diesel passenger locomotive SP47

 

SP47-001 +1998 (MT Olsztyn)
SP47-001 pomiędzy obrotnicą a garażem wachlarzowym Lokomotywowni Olsztyn. Lokomotywa ma zdjęte oznaczenia, gdyż są one bardzo atrakcyjnym towarem dla złodziei. W Lok. Olsztyn postąpiono tak ze wszystkimi nieużywanymi lokomotywami (24.06.1998).   SP47-001 near the roundhouse in Olsztyn Depot. Probably you wonder, why you don't see any class letters or inventory numbers. So, the answer is.. shocking. First of all, neither SP47-001 nor 002 works, so it has been standing here for a long time. Second, the class letters are made of aluminium, and they are very attractive to thieves. That's why the director of Olsztyn Joint Depot ordered to take off all class letters from all locomotives that aren't working (June 24, 1997).
     
     
SP47-001 już jako eksponat muzealny w Skansenie Kościerzyna - przybył tutaj zaledwie dwa tygodnie temu (22.07.2000).   SP47-001 finally became a museum-exhibit in Koscierzyna. It came here two weeks ago (July 22, 1997).
     
SP47-001 w parowozowni Kościerzyna (20.10.2001).   SP47-001 in Koscierzyna museum-depot (October 20, 2001).

 

SP47-002 +1998 (MT Olsztyn)
SP47-002, a raczej jej nieliczne pozostałości w trakcie cięcia i ładowania na terenie lokomotywowni Olsztyn (21.04.2001).   SP47-002, I mean some remainings of this locomotive, while being flame-cut in Olsztyn depot (April 21, 2001).
SP47-002, okazały 16-cylindrowy widlasty silnik wraz z prądnicą oraz starannie pocięte przez spółkę z Sokołowa Podlaskiego wózki, na terenie lokomotywowni Olsztyn (21.04.2001).   SP47-002, powerful 16V engine and bogies in Olsztyn depot (April 21, 2001).
SP47-002 - kabina na naczepie, wkrótce jej los podzieli silnik i wózki - to już ostatnie minuty jej pobytu w lokomotywowni Olsztyn (21.04.2001).   SP47-002 - driver's cab (on the trailer), the engine and remainings of boogies in Olsztyn depot. For next two hours there will be no part of that loco in Olsztyn depot (April 21, 2001).