na podstawie referatu Inż. Oskara Ogurka
 
 
Rys.1.Wagon parowy syst. Sentinel - Cammel
zbudowany przez wytwórnię Lilpop - Rau i Loewenstein.
| Wagon
systemu Sentinel - Cammel PKP wzięły do ruchu, na warunkach dzierżawy,
w roku 1930. Został on zbudowany przez wytwórnię Lilpop, Rau i Lowenstein
w Warszawie, przyczym zespół napędowy sprowadzono, podobnie jak do krajowych
wagonów syst. Clayton'a, z Anglii. Po roku zadowalającej pracy wagon ten
został zakupiony przez PKP.           Kocioł
w wagonie syst. Sentinel - Cammel był
typu opłomkowego z przegrzewaczem pary, której ciśnienie wynosiło 21 atm.
Kotły opalane były olejem gazowym, co tłumaczy się przeznaczeniem tego
wagonu do pracy na szlaku Puck - Hel. Istniały bowiem także kotły Sentinel'a
na węgiel, lecz było to niedopuszczalne ze względu na ochronę lasów ( paliwo
węglowe daje zwykle iskry, zwłaszcza w małych kotłach stojących, w których
natężenie powierzchni ogrzewalnej, a więc i rusztu, musi być z konieczności
dość znaczne).
 | 
| I. Części urządzenia zasadniczego:
 
 II. Części urządzenia pomocniczego:
 
 | 
|  |  | |
| wagonu syst. Sentinel - Cammel'a. | wagonu syst. Sentinel - Cammel'a. | 
 
Rys. 5. Napęd wagonu syst. Sentinel - Cammel'a.
 
Tabela przedstawiająca dane tachniczne wagonu
syst.
Sentinel - Cammel'a.
(stan na 01.06.1936 r.):
| Oznaczenie |  | 
| Typ wagonu |  | 
| Producent |  | 
| Masa służbowa (t) |  | 
| Liczba miejsc siedzących normalnych/odchylnych |  | 
| Liczba osi |  | 
| Prędkość maksymalna (km/h) |  | 
| Data uruchomienia na PKP |  | 
| Silnik: - liczba - typ - moc (KM) - ciśnienie pary przegrzanej (atm.) - obroty (obr./min.) - liczba cylindrów - średnica cylindra (mm) - skok tłoka (mm) - rodzaj paliwa | maszyna parowa 100 21 - 6 - - olej gazowy | 
| Przekładnia: - rodzaj - typ (system) | - | 
| Uwagi |  |