diesel passenger locomotive SP42

 

SP42-026 +1998 (MT Poznań)
SP42-027 +1998 (MT Wrocław Zachód)

 

SP42-028 +1998 (MT Chojnice)
SP42-028 nieopodal garażu w Chojnicach (28.11.1998).   SP42-028 from Chojnice Depot, at the spare track near the garage in Chojnice (November 28, 1998).

 

SP42-029
SP42-030 +1998 (MT Tarnowskie Góry)

 

SP42-031 +1998 (MT Chojnice)
SP42-031 bardzo oszroniony, oczekuje chyba na skreślenie na bocznym torze w Lok. Chojnice (28.11.1998).   SP42-031 got frosty near the garage in Chojnice Depot, while not used for at least few days (November 28, 1998).

 

SP42-032
SP42-032 odjeżdża ze Starego Kurowa z pociągiem osobowym 11129 z Krzyża do Kostrzyna (18.03.2000).   SP42-032 with an ordinary passenger train no. 11129 from Krzyz to Kostrzyn, leaving Stare Kurowo on its route (March 18, 2000).
SP42-032 wjeżdża do Sarbiewa z pociągiem osobowym 11130 z Kostrzyna do Piły Głównej (18.03.2000).   SP42-032 entering Sarbiewo with an ordinary passenger train no. 11130 from Kostrzyn to Pila Glowna (March 18, 2000).

 

SP42-033 +1998 (MT Czechowice Dziedzice)

 

SP42-034 >> SU42
SP42-034 z MT Chojnice, z pociągiem osobowym 3345 z Czerska, mija semafor wjazdowy w Kościerzynie - końcowej stacji trasy tego pociągu (20.03.1998).   SP42-034 from Chojnice Depot, with the passenger train no. 3345 from Czersk, passing the entrance-semaphore in Koscierzyna (its terminal station) (March 20, 1998).
SP42-034 z pociągiem osobowym 2234 do Chojnic (tak, tak - ten pojedynczy wagon, i to klasy 1-szej, to cały pociąg) przed odjazdem z Kościerzyny (28.11.1998).   SP42-034 with the passenger train 2234 to Chojnice, waiting in Koscierzyna. The passenger car (the only in this train) is treated as the 2nd class wagon, though it's definitely 1st class one. (November 28, 1998).

 

SP42-035 +1998 (MT Wrocław Zachód)

 

SP42-036 >> SU42
SP42-036opuszcza Jaworzynę Śląską z pociągiem osobowym 828 do Wrocławia Głownego (15.05.1999).   SP42-036 from Wroclaw Zachod Joint Depot, with passenger train 828 to Wroclaw Glowny, leaving Jaworzyna Slaska (May 15, 1999).

 

SP42-037
SP42-037 z Żurawicy, w szopie Skarżysko Kamienna (30.11.2002).   SP42-037 from Zurawica depot, in Skarzysko Kamienna depot's hall (November 30, 2002).

 

SP42-038 +1999 (MZ Wrocław)
SP42-039 +1998 (MT Chojnice)

 

