PRZYSTOSOWANIE LOKOMOTYW SERII SP45 DO ELEKTRYCZNEGO OGRZEWANIA POCIĄGÓW



Gdy w połowie lat osiemdziesiątych stwierdzono, iż brakuje dewiz na zakup części zamiennych do kotłów importowanych z USA postanowiono wprowadzić urządzenie elektryczne do ogrzewania pociągów. System stworzony przez Centralne Biuro Konstrukcyjne PKP w Poznaniu opierał się na urządzeniach zastosowano uprzednio w lokomotywach SU46. W miejsce dotychczasowego kotła zabudowano prądnicę ogrzewczą prądu przemiennego typu LCP-400 produkcji DOLMEL, o mocy 440 kW, wraz z prostownikiem. Prądnica ta była napędzana bezpośrednio od wału prądnicy głównej. Obok prądnicy ogrzewczej umieszczona została nowa szafa z apaaturą elektryczną wysokiego napięcia. W kabinach maszynisty dokonano przeróbek urządzeń sterowniczych i sygnalizacyjnych układu ogrzewania. Pod czołownicami lokomotywy umieszczono sprzęgi ogrzewania elektrycznego. Gniazda sprzęgów sterowania wielokrotnego przeniesiono na przednią ścianę kabiny maszynisty.
 

MATERIAŁY POCHODZĄ Z MAGAZYNU" Świat kolei" nr1 1995
 
 
Powrót na stronę Lokomotywy Spalinowe
Powrót na stronę główną