REALMUS

Discussions board

Klastry siatki bazowej - reprezentacja w pamieci

[ Responses ] [ FollowUp ] [ Realmus discussion board ]
Message from mczapkie.uci.agh.edu.pl (149.156.101.207) by: McZapkie
Data: 13. IV 2001 18:21:58

____

:> Zauwaz, ze w definicji klastra juz sa zawarte
:> wskazniki do sasiednich klastrow (jak null, to
:> sasiedniego klastra nie ma - koniec mapy).
:
:Tak, wiem (musza miec) ;) Dowcip polega na tym, ze rozwiazanie klasy array
:of array wymaga pamietania aktualnego klastra i 8 wokol (kwadratu 3*3) i
:wskaznika, ktory jest aktualny (na arrayu wskaznikow). Czyli 10 tablic
:100*100 elementow, a nie calosci mapy. I niezaleznie od tego jak bedzie
:wielka (i jak daleko jedziesz) nic wiecej nie trzeba. Czysty zysk (w
:pamieci maszyny). I niezalezny od wielkosci - mozesz oddac np. cale Niemcy
:dla ICE (polnoc-poludnie), albo jak ktos chce, to przejechac od Moskwy do Paryza

No przeciez ja tak samo chce - nie ladowac do pamieci
wszystkich klastrow, tylko te, ktore beda wykorzystywane.
Problemem jest tylko, jak je trzymac w pamieci
i odwolywac sie do nich.
Ja chcialem zrobic cos w rodzaju listy dwuwymiarowej
(po to byly te NClusters:Array[1..4] of PGridCluster
zeby wskazywac na sasiednie klastry).
Ale moze masz racje, lepiej miec tablice nadrzedna,
ktorej elementy beda wskaznikami do potrzebnych
klastrow.
Przemysle to.

____

Responses:

____

FollowUp:

Name:
E-Mail:

Comments:

[ Responses ] [ FollowUp ] [ Realmus discussion board ]

 

| DZISIAJ | JUTRO | WCZORAJ | FORUM | FAQ |

| TABOR | INFRASTRUKTURA | MODELARSTWO | SOFTWARE | LINKI | O SERWERZE |
 
Przewodnik po KOLEJ.pl
<< WsteczNa góręStrona główna działuDalej >>