SP42-040 >> SU42
SP42-040 z pociągiem 90135 do Gdyni Głównej Osobowej, przed rozpoczęciem podróży w Kościerzynie (29.08.1998).   SP42-040 from Gdynia Depot, with the passenger train no. 90135 to Gdynia Glowna Osobowa, waiting before depart in Koscierzyna (August 29, 1998).
SP42-040 wyjeżdża z Gdańska - Osowej, z pociągiem osobowym 90126 z Gdyni do Bydgoszczy (19.03.1999).   SP42-040 with passenger train no. 90126 from Gdynia to Bydgoszcz, has just left Gdansk Osowa (March 19, 1999).
SP42-040 wjeżdża do Somonina od strony Gdyni. Po chwili odjedzie torem widocznym z lewej strony w kierunku Kartuz (04.04.1999).   SP42-040 entering Somonino station from Gdynia's side. After a while it'll go to Kartuzy (April 04, 1999).
SP42-040 samotnie odjeżdża z Kartuz (16.04.1999).   SP42-040 leaving Kartuzy station (April 16, 1999).
SP42-040 z pociągiem osobowym 90126 z Gdyni do Kościerzyny, mija semafor wjazdowy w Gdańsku-Osowej (17.06.1999).   SP42-040 with passenger train 90126 from Gdynia to Koscierzyna, passing the entrance semaphore in Gdansk Osowa (June 17, 1999).
SP42-040 z pociągiem osobowym 90126 z Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny, zbliża się do tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego stacji Gdańsk Osowa (07.10.1999).   SP42-040 with passenger train 90126 from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna, closing up to forewarning signal of Gdansk Osowa track 1's entrance semaphore (October 07, 1999).
SP42-040 z pociągiem osobowym 90135 z Kościerzyny do Gdyni wjeżdża do Gdańska Osowy (21.10.1999).   SP42-040 with passenger train 90135 from Koscierzyna to Gdynia Glowna Osobowa entering Gdansk Osowa station (October 21, 1999).
SP42-040 opuszcza Gdańsk Osowę jako pociąg lokomotywowy z Gdyni do Kartuz (05.03.2000).   SP42-040 leaving Gdansk Osowa as the locomotive only train from Gdynia to Kartuzy (March 05, 2000).
SP42-040 przybył do Somonina z pociągiem osobowym (jdnowagonowym) nr 66022 z Kartuz (25.03.2000).   SP42-040 came to Somonino with passenger train (one car behind the loco is the whole train!) no. 66022 from Kartuzy (March 25, 2000).
SP42-040 przetacza w Somoninie przybyły pociąg z Kartuz, aby zwolnić tor przy peronie dla przybywającego właśnie pociągu osobowego z Kościerzyny do Gdyni. Drugi tor zajęty jest przez pociąg relacji Gdynia-Bydgoszcz (25.03.2000).   SP42-040 switch the train from Kartuzy to a dead-ended track in Somonino. There're only two track at the platform, so while one is occupied by Gdynia-Bydgoszcz train, and Koscierzyna-Gdynia train is just about to enter, the third train has no place at the platform (March 25, 2000).

 

SP42-041 +1998 (MT Gdynia)
SP42-042 +1998 (MT Gdynia)
SP42-043 +1998 (MT Gdynia)
SP42-044 +1998 (MT Gdynia)

 

SP42-045 +1999 (CM Gdynia)
SP42-045 przybył do Kościerzyny z pociągiem osobowym 3345 z Czerska (14.06.1998).   SP42-045 came to Koscierzyna with passenger train 3345 from Czersk (June 14, 1998).
SP42-045 z MT Chojnice, wjeżdża do Kościerzyny z pociągiem (3345) z Czerska (29.08.1998).   SP42-045 from Chojnice Depot coming to Koscierzyna with passenger train 3345 from Czersk (August 29, 1998).
SP42-045 w swojej macierzystej lokomotywowni w Chojnicach (28.11.1998).   SP42-045 in its Mother Depot - Chojnice (November 28, 1998).
SP42-045 z pociągiem osobowym 3332 z Kościerzyny do Szlachty, wjeżdża na mały węzeł wśród lasów - stacyjkę Bąk (24.04.1999).   SP42-045 from Chojnice Joint Depot, with ordinary passenger train 3332 from Koscierzyna to Szlachta, entering small junction Bak (April 24, 1999).

 

SP42-046
SP42-046 wyjeżdża z Lok. Chabówka przed obsługą pociągu do Nowego Sącza (15.08.1997).   SP42-046 in Depot Chabowka, preparing for service a passenger train to Nowy Sacz (August 15, 1997).
SP42-046 przeciera szlak w Kamionce Wielkiej, po osunięciu sie skarpy na tor nr 1 - na którym stoi widoczny dalej pociąg sieciowy. Osuwisko spowodowało niemało zamieszania w ruchu pociągów, gdyż zaistniała potrzeba przeciągania składów lokomotywami spalinowymi tylko po torze nr 2 (27.07.2001).   SP42-046 in Kamionka Wielka, going for train to Nowy Sacz. Because of the landslip (on the right) and the dangerous trees hanging over the catenary, the current was cut off and trainswere hauled by diesels only on track no. 2 (July 27, 2001).

 

SP42-047 +1998 (MT Wrocław Południe)
SP42-048 +1998 (MT Tarnowskie Góry)
SP42-049 >> SU42
SP42-050 +1998 (MT Tarnowskie Góry)