Ol49
|
|
|
|
|
|
|
1. Ol49-43, trasa Olsztyn - Track.
fot. Witold Brejlak, maj 1977 r.
|
|
2. Ol49-50 - Nikielkowo k.Olsztyna
( nie ma tam stacji ).
Poniżej przedstawiono późniejsze
losy tego parowozu!!!
fot. Witold Brejlak, 4 maja 1986 r.
godz.15:35.
|
|
3. Ol49-103 w tym samym
miejscu 10 minut później
(jakie to były piękne czasy !!!)
fot. Witold Brejlak,
4 maja 1986 r. ok. godz.15:45.
|
|
Stacja Rypin, połowa szlaku kolejowego pomiędzy
Sierpcem a Brodnicą. Jeszcze kilka lat temu można było tam spotkać najładniejszy,
najbardziej "rasowy" parowóz osobowy PKP - Ol49. Tylko nocny pociąg relacji
Łódź Kaliska - Gdynia obsługiwany był trakcją spalinową (SP45). Oto krótka
fotograficzna migawka ze spotkania na szlaku, pociąg osobowy z Sierpca
do Brodnicy na wjeździe do Rypina. Zdjęcia zostały wykonane w 1992(?) roku
przez mego brata Zbigniewa.
Głównym aktorem tego spektaklu jest Ol49-50
z Sierpca. |
|
|
|
|
|
|
|
Ol49-50 ze składem,
jeszcze daleko.
|
|
Teraz już znacznie bliżej.
|
|
W tej chwili można było
poczuć "tchnienie"
parowozu.
|
|
Teraz już tylko stukot kół
mówi, że pociąg jest jeszcze
blisko.
|
|
|
|
|
|
Ol49-50 osiem lat później.
Zakończył on swą służbę
i wyremontowany stoi jako
pomnik w lokomotywowni
Toruń Kluczyki.
fot. Przemysław Maron,
14.06.2000r.
|
|
Ol49-50 już chyba
nigdy nie opuści tej
obrotnicy.
fot. dane jak obok.
|
|
Ol49-50 w całej okazałości -
na emeryturze.
|
|
|
4. Stacja Rypin, Ol49-84 z pociągiem z Sierpca
do Brodnicy stoi przy peronie 2. W oddali
widać semafory wyjazdowe do Sierpca.
fot. Aleksander Maron, lipiec 1989 r. |
|
|
5. Stacja Rypin, Ol49-84 z pociągiem rusza
w dalszą drogę do Brodnicy. Zdjęcie wykonane
kilka chwil później, niż zdjęcie wyżej.
fot. Aleksander Maron, lipiec 1989 r. |
|