na podstawie referatu Inż. Oskara Ogurka
 
 
Rys.1. Wagon benzynowo - benzolowo - hydrauliczny
syst. Austro - Daimler - Voith (Lux - Torpeda)
zbud. przez wytw. Austro - Daimler.
| Lux
- torpeda została nabyta przez PKP w 1933 roku. Wagon ten, pochodzenia
austriackiego, posiadał przekładnię hydrauliczną systemu Voith'a i dwa
silniki gaźnikowe systemu Austro - Daimler'a na mieszankę benzynowo - benzolową
(2 x 80 KM przy 3000 obr./min.). Więcej informacji - książka B. Pokropińskiego "Lux-torpeda PKP", WKŁ 1988 r. | 
Tabela przedstawiająca dane tachniczne wagonu
Daimlera
(stan na 01.06.1936 r.):
| Oznaczenie |  | 
| Typ wagonu |  | 
| Producent (wykonawca modernizacji) |  | 
| Masa służbowa (t) |  | 
| Liczba miejsc siedzących normalnych/odchylnych |  | 
| Liczba osi |  | 
| Prędkość maksymalna (km/h) |  | 
| Data uruchomienia na PKP |  | 
| Silnik: - liczba - typ - moc (KM) - obroty (obr./min.) - liczba cylindrów - średnica cylindra (mm) - skok tłoka (mm) - rodzaj paliwa | benzynowe - Austro - Daimler 80 3000 6 85 115 benzyna - benzol | 
| Przekładnia: - rodzaj - typ (system) | Voith'a | 
| Akumulator: - pojemność - napięcie | 24 | 
| Motowagonownia |  | 
| Uwagi |  |