Obsługa lokomotywy
Uruchomienie lokomotywy

Przystępując do uruchamiania lokomotywy należy:

  1. Zamknąć i zablokować drzwi oraz osłony boczne szafy wn.
  2. Ustawić pokrętne przełączniki pakietowe w pozycjach:
    • przełącznik ładowania baterii
    • przełącznik wybiórczy przetwornic
    • przełącznik wybiórczy sprężarek
    • przełącznik kompensacji odciążenia osi
    • przełącznik zakresu prądu
    normalnie 
    1+2 
    1+2 
    wyłączony 
    normalny
  3. Zamknąć następujące automatyczne wyłączniki dźwigienkowe:
    Kabina 1 (A):
    bateria +
    bateria -
    sprężarka pantografów
    regulator napięcia przetwornicy 1
    Kabina 2 (B):
    "rozrząd główny"
    regulator napięcia przetwornicy 2
    odblokowanie przekaźników nadmiarowych obwodów pomocniczych
  4. Sprawdzić napięcie baterii -- powinno ono wynosić około 90 V; przy napięciu poniżej 80 V wyłącznik szybki (HSCB) powinien być zamykany ręcznie (w lokomotywach serii EU 06).
  5. Włożyć w gniazdo i przekręcić klucz odłącznika rozrządu (CKS) w kabinie prowadzącej.
  6. Odblokować za pomocą odpowiednich wyłączników impulsowych w kabinie wszystkie zablokowane przekaźniki.
  7. Włączyć bezpiecznik automatyczny obwodu sterowania pantografami.
  8. Włączyć wyłącznik automatyczny obwodów rozrządu i piasecznicy.
  9. Włączyć wyłącznik automatyczny wentylatorów oporów rozruchowych.
  10. Przestawić w przedziale maszynowym kurek przestawczy na zasilanie pantografów ze sprężarki pantografów.
  11. Włączyć przełącznikiem nożnym silniczek sprężarki pantografów. Wyłącznik należy utrzymywać w stanie zamkniętym aż do samoczynnego wyłączenia się silnika sprężarki przez wyłącznik ciśnieniowy. W lokomotywach serii EU 07 zamiast wyłącznika nożnego małej sprężarki jest wmontowany wyłącznik ręczny.
  12. Kurek odcinający wybranego pantografu przestawić w położenie PANTOGRAF PODNIESIONY
  13. Należy włączyć ponownie po dojściu pantografu do sieci trakcyjnej sprężarkę pantografu za pomocą wyłącznika nożnego (EU 06) lub ręcznego (EU 07) w celu uzupełnienia strat powietrza.
  14. Przycisnąć wyłącznik impulsowy ZAŁĄCZENIE WYŁĄCZNIKA SZYBKIEGO na pulpicie w kabinie maszynisty i sprawdzić załączenie -- powinna świecić się lampka sygnalizująca: WYŁĄCZNIK SZYBKI ZAŁĄCZONY.
  15. Załączyć wyłącznik automatyczny przetwornicy -- przetwornica powinna ruszyć.
  16. Załączyć po rozruchu przetwornicy wyłącznik automatyczny sprężarek -- sprężarki powinny pracować.
  17. Należy podtrzymywać cinienie w obwodzie pneumatycznym pantografów za pomocą sprężarki pantografów do chwili uzyskania ciśnienia 0,5 MPa nadciśnienia w zbiornikach głównych.
  18. Załączyć wyłącznik impulsowy pantografów do przesterowania zaworu głównego sterowania pantografami.
  19. Przełożyć kurek przestawczy w obwodzie pneumatycznym pantografów na zasilanie ze zbiorników głównych.
  20. Włożyć rączkę wału kierunkowego nastawnika jazdy i przestawić ją na żądany kierunek.
  21. Sprawdzić lampki kontrolne, działanie sygnałów dźwiękowych i oświetlenia.
  22. Sprawdzić działanie hamulca.
Uwaga: Po wprowadzeniu SHP, cewka zaworu elektropneumatycznego napełniania przewodu hamulcowego  w kabinach A i B może być zasilana, gdy ciśnienie w przewodzie hamulcowym zmaleje poniżej 0,35 MPa nadciśnienia, tylko po przyciśnięciu nożnego wyłącznika impulsoewgo.

Opracowano na podstawie książki "Lokomotywy elektryczne serii EU 06 i EU 07" H. Marciszewskiego, J. Pawlusa, S. Sumińskiego