Ol49
1. Ol49-43, trasa Olsztyn - Track.
fot. Witold Brejlak, maj 1977 r.
2. Ol49-50 - Nikielkowo k.Olsztyna 
( nie ma tam stacji ).
Poniżej przedstawiono późniejsze
losy tego parowozu!!!
fot. Witold Brejlak, 4 maja 1986 r.
godz.15:35.
3. Ol49-103  w tym samym
miejscu 10 minut później
(jakie to były piękne czasy !!!)
fot. Witold Brejlak, 
4 maja 1986 r. ok. godz.15:45.


Stacja Rypin, połowa szlaku kolejowego pomiędzy Sierpcem a Brodnicą. Jeszcze kilka lat temu można było tam spotkać najładniejszy, najbardziej "rasowy" parowóz osobowy PKP - Ol49. Tylko nocny pociąg relacji Łódź Kaliska - Gdynia obsługiwany był trakcją spalinową (SP45). Oto krótka fotograficzna migawka ze spotkania na szlaku, pociąg osobowy z Sierpca do Brodnicy na wjeździe do Rypina. Zdjęcia zostały wykonane w 1992(?) roku przez mego brata Zbigniewa.
Głównym aktorem tego spektaklu jest Ol49-50 z Sierpca.

 
Ol49-50 ze składem, 
jeszcze daleko.
Teraz już znacznie bliżej.
W tej chwili można było 
poczuć "tchnienie" 
parowozu.
Teraz już tylko stukot kół 
mówi, że pociąg jest jeszcze 
blisko.

 
Ol49-50 osiem lat później.
Zakończył on swą służbę 
i wyremontowany stoi jako
pomnik w lokomotywowni
Toruń Kluczyki.
fot. Przemysław Maron, 
14.06.2000r.
Ol49-50 już chyba
nigdy nie opuści tej
obrotnicy.
fot. dane jak obok.
Ol49-50 w całej okazałości -
na emeryturze.



 
4. Stacja Rypin, Ol49-84 z pociągiem z Sierpca
do Brodnicy stoi przy peronie 2. W oddali
widać semafory wyjazdowe do Sierpca. 
fot. Aleksander Maron, lipiec 1989 r.

 
5. Stacja Rypin, Ol49-84 z pociągiem rusza 
w dalszą drogę do Brodnicy. Zdjęcie wykonane 
kilka chwil później, niż zdjęcie wyżej. 
fot. Aleksander Maron, lipiec 1989 r.

 

Powrót do poprzedniej strony.
Powrót do strony głównej.