Pliki .inc to kluczowa sprawa w symulatorze - pozwalają definiować powtarzalne obiekty a także zwiększają czytelność
kodu scenerii.
Plik typu include ma taki sam format jak główny plik scenerii - po prostu po napotkaniu dyrektywy
include nazwapliku.inc end
program uzupełnia scenerię o zawartośc tego pliku. Różnica polega na tym, że w pliku include
można stosować parametry zewnętrzne. Tak więc dyrektywa
include nazwapliku.inc parametr1 parametr2 end
wczyta ten plik podstawiając za (p1) i (p2) odpowiednie parametry (wszystko jedno liczbowe czy tekstowe).
Dzięki temu można zrobić uniwersalne cegiełki - np. semafory, z których mozna budować scenerię.
Proponuje zajrzeć np. do pliku SK1.inc który definiuje semafor kształtowy.
Zastosowanie tych parametrów jest dowolne, ale umówmy się, że na ogół pierwszy parametr będzie jakąś nazwą,
3 następne będą współrzędnymi X,Y,Z, piąty będzie rotacją wokół osi pionowej, szósty i następne opcjonalnie, w zależności od potrzeb.
Nazwa w pierwszym parametrze może być nazwą zmienialnej tekstury (np. dach budynku, wygląd drzewa) w przypadku pasywnych
plików .inc (czyli takich które tylko wyświetlają grafikę, umówmy się że piszemy ich nazwy z małej litery),
albo może być to unikalna nazwa w przypadku aktywnych plików .inc (np. semafory, budynki z włączanym oświetleniem itp
obiekty w których coś się dzieje, umówmy sie że ich nazwy zaczynają się od dużej litery).
Katalog obiektów .inc jest tu.
cdn
Z powrotem - na główną stronę