Podróż do... Włoch
Wakacyjne wojaże nie zawsze muszą być związane z uprawianym hobby, ale przy okazji pobytu w "innych krajach" jest okazja do zrobienia conajmniej kilku fotografii tego, co "gdzieś tam w świecie" jeździ. Oto plon wyjazdu do Włoch w sierpniu 2000 r., zarówno "po drodze" jak i w samych Włoszech. Część zdjęć robiona była podczas jazdy z wnętrza autokaru, stąd też być może ich jakość nie jest rewelacyjna.

1. Węgry - Belatelep nad Balatonem (szlak Siófok - Nagykanizsa):

1. Część pociągów na tym 
zelektryfikowanym szlaku prowadzą
stare lokomotywy spalinowe. 
Tu pociąg z Siófok. 
fot. Przemysław Maron, 08.08.2000 r.
2. Teraz kierunek odwrotny
- do Siófok 
fot. Przemysław Maron, 09.08.2000 r.

 
3. Podstawowym pojazdem trakcyjnym
na tym szlaku jest lokomotywa elektryczna V43,
ciągnąca zarówno pociągi osobowe jak i towarowe.
Wyżej z pociągiem osobowym z Siófok..
fot. Przemysław Maron, 08.08.2000 r.

 
2. Słowenia:
1. Na przejściu granicznym pomiędzy
Chorwacją a Słowenią. Pociąg pośpieszny
z Chorwacji ciągnięty przez słoweńską
lokomotywę spalinową na szlaku 
Cakovec - Ormoż.
fot. Przemysław Maron, 09.08.2000 r.
2. Zdjęcie jak obok, ale zrobione 
innym aparatem.
fot. Aleksander Maron, 09.08.2000r.

 
3. Zabytkowy parowóz jako pomnik
na stacji Pragersko niedaleko Mariboru.
fot. 09.08.2000 r.

 
3. Włochy:
1. Grobla łącząca stały ląd z Wenecją.
Spalinowa lokomotywka manewrowa.
fot. Przemysław Maron, 10.08.2000 r.
2. Pociąg pośpieszny wtacza się na 
stację w Wenecji.
fot. Przemysław Maron, 10.08.2000 r.

 
3. Pociąg wielkich szybkości ETR 500
(Pendolino) na szlaku Florencja - Rzym.
fot. Przemysław Maron, 11.08.2000 r.

 
4. Stacja Cassino. Lokomotywa
spalinowa w oczekiwaniu na pracę.
fot. Przemysław Maron,
11.08.2000 r.
5. Stacja Cassino. Lokomotywa 
elektryczna E 402-127. 
fot. Przemysław Maron,
11.08.2000 r.
6. Stacja Cassino. Lokomotywa
elektryczna E 658-573 
z pociągiem Cassino-Rzym 
przed odjazdem.
fot. Przemysław Maron,
11.08.2000 r.

 
7. Wagon spalinowy prywatnej kolei wąskotorowej
1000 mm Circumetnea, prowadzącej dookoła
wulkanu Etna na Sycylii (długość kolei 114 km).
fot. Aleksander Maron, 16.08.2000 r.

 
8. Linia kolejowa 
Palermo-Messyna na Sycylii 
koło Cefalu. E 656-028
z pociągiem pospiesznym
w stronę Messyny. 
fot. Przemysław Maron,
20.08.2000 r.
9. Miejsce jak obok. Pociąg
lokalny z Cefalu do Palermo. 
fot. Przemysław Maron,
21.08.2000 r.
10. Miejsce jak obok. Pociąg
lokalny z Palermo. 
fot. Przemysław Maron,
21.08.2000 r.

 
11. Stacja Cassino. E 464-004
z pociągiem z Rzymu. Lokomotywa
ta jest jednokabinowa, dla jazdy
w drugą stronę wykorzystuje się
wagon sterujący.
fot. Przemysław Maron, 22.08.2000 r.
12. Stacja Cassino. Wjeżdża pociąg
pośpieszny Rzym-Cosenza. 
Jest już wieczór.
fot. Przemysław Maron, 22.08.2000 r.

 
13. Stacja Cassino. O godz. 19.52
planowo wjeżdża ETR 450 
Pendolino z Bari do Rzymu.
Na  sąsiednim torze wagon
sterujący dla składu do Rzymu
z E 464-004 (patrz fot. 11)
jako lokomotywą
pchającą.
fot. Aleksander Maron,
22.08.2000 r.
14. "Pendolino" do Rzymu 
w gotowości do odjazdu.
Grafitti na pojazdach jest 
modne nie tylko w Polsce.
fot. Przemysław Maron,
22.08.2000 r.
15. ETR 450 wyjeżdża ze stacji
Cassino.
fot. Przemysław Maron, 
22.08.2000 r.

 
16. Stacyjka Rimini Miramare.
Pociąg pośpieszny przejeżdża z 
dużą prędkością przy peronie.
Lokomotywa ozdobiona jest
fantastycznym grafitti.
fot. Przemysław Maron,
24.08.2000 r.
17. Stacja Rimini Miramare.
E 632-031 z pociągiem
osobowym wjeżdża na stację.
fot. Przemysław Maron,
24.08.2000 r.

 
4. Infrastruktura kolejowa Włoch:
18. Budowa trasy szybkiej kolei 
Pendolino pomiędzy Rzymem 
a Neapolem. Na pierwszym 
planie wiadukt drogowy, 
z tyłu kolejowy. 
fot. Aleksander Maron, 
11.08.2000 r.
19. Wiadukt i wylot z tunelu
na lokalnej linii Neapol-Sorento.
Na wiadukcie przystanek
kolejowy.
fot. Aleksander Maron,
12.08.2000 r.

 
20. Widok z wiaduktu na stację
kolejową Módica (Sycylia). 
Widać stojący wagon spalinowy
oraz skład pociągu.
fot. Aleksander Maron,
17.08.2000 r.


Powrót do strony głównej.