Sprawdzić napięcie baterii -- powinno ono wynosić około 90 V; przy napięciu
poniżej 80 V wyłącznik szybki (HSCB) powinien być zamykany ręcznie (w lokomotywach
serii EU 06).
Włożyć w gniazdo i przekręcić klucz odłącznika rozrządu (CKS) w kabinie
prowadzącej.
Odblokować za pomocą odpowiednich wyłączników impulsowych w kabinie wszystkie
zablokowane przekaźniki.
Włączyć bezpiecznik automatyczny obwodu sterowania pantografami.
Włączyć wyłącznik automatyczny obwodów rozrządu i piasecznicy.
Przestawić w przedziale maszynowym kurek przestawczy na zasilanie pantografów
ze sprężarki pantografów.
Włączyć przełącznikiem nożnym silniczek sprężarki pantografów. Wyłącznik
należy utrzymywać w stanie zamkniętym aż do samoczynnego wyłączenia się
silnika sprężarki przez wyłącznik ciśnieniowy. W lokomotywach serii EU
07 zamiast wyłącznika nożnego małej sprężarki jest wmontowany wyłącznik
ręczny.
Kurek odcinający wybranego pantografu przestawić w położenie PANTOGRAF
PODNIESIONY
Należy włączyć ponownie po dojściu pantografu do sieci trakcyjnej sprężarkę
pantografu za pomocą wyłącznika nożnego (EU 06) lub ręcznego (EU 07) w
celu uzupełnienia strat powietrza.
Przycisnąć wyłącznik impulsowy ZAŁĄCZENIE WYŁĄCZNIKA SZYBKIEGO na pulpicie
w kabinie maszynisty i sprawdzić załączenie -- powinna świecić się lampka
sygnalizująca: WYŁĄCZNIK SZYBKI ZAŁĄCZONY.
Załączyć wyłącznik automatyczny przetwornicy -- przetwornica powinna ruszyć.
Należy podtrzymywać cinienie w obwodzie pneumatycznym pantografów za pomocą
sprężarki pantografów do chwili uzyskania ciśnienia 0,5 MPa nadciśnienia
w zbiornikach głównych.
Załączyć wyłącznik impulsowy pantografów do przesterowania zaworu głównego
sterowania pantografami.
Przełożyć kurek przestawczy w obwodzie pneumatycznym pantografów na zasilanie
ze zbiorników głównych.
Włożyć rączkę wału kierunkowego nastawnika jazdy i przestawić ją na żądany
kierunek.
Sprawdzić lampki kontrolne, działanie sygnałów dźwiękowych i oświetlenia.
Sprawdzić działanie hamulca.
Uwaga: Po wprowadzeniu SHP, cewka zaworu elektropneumatycznego napełniania
przewodu hamulcowego w kabinach A i B może być zasilana, gdy ciśnienie
w przewodzie hamulcowym zmaleje poniżej 0,35 MPa nadciśnienia, tylko po
przyciśnięciu nożnego wyłącznika impulsoewgo.
Opracowano na podstawie książki "Lokomotywy elektryczne
serii EU 06 i EU 07" H. Marciszewskiego, J. Pawlusa, S. Sumińskiego