Podróż do... Włoch
|
|
Wakacyjne wojaże nie zawsze muszą być związane
z uprawianym hobby, ale przy okazji pobytu w "innych krajach" jest okazja
do zrobienia conajmniej kilku fotografii tego, co "gdzieś tam w świecie"
jeździ. Oto plon wyjazdu do Włoch w sierpniu 2000 r., zarówno "po drodze"
jak i w samych Włoszech. Część zdjęć robiona była podczas jazdy z wnętrza
autokaru, stąd też być może ich jakość nie jest rewelacyjna.
1. Węgry - Belatelep nad Balatonem (szlak Siófok - Nagykanizsa): |
|
|
|
|
1. Część pociągów na tym
zelektryfikowanym szlaku prowadzą
stare lokomotywy spalinowe.
Tu pociąg z Siófok.
fot. Przemysław Maron, 08.08.2000 r.
|
|
2. Teraz kierunek odwrotny
- do Siófok
fot. Przemysław Maron, 09.08.2000 r.
|
|
3. Podstawowym pojazdem trakcyjnym
na tym szlaku jest lokomotywa elektryczna V43,
ciągnąca zarówno pociągi osobowe jak i towarowe.
Wyżej z pociągiem osobowym z Siófok..
fot. Przemysław Maron, 08.08.2000 r.
|
|
2. Słowenia: |
|
|
|
|
1. Na przejściu granicznym pomiędzy
Chorwacją a Słowenią. Pociąg pośpieszny
z Chorwacji ciągnięty przez słoweńską
lokomotywę spalinową na szlaku
Cakovec - Ormoż.
fot. Przemysław Maron, 09.08.2000 r.
|
|
2. Zdjęcie jak obok, ale zrobione
innym aparatem.
fot. Aleksander Maron, 09.08.2000r.
|
|
3. Zabytkowy parowóz jako pomnik
na stacji Pragersko niedaleko Mariboru.
fot. 09.08.2000 r.
|
|
3. Włochy: |
|
|
|
1. Grobla łącząca stały ląd z Wenecją.
Spalinowa lokomotywka manewrowa.
fot. Przemysław Maron, 10.08.2000 r.
|
|
2. Pociąg pośpieszny wtacza się na
stację w Wenecji.
fot. Przemysław Maron, 10.08.2000 r.
|
|
3. Pociąg wielkich szybkości ETR 500
(Pendolino) na szlaku Florencja - Rzym.
fot. Przemysław Maron, 11.08.2000 r.
|
|
|
|
|
|
4. Stacja Cassino. Lokomotywa
spalinowa w oczekiwaniu na pracę.
fot. Przemysław Maron,
11.08.2000 r.
|
|
5. Stacja Cassino. Lokomotywa
elektryczna E 402-127.
fot. Przemysław Maron,
11.08.2000 r.
|
|
6. Stacja Cassino. Lokomotywa
elektryczna E 658-573
z pociągiem Cassino-Rzym
przed odjazdem.
fot. Przemysław Maron,
11.08.2000 r.
|
|
7. Wagon spalinowy prywatnej kolei wąskotorowej
1000 mm Circumetnea, prowadzącej dookoła
wulkanu Etna na Sycylii (długość kolei 114 km).
fot. Aleksander Maron, 16.08.2000 r.
|
|
|
|
|
|
8. Linia kolejowa
Palermo-Messyna na Sycylii
koło Cefalu. E 656-028
z pociągiem pospiesznym
w stronę Messyny.
fot. Przemysław Maron,
20.08.2000 r.
|
|
9. Miejsce jak obok. Pociąg
lokalny z Cefalu do Palermo.
fot. Przemysław Maron,
21.08.2000 r.
|
|
10. Miejsce jak obok. Pociąg
lokalny z Palermo.
fot. Przemysław Maron,
21.08.2000 r.
|
|
|
|
11. Stacja Cassino. E 464-004
z pociągiem z Rzymu. Lokomotywa
ta jest jednokabinowa, dla jazdy
w drugą stronę wykorzystuje się
wagon sterujący.
fot. Przemysław Maron, 22.08.2000 r.
|
|
12. Stacja Cassino. Wjeżdża pociąg
pośpieszny Rzym-Cosenza.
Jest już wieczór.
fot. Przemysław Maron, 22.08.2000 r.
|
|
|
|
|
|
13. Stacja Cassino. O godz. 19.52
planowo wjeżdża ETR 450
Pendolino z Bari do Rzymu.
Na sąsiednim torze wagon
sterujący dla składu do Rzymu
z E 464-004 (patrz fot. 11)
jako lokomotywą
pchającą.
fot. Aleksander Maron,
22.08.2000 r.
|
|
14. "Pendolino" do Rzymu
w gotowości do odjazdu.
Grafitti na pojazdach jest
modne nie tylko w Polsce.
fot. Przemysław Maron,
22.08.2000 r.
|
|
15. ETR 450 wyjeżdża ze stacji
Cassino.
fot. Przemysław Maron,
22.08.2000 r.
|
|
|
|
16. Stacyjka Rimini Miramare.
Pociąg pośpieszny przejeżdża z
dużą prędkością przy peronie.
Lokomotywa ozdobiona jest
fantastycznym grafitti.
fot. Przemysław Maron,
24.08.2000 r.
|
|
17. Stacja Rimini Miramare.
E 632-031 z pociągiem
osobowym wjeżdża na stację.
fot. Przemysław Maron,
24.08.2000 r.
|
|
4. Infrastruktura kolejowa Włoch: |
|
|
|
|
18. Budowa trasy szybkiej kolei
Pendolino pomiędzy Rzymem
a Neapolem. Na pierwszym
planie wiadukt drogowy,
z tyłu kolejowy.
fot. Aleksander Maron,
11.08.2000 r.
|
|
19. Wiadukt i wylot z tunelu
na lokalnej linii Neapol-Sorento.
Na wiadukcie przystanek
kolejowy.
fot. Aleksander Maron,
12.08.2000 r.
|
|
20. Widok z wiaduktu na stację
kolejową Módica (Sycylia).
Widać stojący wagon spalinowy
oraz skład pociągu.
fot. Aleksander Maron,
17.08.2000 r.
|
|