Pociągi towarowe

Na PKD głównie na odcinku Przeworsk-Kańczuga jeżdżą czasem pociągi towarowe. Największym usługobiorca jest zakład "Kamax" w Kańczudze. Gotowe produkty z zakładu lub surowce dla zakładu transportowane są w normalnotorowych wagonach towarowych umieszczonych na specjalnych transporterach, umożliwiających ich transport wąskotorówką. Zdarzają się też pociągi towarowe do Dynowa, głównie z węglem. Towary do Dynowa są transportowane wąskotorowymi weglarkami lub platformami (wagony normalnotorowe na transporterach nie mieszczą się w skrajni tunelu). Przeładunek węgla z normalnotorowych do wąskotorowych węglarek odbywa się przy pomocy koparki. Możliwe jest także transportowanie wagonów waskotorowych po torze normalnym, a następnie wkolejenie ich na tory PKD.
Wyjazd z lokomotywowni. Po prawej stronie widoczne dystrybutory z paliwem.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
89 kb
Po załatwieniu formalności lokomotywa mknie luzem w kierunku Kańczugi.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
82 kb
Naładowane wagony oczekują na swój pociąg.
Fotografia: Miłosz Mazurek
3.VII.2000 r.
89 kb
Lokomotywa Lxd2-257 podjeżdża pod budynek stacyjny w Kańczudze-najpierw formalności.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
95 kb
Lxd2-257 z anteną satelitarną? Nie, to po protu nowoczesne wyposażenie jednego z mieszkań na stacji w Kańczudze. Lokomotywa cofa się po swój pociąg.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
82 kb
Przestawienie zwrotnicy w kierunku rampy z wagonami.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
94 kb
Łączenie tranporterów w jeden pociąg.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
92 kb
Lxd2-257 za chwilę pociągnie wagony.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
55 kb
Odjazd! Pozostało jeszcze przestawienie zwrotnicy w prawidłowe położenie.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
83 kb
Nieoczekiwany postój. 450 KM nie radzi sobie z prowadzeniem pociągu. Dlaczego? W tym roku nie opryskano torowiska. Trawa leżąc na szynach powoduje ślizganie się kół.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
91 kb
Mechanik:Czy piach sypie się z piasecznic? Pomocnik:Sypie się, ale mało.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
76 kb
Bez butelki piasku lokomotywa nie ruszy. Trzeba sypać piasek pod koła-najpewniejsza piasecznica.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
65 kb
Pociąg dojechał do Przeworska. Formalności na stacji i odjazd na położoną niedaleko stacji rampę towarową. Informację na temat wyładunku wagonów normalnotorowych z wąskotorowych transporterów w dziale infrastruktura.
Fotografia: Miłosz Mazurek
4.VII.2000 r.
82 kb
4.VII.2000 roku lokomotywa pojechała luzem do Kańczugi po wagony. 13.VII. 2000 roku miał miejsce nastepny przejazd do Kańczugi-tym razem zostawiono puste wagony, a zabrano naładowane (zostawione w Kańczudze 11.VII.2000r). Przedstawiamy więc galerię fotograficzną i z tego przejazdu.
Skład z wagonami towarowymi na stacji Krzeczowice w czasie krótkiej przerwy technicznej.
Fotografia: Miłosz Mazurek
13.VII.2000 r.
92 kb
Lokomotywa ze składem przejeżdża obok budynku stacyjnego w Kańczudzę. Po przejechaniu zwrotnicy zostanie ona przestawiona i cofnie się ze składem na bocznicę.
Fotografia: Miłosz Mazurek
13.VII.2000 r.
106 kb
Skład cofnięty, dwa przybyłe wagony połączono z trzema oczekującymi na zabranie.
Fotografia: Miłosz Mazurek
13.VII.2000 r.
82 kb
Lokomotywa przejeżdża (w kierunku Dynowa).
Fotografia: Miłosz Mazurek
13.VII.2000 r.
107 kb
Lokomotywa-już na torze głównym-jedzie w stronę Przeworska.
Fotografia: Miłosz Mazurek
13.VII.2000 r.
91 kb
Łączenie lokomotywy z całym składem.
Fotografia: Miłosz Mazurek
13.VII.2000 r.
82 kb
Przeciąganie składu. Za chwilę odłączy się dwa ostatnie (nowo przybyłe) wagony i skład z trudem pojedzie do Przeworska...
Fotografia: Miłosz Mazurek
13.VII.2000 r.
87 kb


PKD->Strona główna
Pociągi na PKD->Strona główna działu
Wszelkie prawa zastrzeżone.