17. Koleje nowogródzkie



 
 

                   Schemat powyżej pokazuje układ Kolei nowogródzkich wg map wojskowych (zaznaczono
                    podział na arkusze wraz z nazwą arkusza i oznaczeniem oraz rokiem aktualizacji).

                    Inne posiadane informacje:
                   1. B.Pokropiński - "Koleje wąskotorowe PKP" WKiŁ 1980
                        str. 18, tabl. 3.2 (Koleje wąskotorowe użytku publicznego przejęte przez MKŻ od 1918 - 1922 r.):
                        Kolej nowogródzka - lata budowy: 1916-17, długość użytkowa linii w [km] po przejęciu przez
                        PKP - 114 km.
                        w 1928 r. - 63 km, szerokość toru - 600 mm.
                        str. 19, tabl. 3.3 (Koleje wąskotorowe gospodarcze przejęte przez MKŻ od 1918 - 1922 r.):
                        Linia Zarój - Domaszewicze, długość 78 km, szer. toru 600 mm.
                    2. Rozkład jazdy PKP z 1939 r., tabl. 536, opis linii:
                        0 km - Nowojelnia Wąsk., 5 km - Korzyca I, 8 km - Korzyca II, 11 km - Łopuszno, 15 km -
                        Zarój, 19 km - Kuścino, 23 km - Skrzydlewo, 26 km - Nowogródek, 28 km - Skrzydlewo,
                        39 km - Horodeczno, 48 km - Basin, 51 km - Berdziacze, 52 km - Duże Worobiewskie,
                        55 km - Niańków, 58 km - Nowosiółki, 59 km - Pantusiewicze, 63 km - Aczukiewicze,
                        66 km - Lubcz.
                    3. Inżynier Kolejowy nr 7/30 - "Koleje wąskotorowe PKP" podaje w Dyrekcji Wileńskiej - kolej
                        wąskotorowa Nowojelnia - Nowogródek - Lubcz o szerokości 600 mm, długości 50 km.
                    4. Dokument w Archiwum Miejskim w Bydgoszczy (Rep 4 nr 7259) podaje:
                        kolej konna czynna Janowice - Lubcz (powiat nowogródzki), właściciel - Wileńska Dyrekcja PKP
                        (wg stanu z dnia 22.09.1923 r.).
 
 

Powrót do poprzedniej strony.

Powrót do strony głównej.