Malowanie - Część klasycznie dla wagonów 2 klasy-zielony z białym pasem, ale część nietypowo-bordowy z białym pasem. Na białym pasie znaczek INTERCITY
Drzwi boczne - odskokowo-przesuwne, otwierane za pomocą klamki(w odróżnieniu od przycisków w wagonach z HCP i Z-1.
Drzwi czołowe - pneumatyczne, bez klamek, tylko z uchwytami.
Okna - klasyczne, opuszczane od połowy.
Wlot powietrza do ogrzewania nawiewnego jest znacznie mniejszy niż w innych wagonach PKP.
Wewnątrz
Ścianki i drzwi przedziałów takie same jak w starszych Y z Bautzen i XB z Goerlitz, okna takie same jak w XB. Siedzenia-wysuwane, z podwójnymi podłokietnikami i oddzielnymi zagłówkami, małe lustro na jednej stronie. Tapicerka pomarańczowa lub brązowa, ale ostatnio często już nieoryginalna.
Oświetlenie przedziału - pojedyńcza neonówka w wystającej obudowie.
Nawiewy ogrzewania pod siedzeniami, zaś jego regulacja pod oknem.
Toalety niebieskie.
Opis
Są to pierwsze wagony typu Z-2 zamówione przez PKP(nielicząc później przerobionych XB) i ostatnio wydają się być trochę niewystarczające do pociągów IC/EC. Można je spotkać także w niektórych pociągach Ex i dalekobieżnych międzynarodowych.
ŽŠ '2000
Strona zaprojektowana i przygotowana przez kovaL'a.
Jesli widzisz na tej stronie jakis blad to koniecznie szybko kliknij tutaj i napisz o tym!