LOKOMOTYWY PKP CARGO | |||
spalinowa lokomotywa uniwersalna serii SU42 | |||
Pierwotna
konstrukcja SU42 stanowiła modernizację lokomotywy
SM42, polegającą na wprowadzeniu ogrzewania
elektrycznego 500V= składu pasażerskiego. Energia
elektryczna pobierana była z prądnicy głównej
lokomotywy, co miało znaczny wpływ na możliwości
trakcyjne pojazdu. Z uwagi na całkowite wycofanie z
eksploatacji wagonów ogrzewanych wyłącznie napięciem
500V, w roku 2000 wydano nakaz demontażu urządzeń
zewnętrznych ogrzewczych z lokomotyw SU42 i zmiany
oznaczenia z powrotem na SM42. Rownolegle, pod koniec 1999 roku podjęto decyzję o modernizacji serii SP42, wyposażonej dotychczas w paliwożerne (40 kg paliwa na godzinę) parowe kotły grzewcze na ogrzewanie elektryczne, jednak z zastosowaniem autonomicznego agregatu prądotwórczego. Przetarg na modernizację serii wygrały ZNTK w Nowym Sączu - jeden z podstawowych zakładów naprawczych dla serii SM42. Modernizacji sprzyjał instniejący dodatkowy komin w krótszym przedziale maszynowym w serii SP42, który tym razem służy odprowadzeniu spalin z dodatkowego silniczka spalinowego Caterpillar. Od grudnia 1999 roku do lipca 2000 r. modernizacji poddano - zgodnie z umową - czterdzieści pojazdów, przydzielonych następnie do CM-ów w Gdyni, Wrocławiu, Bydgoszczy, Nowym Sączu, Szczecinie, Olsztynie i Czerwieńsku. Podstawowe dane techniczne:
|
(C) SMTS |
||
POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ |