Thun - Spiez, dwutorowy odcinek o długości 8 km. W Spiez linia rozgałęzia się w kierunku Interlaken (skąd można dojechać górskimi kolejkami na szczyt Jungfrau, widoczny już ze stacji Spiez) i w kierunku Frutigen i Brig.
Spiez - Interlaken Ost, jednotorowy odcinek o długości 27,5 km z małą liczbą luków. Linia wiedzie nad jeziorem Thuner See, aż do Interlaken Ost, leżącego pomiędzy jeziorem Thuner See a Brienzer See.
Spiez - Frutigen - Kandersteg, kręty odcinek o długości 20 km powoduje, że pociągi jeżdzą tutaj z prędkością 70 km/h.
Kandersteg - Goppenstein, dwutorowy odcinek pomiądzy krańcowymi stacjami tunelu. Na stacjach tych znajdują się bocznice wyposażone w rampy do szybkiego załadunku samochodów na pociągi wahadłowo kursujące przez Lötschbergtunnel. Przejazd przez tunel odbywa się z prędkością 125 km/h. Zobacz Transport samochodów przez Lötschbergtunnel
Goppenstein - Hohtenn, kręty odcinek dwutorowy o dużej liczbie krótkich tuneli, z torami położonymi w różnej odległości od siebie i na różnej wysokości.
Hohtenn - Ausserberg - Brig, odcinek dwutorowy. Linia leży na półce skalnej nad 300 metrową przepaścią i łagodnie opada do stacji Brig. W dolinie widać równolegle ułożoną linię SBB Lozanna - Brig. Obie linie spotykają sie na stacji Brig.
Zobacz: Mapka kolei BLS Lötschbergbahn