|
|
|
|
|
1. Budynek dworca Bydgoszcz Gł.
- widok z ulicy Dworcowej.Widoczna
okolicznościowa tablica z napisem
"150 lat kolei w regionie
kujawsko-pomorskim"
Widoczne tory - pozostałość po
dawnej linii tramwajowej.
fot. Przemysław Maron,
27.07.2001 r.
|
|
2. Okładka książki
"150 lat kolei w regionie
kujawsko - pomorskim
1851 - 2001"
autorstwa J. Pawłowskiego.
|
|
3. Okolicznościowa kartka
wraz z datownikiem.
|
Lp
|
Ściągnij
|
Dźwięk
|
Długość
|
Rozmiar
|
Właściwości
|
1.
|
|
Zapis dźwiękowy z hallu budynku dworca.
Komunikat informuje o atrakcjach jakie przygotowali organizatorzy w
dniu obchodów 150 rocznicy. |
1 min 59 s
|
699 KB
|
48 kbps,
44100 kHz,
mono
|
O godz. 12.30 ze stacji
Toruń Główny wyruszył pociąg okolicznościowy do stacji Nakło n/Notecią
w składzie ED72-003 i 004 w którym jechali wszyscy "oficjele" oraz pozostali
wszyscy chętni.
Zanim pociąg oprzybył do stacji Bydgoszcz
Główna, dokonywano tam gorączkowych przygotowań. "Rarytasem" była m. inn.
manewrująca (zresztą przypadkowo) ST44-1109 - ginący już okaz najliczniejszej
swego czasu serii lokomotyw spalinowych PKP.
|
|
|
4. Fragment wystawy sprzętu ratowniczego
przy peronie IIIa. W tle SU45-166.
fot. Przemysław Maron,
27.07.2001 r.
|
|
5. ST44-1109 w czasie manewrów.
fot. Przemysław Maron,
27.07.2001 r.
|
Lp
|
Ściągnij
|
Dźwięk
|
Długość
|
Rozmiar
|
Właściwości
|
1.
|
|
ST44-1109 stoi z pracującym silnikiem
(patrz - fot. 4). |
20 s.
|
117 KB
|
48 kbps,
44100 kHz,
mono
|
Godz. 13.10 (tylko 40 min. od wyjazdu z Torunia)
- po okazałej zapowiedzi megafonowej i przy dźwiękach orkiestry kolejowej
na tor przy peronie I wjeżdża pociąg okolicznościowy i ....zatrzymuje sie
ok. 30 metrów za daleko. Trochę konsternacji, po kilku minutach rozpoczyna
się część oficjalna - przemówienia, przemówienia i ....
Część oficjalną kończy podpisanie przez Marszałka
województwa i Dyrektora Zarządu Przewozów Pasażerskich umowy o finansowaniu
przewozów lokalnych (podobno nie będzie przynajmniej gorzej, niż jest,
mają być też kupowane autobusy szynowe produkcji ZNTK Bydgoszcz.
|
|
|
|
|
6. Orkiestra kolejowa oraz inni
"goście" przygotowują się
na wjazd pociągu "specjalnego".
fot. Przemysław Maron, 27.07.2001 r.
|
|
7. Pociąg okolicznościowy
w składzie ED72-003 + ED72-004 wjechał na tor przy peronie pierwszym...
fot. Aleksander Maron,
27.07.2001 r.
|
|
8. ...stanął jednak ok. 30 m za daleko.Z tego powodu przez dłuższy
czas panowało małe zamieszanie.
fot. Aleksander Maron,
27.07.2001 r.
|
Lp
|
Ściągnij
|
Dźwięk
|
Długość
|
Rozmiar
|
Właściwości
|
1.
|
|
Zapowiedź wjeżdżającego pociągu okolicznościowego. Nagranie posiada
obcięte pierwsze słowo "pociąg...". |
21 s.
|
123 KB
|
48 kbps,
44100 kHz,
mono
|
2.
|
|
Pociąg wjeżdża na tor przy peronie pierwszym.
Po gwiździe zaczyna grać orkiestra, następnie słychać jego hamowanie. |
45 s.
|
268 KB
|
48 kbps,
44100 kHz,
mono
|
Godz. 13.58 - pociąg
okolicznościowy rusza do Nakła, planowy "pośpiech" do Świnoujścia (57113)
z godz. 13.55 czeka na odjazd przy peronie II. Koniec imprezy. Orkiestra
odkłada instrumenty, czekać mają jeszcze z godzinę na powrót pociągu z
"oficjelami" z Nakła.
|
|
|
9. ED72-003 w "pełnej gali"
fot. Aleksander Maron,
27.07.2001 r.
|
|
10. Po czasochłonnych namysłach
cały skład cofnięto do tyłu.
fot. Aleksander Maron,
27.07.2001 r.
|
|
|
|
11. Chwilę przed odjazdem do Nakła
na stację wjeżdża EU07-093
z pociągiem z Torunia.
fot. Aleksander Maron,
27.07.2001 r.
|
|
12. W drogę...do Nakła.
Widoczna druga część
składu - ED72-004.
fot. Aleksander Maron,
27.07.2001 r.
|
Za kilka minut po drugiej stronie dworca zaczyna
manewrować ST44-1096, też ciekawostka. Poza tym codzienna szarzyzna, większość
pociągów ma po 20 - 30 minut opóźnienia, szczególnie z południowych okolic
Polski. Poza tym, zajęcie toru przy peronie nr I i IIIa spowodowało "totalny"
chaos, pociągi przyjeżdżały i odjeżdżały z bardzo dziwnych torów. Zapowiedzi
megafonowe skutecznie zagłuszały też przemówienia "oficjeli".
|
13. ST44-1096 podczas manewrów.
fot. Aleksander Maron,
27.07.2001 r.
|
|