Lata 1898 - 1944
Okres 1898 - 1939:
23.03.1898 - Wąbrzeźno - Wąbrzeźno Miasto (3 km) - system 400 V pr. stały5).
01.07.1913 - Koszalin - Mścice - Mielno - Unieście (17 km)13).
01.06.1914 - Szczawienko - Szczawno Zdrój - Kuźnice Świdnickie - Mieroszów - /Mezimesti/ (33 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz13).
22.06.1914 - Jugowice - Walim (5 km) - system 1000 V pr. stałego5).
15.07.1915 - Kuźnice Świdnickie - Boguszów (2 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
01.01.1916 - Świebodzice - Szczawienko - Wałbrzych - Kuźnice Świdnickie (26 km) -system 16 kV 16 2/3 Hz5).
01.04.1917 - Świebodzice - Jaworzyna Śląska (9 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
15.07.1920 - Boguszów - Sędzisław - Marciszów - Jelenia Góra (40 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
17.08.1921 - Sędzisław - Kamienna Góra - Lubawka (16 km)system 16 kV 16 2/3 Hz5).
1922           - Wrocław - Jelenia Góra - Lubań - Konigszelt (264 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz.
1922           - Jelenia Góra - Gryfów Śląski - Lubań (52 km)system 16 kV 16 2/3 Hz5).
15.02.1923 - Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Tkacze - /Polubny/ (49 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
01.09.1923 - Lubań - Mikułowa - Zgorzelec Ujazd - /Gorlitz/ (24 km)system 16 kV 16 2/3 Hz5).
11.12.19274) (1928) - Warszawa - Grodzisk Mazowiecki (z odgał. do Milanówka i Włoch) - system 600 V pr. stałego, też 5) ale (34 km)  - linia EKD.
28.01.1928 - Jaworzyna Śląska - Muchbór Wielki - Wrocław Świebodzki (48 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
03.04.1928 - Lubań - Węgliniec (22 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
22.06.1928 - Lubań - Leśna (11 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
25.06.1928 - Muchobór Wielki - Wrocław Muchobór - Wrocław Świebodzki (9 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
17.07.1932 - Warszawa Szczęśliwice - Włochy (2 km) - system 600 V pr. stałego5).
09.12.1932 - Jelenia Góra - Mysłakowice - Kamienna Góra (40 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
1934           - Mysłakowice - Karpacz (7 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
01.10.1936 - Podkowa Leśna - Milanówek (4 km) - system 600 V pr. stałego5).
15.12.1936 - Pruszków - Warszawa - Otwock (44 km)1),2),3), też 5) ale (45 km).
22.05.1937 - Pruszków - Grodzisk (16 km)1),2),3),5).
06.09.1937 - Grodzisk - Żyrardów (11 km)1),2),3),5).
15.12.1937 - Warszawa Wsch. - Mińsk Mazowiecki (36 km)2),3),5).
01.01.1939 - Marciszów - Kamienna Góra (2 km) - system 16 kV 16 2/3 Hz5).
Okres wojenny (1940 - 1944):
15.04.1940 - Warszawa Wsch. - Otwock1).
01.06.1940 - Warszawa Zach. - Żyrardów1).
22.06.1940 - Warszawa Wsch. - Warszawa Zach1).
15.11.1941 - Warszawa Wsch. - Mińsk Mazowiecki1).
Bibliografia:
1) "50 lat trakcji elektrycznej PKP. Elektryfikacja linii Warszawa - Gdańsk". Zbiór referatów. Gdańsk, grudzień 1985.
2) Trakcja i Wagony, nr 1/86.
3) "50 lat elektryfikacji PKP". Praca zbiorowa.
4) "Historia elektryki polskiej. t. V - Trakcja elektryczna". Praca zbiorowa, Warszawa 1971.
5) T.Lijewski "Dokumentacja geograficzna, Zeszyt 5 - Rozwój sieci kolejowej Polski"

 

Powrót do poprzedniej strony.
Powrót do strony - kolej normalnotorowa.