| Ol49 | 
|  | 
| 
|   |  |   |  |   |  
| 1. Ol49-43, trasa Olsztyn - Track. fot. Witold Brejlak, maj 1977 r.
 |  | 2. Ol49-50 - Nikielkowo k.Olsztyna ( nie ma tam stacji ).
 Poniżej przedstawiono późniejsze
 losy tego parowozu!!!
 fot. Witold Brejlak, 4 maja 1986 r.
 godz.15:35.
 |  | 3. Ol49-103  w tym samym miejscu 10 minut później
 (jakie to były piękne czasy !!!)
 fot. Witold Brejlak,
 4 maja 1986 r. ok. godz.15:45.
 |  
 
 | 
| Stacja Rypin, połowa szlaku kolejowego pomiędzy
Sierpcem a Brodnicą. Jeszcze kilka lat temu można było tam spotkać najładniejszy,
najbardziej "rasowy" parowóz osobowy PKP - Ol49. Tylko nocny pociąg relacji
Łódź Kaliska - Gdynia obsługiwany był trakcją spalinową (SP45). Oto krótka
fotograficzna migawka ze spotkania na szlaku, pociąg osobowy z Sierpca
do Brodnicy na wjeździe do Rypina. Zdjęcia zostały wykonane w 1992(?) roku
przez mego brata Zbigniewa. Głównym aktorem tego spektaklu jest Ol49-50
z Sierpca.
 | 
| 
 
|   |  |   |  |   |  |   |  
| Ol49-50 ze składem, jeszcze daleko.
 |  | Teraz już znacznie bliżej. |  | W tej chwili można było poczuć "tchnienie"
 parowozu.
 |  | Teraz już tylko stukot kół mówi, że pociąg jest jeszcze
 blisko.
 |  
 
|   |  |   |  |   |  
| Ol49-50 osiem lat później. Zakończył on swą służbę
 i wyremontowany stoi jako
 pomnik w lokomotywowni
 Toruń Kluczyki.
 fot. Przemysław Maron,
 14.06.2000r.
 |  | Ol49-50 już chyba nigdy nie opuści tej
 obrotnicy.
 fot. dane jak obok.
 |  | Ol49-50 w całej okazałości - na emeryturze.
 |  
 
 
 
|   |  | 4. Stacja Rypin, Ol49-84 z pociągiem z Sierpca do Brodnicy stoi przy peronie 2. W oddali
 widać semafory wyjazdowe do Sierpca.
 fot. Aleksander Maron, lipiec 1989 r.
 |  
 
|   |  | 5. Stacja Rypin, Ol49-84 z pociągiem rusza w dalszą drogę do Brodnicy. Zdjęcie wykonane
 kilka chwil później, niż zdjęcie wyżej.
 fot. Aleksander Maron, lipiec 1989 r.
 |  
 |