35. Kolej antonowicka


                 Schemat powyżej pokazuje układ Kolei antonowickiej wg map wojskowych (zaznaczono podział na
                    arkusze wraz z nazwą arkusza i oznaczeniem oraz rokiem aktualizacji). Na mapie wojskowej
                    obowiązuje nazwa Kuchecka (a nie Kuchocka) Wola.

                    Inne posiadane informacje:

                   1. B.Pokropiński - "Koleje wąskotorowe PKP" WKiŁ 1980
                        str. 18, tabl. 3.2 (Koleje wąskotorowe użytku publicznego przejęte przez Ministerstwo Kolei
                        Żelaznych od 1918 do 1922 r.):
                        Kolej antonowiecka - lata budowy: 1916-17, długość użytkowa linii w [km] po
                        przejęciu przez PKP - 112 km.
                        w 1928 r. - 110 km, szerokość toru - 750 mm.
                        str. 22, tabl. 3.7 (Plany rozbudowy linii wąskotorowych, opracowane w latach 1930 - 1938);
                        Plan Ia - autor podaje, że planowano wybudować odcinek Kuchocka Wola -
                        Lubieszów o długości 20 km.
                    2. Rozkład jazdy PKP z 1939 r., tabl. 538, opis linii:
                        0 km - Antonówka, 1 km - Antonówka Wąsk., 9 km - Wydymer, 13 km - Choromce, 20 km -
                        Włodzimierzec Wąsk., 26 km - Andruha, 35 km - Chinocze, 41 km - Dobryń Mosty, 46 km -
                        Łuki, 50 km - Biała n/Styrem, 56 km - Styr, 61 km - Borowa, 71 km - Cichowierz, 77 km -
                        Kuchocka Wola.
                        35 km - Chinocze, 44 km - Kruszyna, 47 km - Tryputnia, 52 km - Krzywica, 56 km - Hać,
                        69 km - Dąbrowica.
                    3. Inżynier Kolejowy nr 7/30 - "Koleje wąskotorowe PKP" podaje w Dyrekcji Radomskiej - kolej
                        wąskotorowa antonowiecka o szerokości 750 mm, długości 113 km.

                 Uwaga! Mapa wojskowa pokazuje również w tej okolicy linię wąskotorową ze Smolarni do gajówki
                    Gać. Istnienia tej linii nigdzie więcej nie udało mi się potwierdzić.
 
 

Powrót do poprzedniej strony.

Powrót do strony głównej.