na podstawie referatu Inż. Oskara Ogurka
Rys.1. Wagon benzynowo - benzolowo - hydrauliczny
syst. Austro - Daimler - Voith (Lux - Torpeda)
zbud. przez wytw. Austro - Daimler.
Wagony motorowe "Lux-torpeda" polskiej produkcji zostały dość szczegółowo opisane w książce B. Pokropińskiego "Lux-torpeda PKP", WKŁ 1988 r. |
Tabela przedstawiająca dane tachniczne wagonu
Daimlera
(stan na 01.06.1936 r.):
Oznaczenie |
|
|
|
Typ wagonu |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Masa służbowa (t) |
|
|
|
Liczba miejsc siedzących
normalnych/odchylnych |
|
|
|
Liczba osi |
|
|
|
Prędkość maksymalna (km/h) |
|
|
|
Data uruchomienia na PKP |
|
|
|
Silnik:
- liczba - typ - moc (KM) - obroty (obr./min.) - liczba cylindrów - średnica cylindra (mm) - skok tłoka (mm) - rodzaj paliwa |
Diesel - MAN 125 1350 6 140 180 olej napędowy |
Diesel - MAN 125 1350 6 140 180 olej napędowy |
Diesel - MAN 125 1350 6 140 180 olej napędowy |
Przekładnia:
- rodzaj - typ (system) |
Voith'a |
Voith'a |
Voith'a |
Akumulator:
- pojemność - napięcie |
24 |
24 |
24 |
Motowagonownia |
|
|
|
Uwagi |
|
|
|
Oznaczenie |
|
|
Typ wagonu |
|
|
Producent |
|
|
Masa służbowa (t) |
|
|
Liczba miejsc siedzących
normalnych/odchylnych |
|
|
Liczba osi |
|
|
Prędkość maksymalna (km/h) |
|
|
Data uruchomienia na PKP |
|
|
Silnik:
- liczba - typ - moc (KM) - obroty (obr./min.) - liczba cylindrów - średnica cylindra (mm) - skok tłoka (mm) - rodzaj paliwa |
Diesel - MAN 125 1350 6 140 180 olej napędowy |
Diesel - MAN 125 1350 6 140 180 olej napędowy |
Przekładnia:
- rodzaj - typ (system) |
Voith'a |
Voith'a |
Akumulator:
- pojemność - napięcie |
24 |
24 |
Motowagonownia |
|
|
Uwagi |
|
|