SP42-133 |
|
SP42-133
w Redzie, jako pociąg osobowy 93123 do Helu. Wagony
klasy 1-szej widoczne na zdjęciu w tym przypadku
spełniają rolę klasy 2-giej, zaś cały pociąg
zastępuje planowy autobus szynowy (25.12.1998). |
|
SP42-133
with two passenger cars of 1-st class (I suppose these
cars are used as the 2nd class ones) waiting in Reda as
the passenger train no. 93123 from Reda to Hel (December
25, 1998). |
|
SP42-133
z pociągiem osobowym 3345/90135 z Czerska do Gdyni
Głównej, odjechał z Gdańska Osowy (05.06.1999). |
|
SP42-133
with an old double-decker set, as a passenger train
3345/90135 from Czersk to Gdynia Glowna Osobowa, has just
left Gdansk Osowa (June 05, 1999). |
|
SP42-133
z pociągiem osobowym 90139 'Costerina' z Lipusza do
Gdyni, w czasie postoju i próby hamulców w Gdańsku
Osowej. W rodku lata 'Costerina' utraciła parowóz
najpierw z powodu nadmiernej suszy i groźby pożaru,
następnie zaś Zakład Taboru w Gdyni uznał, iż nie
opłaca się zaprzęgać parowozu do pociągu, gdyż
trzeba by zapłacić w Kościerzynie za węgiel i tak do
końca sezonu (jeszcze jeden dzień po dacie zdjęcia)
'Costerina' jeździła już z dieslem (25.09.1999). |
|
SP42-133
with passenger train 90139 'Costerina' in Gdansk Osowa,
while obligatory brake-test has been performed.
"Costerina', scheduly provided with the steam loco,
had been hauled by diesels since the middle of the
summer. First, the steam loco ocurred to be too
dangerous, facing quite long dry weather, so the forrest
authorities prohibited steam running. Second, after the
weather had normalized, Gdynia Depot refused paying for
the coal in Koscierzyna, so till the end of the season
(one day after the picture was made) "Costerina' was
being provided with diesels (September 25, 1999). |
|
|
|
|
|
SP42-133
z kilkoma wagonami towarowymi w Kościerzynie
(27.11.1999). |
|
SP42-133
with few freight cars in Koscierzyna. A part of the
Museum-Depot in Koscierzyna is far on the right (November
27, 1999). |
|
SP42-133
wjeżdża do Żukowa Wschodniego z pociągiem osobowym
90124 z Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny
(05.03.2000). |
|
SP42-133
entering Zukowo Wschodnie with the passenger train 90124
from Gdynia Glowna Osobowa to Koscierzyna (March 05,
2000). |
|
SP42-133
opuścił Gdańsk Osowę z pociągiem osobowym 90126 z
Gdyni Głównej Osobowej do Kościerzyny (19.04.2000). |
|
SP42-133
has just left Gdansk Osowa station, with the ordinary
passenger train no. 90126 going from Gdynia Glowna
Osobowa to Koscierzyna (April 19, 2000). |
|
SP42-133
z pociągiem osobowym 66030 z Lęborka do Somonina,
oczekując na mijankowy pociąg przeciwnejrelacji w
Sierakowicach (13.05.2000). |
|
SP42-133
in Sierakowice with passenger train 66030 from Lebork to
Somonino, while waiting for back-train (May 13, 2000). |
|
SP42-133
z pociągiem osobowym 66030 z Lęborka do Somonina, na
wymarłym przystanku w Prokowie (13.05.2000). |
|
SP42-133
with passenger train 66030 from Lebork to Somonino, on a
short while at Prokowo passenger stop (May 13, 2000). |
|
SP42-133
z pociągiem osobowym 3330 z Bąka, zbliża się do
Czerska (02.11.2002). |
|
SP42-133
with passenger train 3330 from Bak, between Karsin and
Czersk (November 02, 2002). |