Pociąg sieciowy serii MTW 100.110
Pociąg MTW 100 ma dwie kabiny maszynisty jedna z nich jest większa i stanowi również pomieszczenie socjalne z kuchenką mikrofalową, lodówką, umywalką oraz szafkami. Do kabiny tej przylega pomieszczenie warsztatowo-magazynowe. W przedziale warsztatowo-magazynowym znajduje się szafa komputera sterującego wszystkimi funkcjami pociągu ( ze trzy razy większa niż na pociągach typu PS :)). Do pracy na wysokości służą podesty stały i ruchomy - obrotowa platforma (kosz) na wysięgniku produkcji "Palfingera". W koszu znajdują się kontakty elektryczne z różnymi napięciami, umożliwiające podłączenie elektronarzędzi , a także gniazda instalacji pneumatycznej. Na pociągu zabudowane są ponadto bębny z napędem hydraulicznym na linę nośną i przewód jezdny ( służące do ich nawijania lub odwijania ) trzy rolki wypierające sieć trakcyjną (korektor) sieci, dwie wciągarki linowe. Pomiar wysokości zawieszenia przewodu jest wykonywany automatycznie przez czujniki zamontowane na pantografie, a jego wynik ukazuje się na elektronicznym wyświetlaczu. Wyeliminowano pośrednictwo osób trzecich przy jeździe roboczej ( np. Ja na PS ), dzięki zastosowaniu zdalnego sterowania, za pomocą którego człowiek znajdujący się w koszu steruje zarówno jego ruchami , jak i ruchami pociągu (PS-y OOM). System elektroniczny pociągu umożliwia programowanie pracy wysięgnika, dostosowując zakres jego dopuszczalnych ruchów do konkretnych warunków na szlaku. Prędkość jazdy roboczej wynosi do 7 km/h. z wychylnym koszem i do 20 km/h. z koszem w skrajni pociągu. Po zakończeniu jazdy roboczej system elektroniczny nie zezwoli na jazdę eksploatacyjną, jeśli któreś z urządzeń pociągu nie znalazło się w położeniu spoczynkowym do transportu.
Całkowita długość MTW
19,24m.
Masa 60 ton
Silnik wysokoprężny Deutz o mocy 376 kW
Szybkość max. 80 km/h
MTW 100 |
Na podstawie artykułu Waldemara Goski Nowe Sygnały |
||||