Czeska Dziewięćsetka
Koło Sokolova (zachodnie Czechy) znajduje się ciekawa sieć wąskotorowych ( 900 mm) kolei przemysłowych, w całości jest zelektryfikowana prądem stałym o napięciu 1500 V. Główna stacja węzłowa wąskotorówki znajduje się przy rozwidleniu linii normalnotorowej Sokolov - Kraslice - granica państwa, należąca do prywatnego przewoźnika i magistrali Decin - Karlowe Vary - Cheb, eksploatowanej przez CD.
Elektryczny tabor trakcyjny stanowią charakterystyczne, czteroosiowe lokomotywy serii 17E, popularnie zwane krokodylami. Były one budowane w latach 60 przez ZTS Dubnica nad Vahom oraz zakłady Skoda Plzen. Obecnie pracuje 20 lokomotyw, dalsze 25 jest odstawiona, lecz można je uruchomić w krótkim czasie. Pociągi składają się z lokomotywy elektrycznej i 8 wagonów czteroosiowych. Na stałych liniach głównych elektrowozy jeżdżą na górnych (normalnych) pantografach. Po zjeździe składu z głównego szlaku, pociąg jedzie bardzo wolno, gdyż tor jest ułożony prowizorycznie z łatwych do przenoszenia przęseł, zasypanych do główki szyny tłuczniem. Do przęseł torowych przymocowane są małe słupy trakcyjne w kształcie Litery C z siecią płaską. Lokomotywa wykorzystuje małe, boczne odbieraki prądu, zamiast dużych, górnych.