Gdy w połowie lat osiemdziesiątych stwierdzono, iż brakuje dewiz na
zakup części zamiennych do kotłów importowanych z USA postanowiono wprowadzić
urządzenie elektryczne do ogrzewania pociągów. System stworzony przez Centralne
Biuro Konstrukcyjne PKP w Poznaniu opierał się na urządzeniach zastosowano
uprzednio w lokomotywach SU46. W miejsce dotychczasowego kotła zabudowano
prądnicę ogrzewczą prądu przemiennego typu LCP-400 produkcji DOLMEL, o
mocy 440 kW, wraz z prostownikiem. Prądnica ta była napędzana bezpośrednio
od wału prądnicy głównej. Obok prądnicy ogrzewczej umieszczona została
nowa szafa z apaaturą elektryczną wysokiego napięcia. W kabinach maszynisty
dokonano przeróbek urządzeń sterowniczych i sygnalizacyjnych układu ogrzewania.
Pod czołownicami lokomotywy umieszczono sprzęgi ogrzewania elektrycznego.
Gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego przeniesiono na przednią ścianę
kabiny maszynisty.
MATERIAŁY POCHODZĄ Z MAGAZYNU" Świat kolei" nr1 1995
|
|