na podstawie referatu Inż. Oskara Ogurka
Rys.1. Wagon benzynowo - benzolowo - hydrauliczny
syst. Austro - Daimler - Voith (Lux - Torpeda)
zbud. przez wytw. Austro - Daimler.
Lux
- torpeda została nabyta przez PKP w 1933 roku. Wagon ten, pochodzenia
austriackiego, posiadał przekładnię hydrauliczną systemu Voith'a i dwa
silniki gaźnikowe systemu Austro - Daimler'a na mieszankę benzynowo - benzolową
(2 x 80 KM przy 3000 obr./min.).
Więcej informacji - książka B. Pokropińskiego "Lux-torpeda PKP", WKŁ 1988 r. |
Tabela przedstawiająca dane tachniczne wagonu
Daimlera
(stan na 01.06.1936 r.):
Oznaczenie |
|
Typ wagonu |
|
Producent (wykonawca modernizacji) |
|
Masa służbowa (t) |
|
Liczba miejsc siedzących
normalnych/odchylnych |
|
Liczba osi |
|
Prędkość maksymalna (km/h) |
|
Data uruchomienia na PKP |
|
Silnik:
- liczba - typ - moc (KM) - obroty (obr./min.) - liczba cylindrów - średnica cylindra (mm) - skok tłoka (mm) - rodzaj paliwa |
benzynowe - Austro - Daimler 80 3000 6 85 115 benzyna - benzol |
Przekładnia:
- rodzaj - typ (system) |
Voith'a |
Akumulator:
- pojemność - napięcie |
24 |
Motowagonownia |
|
Uwagi |
|