| Podróż do... Włoch | 
|  | 
| Wakacyjne wojaże nie zawsze muszą być związane
z uprawianym hobby, ale przy okazji pobytu w "innych krajach" jest okazja
do zrobienia conajmniej kilku fotografii tego, co "gdzieś tam w świecie"
jeździ. Oto plon wyjazdu do Włoch w sierpniu 2000 r., zarówno "po drodze"
jak i w samych Włoszech. Część zdjęć robiona była podczas jazdy z wnętrza
autokaru, stąd też być może ich jakość nie jest rewelacyjna. 1. Węgry - Belatelep nad Balatonem (szlak Siófok - Nagykanizsa): | 
|  | 
| 
|   |  |   |  
| 1. Część pociągów na tym zelektryfikowanym szlaku prowadzą
 stare lokomotywy spalinowe.
 Tu pociąg z Siófok.
 fot. Przemysław Maron, 08.08.2000 r.
 |  | 2. Teraz kierunek odwrotny - do Siófok
 fot. Przemysław Maron, 09.08.2000 r.
 |  
 
|  | 3. Podstawowym pojazdem trakcyjnym
na tym szlaku jest lokomotywa elektryczna V43,
 ciągnąca zarówno pociągi osobowe jak i towarowe.
 Wyżej z pociągiem osobowym z Siófok..
 fot. Przemysław Maron, 08.08.2000 r.
 |  
 | 
| 2. Słowenia: | 
|  | 
| 
|   |  |   |  
| 1. Na przejściu granicznym pomiędzy Chorwacją a Słowenią. Pociąg pośpieszny
 z Chorwacji ciągnięty przez słoweńską
 lokomotywę spalinową na szlaku
 Cakovec - Ormoż.
 fot. Przemysław Maron, 09.08.2000 r.
 |  | 2. Zdjęcie jak obok, ale zrobione innym aparatem.
 fot. Aleksander Maron, 09.08.2000r.
 |  
 
|   |  
| 3. Zabytkowy parowóz jako pomnik na stacji Pragersko niedaleko Mariboru.
 fot. 09.08.2000 r.
 |  
 | 
| 3. Włochy: | 
| 
|   |  |   |  
| 1. Grobla łącząca stały ląd z Wenecją. Spalinowa lokomotywka manewrowa.
 fot. Przemysław Maron, 10.08.2000 r.
 |  | 2. Pociąg pośpieszny wtacza się na stację w Wenecji.
 fot. Przemysław Maron, 10.08.2000 r.
 |  
 
|   |  
| 3. Pociąg wielkich szybkości ETR 500 (Pendolino) na szlaku Florencja - Rzym.
 fot. Przemysław Maron, 11.08.2000 r.
 |  
 
|   |  |   |  |   |  
| 4. Stacja Cassino. Lokomotywa spalinowa w oczekiwaniu na pracę.
 fot. Przemysław Maron,
 11.08.2000 r.
 |  | 5. Stacja Cassino. Lokomotywa elektryczna E 402-127.
 fot. Przemysław Maron,
 11.08.2000 r.
 |  | 6. Stacja Cassino. Lokomotywa elektryczna E 658-573
 z pociągiem Cassino-Rzym
 przed odjazdem.
 fot. Przemysław Maron,
 11.08.2000 r.
 |  
 
|  | 7. Wagon spalinowy prywatnej kolei wąskotorowej
1000 mm Circumetnea, prowadzącej dookoła
 wulkanu Etna na Sycylii (długość kolei 114 km).
 fot. Aleksander Maron, 16.08.2000 r.
 |  
 
|   |  |   |  |  |  
| 8. Linia kolejowa Palermo-Messyna na Sycylii
 koło Cefalu. E 656-028
 z pociągiem pospiesznym
 w stronę Messyny.
 fot. Przemysław Maron,
 20.08.2000 r.
 |  | 9. Miejsce jak obok. Pociąg lokalny z Cefalu do Palermo.
 fot. Przemysław Maron,
 21.08.2000 r.
 |  | 10. Miejsce jak obok. Pociąg lokalny z Palermo.
 fot. Przemysław Maron,
 21.08.2000 r.
 |  
 
|   |  |   |  
| 11. Stacja Cassino. E 464-004 z pociągiem z Rzymu. Lokomotywa
 ta jest jednokabinowa, dla jazdy
 w drugą stronę wykorzystuje się
 wagon sterujący.
 fot. Przemysław Maron, 22.08.2000 r.
 |  | 12. Stacja Cassino. Wjeżdża pociąg pośpieszny Rzym-Cosenza.
 Jest już wieczór.
 fot. Przemysław Maron, 22.08.2000 r.
 |  
 
|   |  |   |  |   |  
| 13. Stacja Cassino. O godz. 19.52 planowo wjeżdża ETR 450
 Pendolino z Bari do Rzymu.
 Na  sąsiednim torze wagon
 sterujący dla składu do Rzymu
 z E 464-004 (patrz fot. 11)
 jako lokomotywą
 pchającą.
 fot. Aleksander Maron,
 22.08.2000 r.
 |  | 14. "Pendolino" do Rzymu w gotowości do odjazdu.
 Grafitti na pojazdach jest
 modne nie tylko w Polsce.
 fot. Przemysław Maron,
 22.08.2000 r.
 |  | 15. ETR 450 wyjeżdża ze stacji Cassino.
 fot. Przemysław Maron,
 22.08.2000 r.
 |  
 
|   |  |   |  
| 16. Stacyjka Rimini Miramare. Pociąg pośpieszny przejeżdża z
 dużą prędkością przy peronie.
 Lokomotywa ozdobiona jest
 fantastycznym grafitti.
 fot. Przemysław Maron,
 24.08.2000 r.
 |  | 17. Stacja Rimini Miramare. E 632-031 z pociągiem
 osobowym wjeżdża na stację.
 fot. Przemysław Maron,
 24.08.2000 r.
 |  
 | 
| 4. Infrastruktura kolejowa Włoch: | 
|  | 
| 
|   |  |   |  
| 18. Budowa trasy szybkiej kolei Pendolino pomiędzy Rzymem
 a Neapolem. Na pierwszym
 planie wiadukt drogowy,
 z tyłu kolejowy.
 fot. Aleksander Maron,
 11.08.2000 r.
 |  | 19. Wiadukt i wylot z tunelu na lokalnej linii Neapol-Sorento.
 Na wiadukcie przystanek
 kolejowy.
 fot. Aleksander Maron,
 12.08.2000 r.
 |  
 
|   |  
| 20. Widok z wiaduktu na stację kolejową Módica (Sycylia).
 Widać stojący wagon spalinowy
 oraz skład pociągu.
 fot. Aleksander Maron,
 17.08.2000 r.
 |  |