DZISIAJ
O serwerze KOLEJ.PL
DZISIAJ|JUTRO|WCZORAJ|GALERIE|FORUM|FAQ|TABOR|INFRASTRUKTURA|MODELARSTWO|SOFTWARE|LINKI| Przewodnik po KOLEJ.PL
WsteczDalej
Newsroom KOLEJ.pl
 
Dwusystemowa lokomotywa elektryczna
EU 43
15 Czerwca '99
 
 

Lokomotywa serii EU43, wyprodukowana w Adtranz Pafawag we Wrocławiu, jest uniwersalną dwusystemową lokomotywą elektryczną przeznaczoną do prowadzenia pociągów pasażerskich oraz towarowych w ruchu międzynarodowym pomiędzy Polską, a Niemcami.

Lokomotywa może być zasilana z sieci prądu stałego 3 kV, stosowanego na sieci PKP oraz sieci prądu przemiennego 15 kV 16 2/3 Hz kolei DB. Należąca do nowej platformy produktów: Octeon - lokomotywa EU 43 została opracowana z uwzględnieniem wymagań Polskich Kolei Państwowych, oraz Kolei Niemieckich DB. Lokomotywę EU43 wyposażono w nowoczesne zasilane indywidualne asynchroniczne silniki trakcyjne. Przekształtniki trakcyjne zbudowano w oparciu o tyrystory GTO.

Wszystkie napędy pomocnicze wykonano z wykorzystaniem trójfazowych silników asynchronicznych zasilanych z przekształtników zbudowanych również w oparciu o tyrystory GTO. Lokomotywa jest sterowana i diagnozowana przy pomocy mikroprocesorowego systemu Micas. Do chłodzenia przekształtników trakcyjnych, transformatora oraz przekształtników pomocniczych używany jest olej estrowy, który chłodzony jest powietrzem w wymiennikach cieplnych.

Układ biegowy lokomotywy został zbudowany w oparciu o konstrukcję wózkówprodukowanych przez Adtranz dla członów napędowych pociągów dużej prędkości ICE.

Zastosowana w lokomotywie EU 43 układy gwarantują wysoką sprawność eksploatacyjną oraz niskie koszty obsługi.

Adtranz Pafawag Sp. z o. o.
ul. Fabryczna 12
PL 53-609 Wrocław
Tel. +48 71 356 28 11
Fax. +48 71 55 57 31
 
Dane techniczne :
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi BoBo
Prędkość konstrukcyjna 220 km/h
Maksymalna prędkość eksploatacyjna 200 km/h
Napięcie zasilania 3 kV DC;
15 kV 16 2/3 Hz
Moc ciągła w zakresie prędkości 95 - 200 km/h 6 MW przy 3 kV DC
5.5 MW przy 15 kV
16 2/3 Hz
Siła trakcyjna przy rozruchu 280 kN
Siła trakcyjna przy prędkości 95 km/h 227 kN
Moc hamowania rekuperacyjnego 6 MW
Moc hamowania oporowego 2.5 MW
Sprawność ogólna 0.83
Napięcie pokładowe 3x450 V; 60 Hz; 24 V
Masa lokomotywy 88.7 t
Długość lokomotywy 19400 mm
Szerokość nadwozia lokomotywy 2950 mm
Baza wózka 2650 mm
Baza lokomotywy 11400 mm
Średnica koła tocznego 1100 mm
Zakres temperatury otoczenia -30 do +40°C
Maksymalna wilgotność względna 90% przy 20°C
Minimalny promień łuku, który lokomotywa może pokonywać bez ograniczenia prędkości 250 m
Minimalny promień łuku 100 m
Minimalny promień górki rozrządowej 300 m
Zakres zmiany napięcia sieci 2 - 4 kV - PKP
12 - 18.75 kV - DB

Fotografie i tekst na podstawie publikacji producenta (Adtranz 1999 r.)

 

| DZISIAJ | JUTRO | WCZORAJ | GALERIE | FORUM | FAQ |

| TABOR | INFRASTRUKTURA | MODELARSTWO | SOFTWARE | LINKI | O SERWERZE |
 
Przewodnik po KOLEJ.pl
<< WsteczNa góręStrona główna działuDalej >>
Wszelkie uwagi odnosnie WWW KOLEJ.pl przeslij TUTAJ.