diesel universal locomotive SU42

 

SU42-511
SU42-511 jest jedną z nowej serii zmodernizowanych lokomotyw '42'. Zasadnicza różnica tkwi jednak w modelu podstawowym - otóż o ile stare przeróbki odbywały się na bazie serii SM42 i wyposażane były w możliwość elektrycznego ogrzewania składu 500V= z prądnicy głównej, o tyle nowe lokomotywy (modernizowane w ZNTK Nowy Sącz i wpisywane na stan z numerami nowymi od 501 wzwyż) powstają na bazie serii SP42 i w przedziale zajmowanym uprzednio przez kocioł znaleziono miejsce dla 150kW prądnicy grzewczej 3000V=. Numer 511 eksploatowany jest przez nowosądecki zakład taboru, a na zdjęciu prezentuje się wraz z pociągiem osobowym 6626 do Chabówki (13.02.2000).   SU42-511 represents the new line of modernized locomotives of 42 class. The main difference is the modernization-base. The old line was constructed using SM42-class locomotives, that were provided with electric heating 500V= (from main generator). The new locos have been equiped with additional heating generator 3000V= that replaced the steam boiler used in SP42 class. New units, modernized in Nowy Sacz Overhauling Workshop got the new numbers (501 and above). The picture presents the loco assigned to Nowy Sacz Joint Depot, and servicing the ordinary passenger train 6626 to Chabowka (February 13, 2000).
SU42-511 z pociągiem osobowym 6626 z Nowego Sącza do Chabówki, zbliża się do Tymbarka (16.02.2000).   SU42-511 with ordinary passenger train 6626 from Nowy Sacz to Chabowka, entering Tymbark (February 16, 2000).
SU42-511 z pociągiem osobowym 6626 do Chabówki wyjeżdża z Nowego Sącza (11.08.2000).   SU42-511 with ordinary passenger train 6626 to Chabowka leaving Nowy Sacz (August 11, 2000).

 

SU42-512
SU42-512 w lokomotywowni Olsztyn (21.04.2001).   SU42-512 in Olsztyn depot (April 21, 2001).
SU42-512 w Ełku (06.05.2001).   SU42-512 in Elk (May 06, 2001).
SU42-512 z pociągiem osobowym 98525 relacji Korsze - Bartoszyce, na szlaku pomiędzy przystankiem Różyna Warmińska, a stacją Wiatrowiec Warmiński (24.01.2002).   SU42-512 with passenger train 98525 from Korsze to Bartoszyce, on its way between Rozyna Warminska passenger stop and Wiatrowiec Warminski station (January 24, 2002).
SU42-512 z pociągiem osobowym 98525 z Korsz, wjeżdża do Bartoszyc (24.01.2002).   SU42-512 with passenger train 98525 from Korsze, entering Bartoszyce (January 24, 2002).
SU42-512 w Bartoszycach, w trakcie zmiany czoła pociągu osobowego (24.01.2002).   SU42-512 at Bartoszyce station, switching to change the direction of the train (January 24, 2002).
SU42-512 z pociągiem osobowym 98526 relacji Bartoszyce - Korsze, wjeżdża do Wiatrowca Warmińskiego. Onegdaj był to mały węzeł - odgałęziała się tu krótka linia do Sępopola (24.01.2002).   SU42-512 with passenger train 98526 from Bartoszyce to Korsze, entering Wiatrowiec Warminski - closed-down junction. Years ago, a short line to Sepopol started here. Now the track is removed (January 24, 2002).
SU42-512 z pociągiem osobowym 98526 relacji z Bartoszyc do Korsz, odjeżdża z Wiatrowca Warmińskiego (24.01.2002).   SU42-512 with passenger train 98526 from Bartoszyce to Korsze, leaving Wiatrowiec Warminski (January 24, 2002).

 

SU42-513
SU42-513 z pociągiem osobowym 9128 do Elbląga przez Tolkmicko, przed odjazdem z Braniewa (19.11.2000).   SU42-513 with passenger train no. 9128 to Elblag, calling at Tolkmicko, before leaving Braniewo (November 19, 2000).
SU42-513 z pociągiem osobowym 9127 z Elbląga do Braniewa, odjeżdża z przystanku osobowego Braniewo Brama (23.01.2001).   SU42-513 with passenger train no. 9127 from Elblag to Braniewo, leaving Braniewo Brama passenger stop (January 23, 2001).
SU42-513 z pociągiem osobowym 91123 z Elbląga do Braniewa, pomiędzy przystankiem Bemowizna, a stacją końcową (06.06.2002).   SU42-513 with passenger train 91123 from Elblag to Braniewo, between Bemowizna passenger stop and destination of this train (June 06, 2002).
SU42-513 z pociągiem osobowym 91124 z Braniewa do Elbląga, wjeżdża na przystanek osobowy w Bemowiźnie (06.06.2002).   SU42-513 with passenger train 91124 from Braniewo to Elblag, entering Bemowizna passenger stop (June 06, 2002).

