święty Wojciech (30.10.1997).   ET40-44 with freight train to Gdynia Port, passing Gdansk Swiety Wojciech - the closed-down station (October 30, 1997).
ET40-44 z towarowym oczekuje pod wjazdowym semaforem na stacji Pruszcz Gdański (04.01.1998).   ET40-44 with a freight waiting at Pruszcz Gdanski entrance semaphore (January 04, 1998).
ET40-44 z pustymi węglarkami na haku wyjeżdża z Gdańska (22.02.1998).   ET40-44 with empty coal cars from Gdansk Port Polnocny hump yard, passing Gdansk Swiety Wojciech (February 22, 1998).
ET40-44 z ładunkiem węgla do gdyńskiego portu, mija Gdynię Główną (08.08.1998).   ET40-44 with a coal to Gdynia Harbour, now passing Gdynia Glowna (August 08, 1998).
ET40-44 i ET22-856 sobie luzem przybywają do Zajączkowa Tczewskiego (na razie ZTD-ZTC) (23.02.2002).   ET40-44 and ET22-856 together on the way between Zajączkowo Tczewskie ZTD and ZTC (February 23, 2002).
ET40-44 z dosyć nietypowym jak na tę część Polski ładunkiem (kruszywo w dużych kawałkach) na szlaku między Maksymilianowem, a Kotomierzem (03.05.2002).   ET40-44 with quite unusual load (for this part of Poland) - an aggregate in special cars, between Maksymilianowo and Kotomierz (May 03, 2002).
ET40-44 z pociągiem towarowym wjeżdża do Gdańska Głownego (06.06.2002).   ET40-44 with freight train entering Gdansk Glowny (June 06, 2002).

 

ET40-45
ET40-45 próbuje 'odpalić' w lokomotywowni Zajączkowo Tczewskie. Mechaniko zajęło trochę czasu podniesienie nieposłusznego pantografu na jednym z członów (01.04.2000).   ET40-45 is trying for some time to lift one pantograph up, in Zajaczkowo Tczewskie Depot - a fools day's joke? (April 01, 2000).
ET40-45 w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód (17.11.2001).   ET40-45 in Bydgoszcz Wschod depot (November 17, 2001).
ET40-45 z pociągiem towarowym w Gdańsku Świętym Wojciechu (18.05.2002).   ET40-45 with freight passing Gdansk Swiety Wojciech (May 18, 2002).
ET40-45 z pociągiem towarowym w Gdańsku Świętym Wojciechu (07.06.2002).   ET40-45 with freight passing Gdansk Swiety Wojciech (June 07, 2002).

 

ET40-46
ET40-46 zatrzymany z towarem pod semaforem w Zajączkowie Tczewskim - ZTC (07.04.2001).   ET40-46 with freight stopped at the semaphore in Zajaczkowo Tczewskie C-section (April 07, 2001).
ET40-46 z pociągiem towarowym mija Czarlin (30.06.2001).   ET40-46 with freight train passing Czarlin (June 30, 2001).
ET40-46 z pociągiem towarowym w Gdańsku Niegowie (17.05.2002).   ET40-46 with freight train in Gdansk Niegowo (May 17, 2002).
ET40-46 z pociągiem towarowym między Orunią a Lipcami w Gdańsku (20.05.2002).   ET40-46 with freight between Orunia and Lipce in Gdansk (May 20, 2002).
ET40-46 z pociągiem towarowym w Gdańsku Niegowie (31.07.2002).   ET40-46 with freight train in Gdansk Niegowo (July 31, 2002).

 

ET40-47
ET40-47 na torze postojowym w lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim (08.10.2000).   ET40-47 on a side track in Zajaczkowo Tczewskie depot (October 08, 2000).
ET40-47 wyjeżdża z lok. Zajączkowo Tczewskie udając się w kierunku stacji towarowej (08.10.2000).   ET40-47 leaving depot in Zajaczkowo Tczewskie, going towards freight yard (October 08, 2000).
ET40-47 w samotnej drodze do Zajączkowa, mija Różyny (16.06.2001).   ET40-47 passing Rozyny, during the lonely ride to Zajaczkowo Tczewskie (June 16, 2001).
ET40-47 z pociągiem towarowym wjeżdża do Gdańska Głownego (24.06.2002).   ET40-47 with freight train entering Gdansk Glowny (June 24, 2002).

 

ET40-48
ET40-48 jedzie samotnie w Gdyni Głównej Osobowej (06.09.1998).   ET40-48 lonely passing Gdynia Glowna Osobowa (September 06, 1998).
ET40-48 w Toruniu Wschodnim (09.05.1999).   ET40-48 in Torun Wschodni (May 09, 1999).
ET40-48 z towarem mija Różyny (17.02.2002).   ET40-48 with freight passing Rozyny (February 17, 2002).
ET40-48 z pociągiem towarowym w Gdańsku Świętym Wojciechu (16.06.2002).   ET40-48 with freight train passing Gdansk Swiety Wojciech (June 16, 2002).

 

ET40-49 +1989 (MD Bydgoszcz Wschód)

 

ET40-50
ET40-50 wjeżdża do Gdańska Głównego z pociągiem węglowym (01.04.2000).   ET40-50 entering Gdansk Glowny with the cars full of coal (April 01, 2000).
ET40-50 bez składu wjeżdża do Zajączkowa Tczewskiego, zbliżając się do tarczy ostrzegawczej semaforów wjazdowych okręgu 'C'. Równo miesiąc temu zakluczono zwrotnice, unieważniono semafory i zabito dyktą okna nastawni ZTD - przy samym Miłobądzu - oraz ustawiono te tarcze na torach wjazdowych na stację (01.04.2000).   ET40-50 entering alone Zajaczkowo Tczewskie, closing up to forewarning signals of the entrance semaphores of 'C' section of the yard. A month ago, the 'ZTD' switchtower (the main switchtower of the 'D' section) was closed, the switches were locked and the 'D'-section entrance semaphores were canceled (April 01, 2000).
ET40-50 wjeżdża z pociągiem towarowym do Zajączkowa Tczewskiego (14.01.2001).   ET40-50 entering Zajaczkowo Tczewskie with freight train (January 14, 2001).
ET40-50 odjeżdża z Zajączkowa Tczewskiego z pociągiem towarowym. Lokomotywa jest w fatalnej kondycji - wybite szyby w drzwiach kabiny i przedziale maszynowym (16.06.2001).   ET40-50 with freight train leaving Zajaczkowo Tczewskie. The loco is in extremely poor condition - has few windows broken (June 16, 2001).
ET40-50 już po naprawie rewizyjnej, z pociągiem towarowym mija Czarlin (29.06.2002).   ET40-50 after overhauling, with freight train passing Czarlin (June 29, 2002).