EU-43 Nowa Generacja Pojazdów Trakcyjnych w PKP

Eu-43 to uniwersalny dwusystemowy elektowóz przystosowany do prowadzenia pociągów
pasażerskich i towarowych. Lokomotywa może być zasilana z sieci o napięciu 3kV oraz 15 kV
prądu zmiennego. Elektrowóz ma moc 6000kW, predkość maksymalna 220 km/h.

               Podstawowe parametry techniczne lokomotywy dwusystemowej
                                             E412-EU43
 
 

Układ osi  Bo Bo (wszystkie napędzane) 
Prędkość konstrukcyjna  220 km/h 
Prędkość eksploatacyjna  200 km/h 
Masa lokomotywy  87 t 
Długość lokomotywy ze zderzakami  19,4 m 
Baza lokomotywy 11.4 m
Średnica koła nowego/zużytego  1100/1010 mm 
Napięcie zasilające  3 kV, 15 kV 16 2/3 Hz 
Moc ciągła przy zasilaniu 3 kV  6 MW 
Moc ciągła przy zasilaniu 15kV 5.5 MW
Siła trakcyjna przy rozruchu 300 kN
Moc hamowania elektrodynamicznego
z odzyskiem
do 6 MW(do 5,5 MW) 
Moc hamowania elektrodynamicznego
oporowego 
2,5 MW 
Sprawność ogólna przy zasilaniu 3 kV  86%
Sprawność ogólna przy zasilaniu 15 kV 83 %
Zakres temperatur otoczenia  - 30 C do + 40 C 
Napięcie pokładowe  450 V 60 Hz, 24 V DC 

Elektrowóz może być zasilany napięciem 1,5 kV prądu stałego - pracuje wówczas
z połową mocy - 3 MW.

Lokomotywa serii Eu-43 jest uniwersalna, może  prowadzić nastepujące pociągi:

- pasażerskie o masie 600 t z prędkością 200 km/h,
- pasażerskie o masie 800 t z prędkością 160 km/h,
- towarowe o masie 1200 t z prędkością 140 km/h,
- towarowe o masie 2200 t z prędkością 100 km/h.
 
 

Na podstawie Technika Transportu Szynowego 12/1997, Nowe Sygnały Nr 7 (15 lutego 1998)
opracował Maciej Michałowicz



 
Powrót do strony głównej
Powrót do strony lokomotywy elektryczne