Lata 1945 - 1959: |
|
14.05.1945 - Warszawa Grodzisk (41 km)3)
- system 600 V pr. stałego - linia WKD.
1946
- Jugowice - Walim (4 km) - system 1000 V pr. stałego3).
14.07.1946 - Warszawa Wsch. - Otwock (23 km)1),3),5),12.06.19462),
22.07.19464).
14.03.1948 - Warszawa Śródmieście - Mińsk
Mazowiecki (41 km)1),2),3),5), 14.09.19484).
w tym 03.02.1948 - Warszawa Wsch. - Miłosna (17 km)1),2),3),5).
23.03.1949 - Warszawa Wsch. - Warszawa Śródmieście1),2),3).
24.06.1949 - Warszawa Wsch. - Warszawa Śródmieście
(5 km)5).
17.01.1950 - Warszawa Śródmieście - Żyrardów
(44 km)1),2),3),4),5).
02.01.1951 - Gdańsk Gł. - Gdańsk Nowy Port
(8 km)1),2),3),4),5) - system 800 V pr.
stałego.
02.01.1951 - Gdańsk Gł. - Sopot (odc. Wrzeszcz
- Sopot jednotorowy3)), (11 km)1),2),3),4)-
system 800 V pr. stałego.
02.01.1952 - Gdańsk Gł. - Sopot (12 km) -
system 800 V pr. stałego5).
22.06.1952 - Gdańsk Wrzeszcz - Sopot (drugi
tor)3),4) - system 800 V pr. stałego.
14.03.1952 - Warszawa Wileńska - Tłuszcz (33
km)1),2),4), 23.03.19523),5).
14.03.1952 - Warszawa Zach. - Błonie (24 km)1),2),4),
23.03.19523),5).
14.03.1952 - Warszawa Wsch. - Rembertów -
Zielonka (9 km)1),2).
23.03.1952 - Warszawa Wsch. - Zielonka (9
km)5).
05.07.1953 - Żyrardów - Skierniewice (22 km)1),2),3),4),5).
22.07.1953 - Sopot - Gdynia Gł. (odc. Orłowo
- Gdynia Gł. jednotorowy), (10 km)1),2),3),4),5)
- system 800 V pr. stałego.
30.04.1954 - Skierniewice - Koluszki (39 km)1),2),3),
01.05.19544),5).
01.05.1954 - Gdynia Orłowo - Gdynia Gł. (drugi
tor)3),4) - system 800 V pr. stałego.
10.09.1954 - Koluszki - Łódź Fabryczna (26
km)1),2),3), 03.09.19544),
uroczyste otwarcie 02.10.19543).
03.10.1954 - Koluszki - Bedoń - Łódź Fabryczna
(27 km)5).
03.10.1954 - Warszawa Zach. - Warszawa Gł.
(2 km)3), też 5)
ale 1955 i (3 km).
21.01.1955 - Koluszki - Piotrków Trybunalski
(39 km)1),2),4).
22.05.1955 - Koluszki - Piotrków Trybunalski
(40 km)5).
03.09.1955 - Pruszków - Odolany (10 km)1),3),
też 5) ale 1955 i (11 km).
1956
- Łódź Olechów - Andrzejów - Łódź Widzew1),
też
5) ale (8 km), 19572).
21.01.1956 - Piotrków Trybunalski - Częstochowa
(85 km)1),2),3),4),5).
15.01.1956 - Gdynia Gł. - Gdynia Chylonia
(6 km)1),2),3),4), też 5)
ale 1956 i (7 km) system 800 V pr. stałego.
01.05.1956 - Częstochowa - Zawiercie (45 km)1),2),3).
03.06.1956 - Częstochowa - Zawiercie - Łazy
(51 km)5).
03.06.1956 - Zawiercie - Łazy (6 km)1),2),3),4).
01.04.1957 - Łazy - Katowice - Zabrze - Gliwice
(67 km)5).
01.06.1957 - Łazy - Katowice - Gliwice (64
km)1),2),3).
01.06.1957 - Warszawa - Częstochowa - Katowice
- Gliwice (cała magistrala)1),4).
30.12.1957 - Gdynia Chylonia - Wejherowo (18
km)1),2),3),5),
31.12.19564)
- system 800 V pr. stałego.
05.01.1958 - Otwock - Pilawa (27 km)1),2),
12.01.19583),5).
21.01.1958 - Łódź Widzew - Łódź Chojny (8
km)1), 25.01.19583).
21.01.1958 - Bedoń/Łódź Olechów - Łódź Chojny
- Łódź Kaliska (18 km)1), 25.01.19583),
też 5) ale 01.06.1958 i (26 km).
1959
- Jugowice - Walim (4 km) - likwidacja trakcji elektrycznej3),
system 1000 V pr. stałego.
15.03.1959 - Błonie - Sochaczew (26 km)2),3),4).
29.04.1959 - Jaworzno Szczakowa - Kraków Gł.
- Kraków Płaszów (60 km)1),2), 14.05.19594),
29.09.19593).
30.04.1959 - Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa
(16 km)1),2),3), 14.05.19594).
14.05.1959 - Katowice - Jaworzno Szczakowa
(22 km)1),2),3),4).
29.05.1959 - Pruszków - Grodzisk Mazowiecki
(II para torów), (14 km)1),3).
14.06.1959 - Częstochowa Stradom - Częstochowa
Osobowa - Częstochowa Towarowa (5 km)1).
31.07.1959 - Kraków Mydlniki - Kraków Nowa
Huta (22 km)1),2),3).
31.07.1959 - Kraków Mydlniki - Batowice (7
km)4).
28.09.1959 - Kraków Mydlniki - Kraków Prokocim
(13 km)1),2),3). |
|
Uwaga zawarta
w 5): Trakcja elektryczna na liniach kolejowych
województwa wrocławskiego /za wyjątkiem linii Jugowice - Walim/ oraz na
linii Koszalin - Unieście nie została odbudowana po II wojnie światowej. |
|
Bibliografia: |
|
1) "50 lat trakcji elektrycznej PKP. Elektryfikacja
linii Warszawa - Gdańsk". Zbiór referatów. Gdańsk, grudzień 1985.
2) Trakcja i Wagony, nr 1/86.
3) "50 lat elektryfikacji PKP". Praca zbiorowa.
4) "Historia elektryki polskiej. t. V - Trakcja
elektryczna". Praca zbiorowa, Warszawa 1971.
5) T.Lijewski "Dokumentacja geograficzna,
Zeszyt 5 - Rozwój sieci kolejowej Polski" |
|