 

SU42-514
SU42-514 kilka dni po przyjściu do Gdyni z ZNTK Nowy Sącz, z pociągiem osobowym 9026 relacji Gdynia-Bydgoszcz, na malowniczych łukach przed stacją Gdańsk Osowa (19.04.2000).   SU42-514 few days after its appearance in Gdynia depot, servicing the ordinary passenger train no. 9026 from Gdynia to Bydgoszcz, now passing few beautiful curves going uphill before Gdansk Osowa station (April 19, 2000).
SU42-514 z trudem wspina się na wzniesienie przed stacją w Mrzezinie, prowadząc osobowy pociąg 93125 z Gdyni do Helu. Pociąg osobowy, ale skład jest aż 7-wagonowy, od porannego pospiesznego Lublin-Hel (który wpierw wrócił do Gdyni jako osobow z Helu) (08.07.2000).   SU42-514 hardly reaching the peak in Mrzezino, hauling the ordinary passenger train 93125 from Gdynia to Hel. The train is local, but the cars are from early-mornin fast passenger Lublin-Hel, which firstly returned to Gdynia as local passenger from Hel (July 08, 2000).
SU42-514 z dwoma wagonami pierwszej klasy z WGW Warszawa Szczęśliwice (sic!) jako pociąg osobowy 90138 z Gdyni do Kościerzyny, zbliża się do Gdańska Osowy (11.07.2001).   SU42-514 with two 1-class coaches from Warszawa depot (sic!), as the passenger train 90138 from Gdynia to Koscierzyna, coming up to Gdansk Osowa (July 11, 2001).
SU42-514 z pociągiem osobowym 90141 z Kościerzyny do Gdyni, w Rębiechowie (11.07.2001).   SU42-514 with passenger train 90141 from Koscierzyna to Gdynia, in Rebiechowo (July 11, 2001).
SU42-514 z pociągiem osobowym 90144 z Gdyni do Kościerzyny, w Rębiechowie (11.07.2001).   SU42-514 with passenger train 90144 from Gdynia to Koscierzyna, in Rebiechowo (July 11, 2001).
SU42-514 i SU42-506 opuszczają Gdańsk Osowę, w drodze do Kościerzyny (26.12.2001).   SU42-514 and SU42-506, leaving Gdansk Osowa, on its way from Gdynia to Koscierzyna (December 26, 2001).

 

SU42-515

 

SU42-516
SU42-516 w lokomotywowni w Kamieńcu Ząbkowickim (16.12.2002).   SU42-516 at Kamieniec Zabkowicki depot (December 16, 2002).

 

SU42-517
SU42-517 z osobowym 90143 z Kościerzyny do Gdyni Głównej Osobowej, moment po opuszczeniu przystanku osobowego w Rębiechowie (02.07.2000).   SU42-517 with local passenger train 90143 from Koscierzyna to Gdynia, a moment after leaving Rebiechowo passenger stop (July 02, 2000).
SU42-517 z pociągiem osobowym 90141 z Kościerzyny do Gdyni Głównej Osobowej, na szlaku pomiędzy Krzeszną a Wieżycą (16.04.2001).   SU42-517 with passenger train 90141 from Koscierzyna to Gdynia Glowna Osobowa, between Krzeszna and Wiezyca (April 16, 2001).
SU42-517 z pociągiem osobowym 90134 z Gdyni do Kościerzyny, chwilę po odjeździe z Gdańska Osowy (11.07.2001).   SU42-517 with passenger train 90134 from Gdynia to Koscierzyna, after depart from Gdansk Osowa (July 11, 2001).
SU42-517 z pociągiem osobowym 90143 z Kościerzyny do Gdyni, chwilę po odjeździe z Rębiechiowa (11.07.2001).   SU42-517 with passenger train 90143 from Koscierzyna to Gdynia, after depart from Rebiechowo (July 11, 2001).
SU42-517 z pociągiem osobowym 93125 z Gdyni do Helu, zbliża się do stacji w Kuźnicy Helskiej (04.06.2002).   SU42-517 with passenger train 93125 from Gdynia to Hel, closing up to Kuznica (Hel) station (June 04, 2002).
SU42-517 świeżo po naprawie rewizyjnej, z pociągiem 93127 do Helu, przed odjazdem z Gdyni Głównej (11.01.2003).   SU42-517 after overhauling, with passenger train 93127 to Hel, before depart from Gdynia Glowna (January 11, 2003).

 

SU42-518
SU42-518 z pociągiem osobowym 90122 do Kościerzyny, przed odjazdem z Gdyni Głównej Osobowej (25.05.2000).   SU42-518 with the passenger train no. 90122 to Koscierzyna, before leaving Gdynia Glowna Osobowa (May 25, 2000).

 

SU42-519
SU42-519 w lokomotywowni Legnica (15.12.2002).   SU42-519 at Legnica depot (December 15, 2002).

 

SU42-520