Eu-43 to uniwersalny dwusystemowy
elektowóz przystosowany do prowadzenia pociągów
pasażerskich i towarowych.
Lokomotywa może być zasilana z sieci o napięciu 3kV oraz 15 kV
prądu zmiennego. Elektrowóz
ma moc 6000kW, predkość maksymalna 220 km/h.
Podstawowe parametry techniczne
lokomotywy dwusystemowej
E412-EU43
Układ osi | Bo Bo (wszystkie napędzane) |
Prędkość konstrukcyjna | 220 km/h |
Prędkość eksploatacyjna | 200 km/h |
Masa lokomotywy | 87 t |
Długość lokomotywy ze zderzakami | 19,4 m |
Baza lokomotywy | 11.4 m |
Średnica koła nowego/zużytego | 1100/1010 mm |
Napięcie zasilające | 3 kV, 15 kV 16 2/3 Hz |
Moc ciągła przy zasilaniu 3 kV | 6 MW |
Moc ciągła przy zasilaniu 15kV | 5.5 MW |
Siła trakcyjna przy rozruchu | 300 kN |
Moc hamowania elektrodynamicznego
z odzyskiem |
do 6 MW(do 5,5 MW) |
Moc hamowania elektrodynamicznego
oporowego |
2,5 MW |
Sprawność ogólna przy zasilaniu 3 kV | 86% |
Sprawność ogólna przy zasilaniu 15 kV | 83 % |
Zakres temperatur otoczenia | - 30 C do + 40 C |
Napięcie pokładowe | 450 V 60 Hz, 24 V DC |
Elektrowóz może być zasilany
napięciem 1,5 kV prądu stałego - pracuje wówczas
z połową mocy - 3 MW.
Lokomotywa serii Eu-43 jest uniwersalna, może prowadzić nastepujące pociągi:
- pasażerskie o masie 600
t z prędkością 200 km/h,
- pasażerskie o masie 800
t z prędkością 160 km/h,
- towarowe o masie 1200
t z prędkością 140 km/h,
- towarowe o masie 2200
t z prędkością 100 km/h.
Na podstawie Technika Transportu Szynowego
12/1997, Nowe Sygnały Nr 7 (15 lutego 1998)
opracował Maciej Michałowicz
|
|