LOKOMOTYWY ELEKTRYCZNE ELECTRIC LOCOMOTIVES |
||||
Lokomotywa elektryczna polskiej konstrukcji, serii EP02, numer 01, około 1962 roku. W tym czasie pracowała na stanie MD Łódź Olechów. | Polish-made electric locomotive EP02-08 (the last of this class) about 1962. The loco was from Lodz Olechow Depot. | |||
Lokomotywa elektryczna EP03-07, produkcji szwedzkiej firmy ASEA, około roku 1962, pracująca wtedy pod szyldem MD Łódź Olechów. | Swedish electric locomotive EP03-07, about 1962. On that time, the loco was assigned to Lodz Olechow Depot. | |||
Lokomotywa elektryczna EP03-05 z pociągiiem pasażerskim. Miejsce i czas nieznane. | Swedish-made EP03-05 locomotive with unknown passenger train on the unknown route, but definitely somewhere in Poland. | |||
Lokomotywa elektryczna E04-20, później przenumerowana jako EU04-20. Przypisane stacjonowanie - Lokomotywownia Warszawa Zachodnia, przypuszczalny okres - niedługo po naprawierewizyjnej wykonanej 30 sierpnia 1958 roku. | Electric locomotive E04-20, later reclassified to EU04-20. Probably, the picture was taken short time after overhauling indicated on August 30, 1958. That time the loco was assigned to Warszawa Zachodnia depot (later - Warszawa Odolany). | |||
Uniwersalna lokomotywa elektryczna E04-24 produkcji NRD (zakłady Lokomotivbau Elektrotechnische Werke [LEW]), będąca na stanie Lok. Warszawa Zachodnia (prawdopodobnie dzisiejsze Odolany). W okresie późniejszym, przy unifikowaniu oznaczeń serii pojazdów trakcyjnych na PKP oznaczona jako EU04-24. | German-made electric universal locomotive E04-25 (re-classified later as EU04-25). On the time, the picture was taken, the loco was assigned to Warszawa Zachodnia Depot. I suppose presently it's called Warszawa Odolany Depot. | |||
Ciężka uniwersalna lokomotywa elektryczna EU20-17, produkcji zakładów LEW w NRD. | German (LEW= Lokomotivbau Elektrotechnische Werke) electric universal locomotive EU20-17 somewhere on the route. | |||
Lokomotywa elektryczna E05-26, w późniejszych standardach jako EU20-26. Przydział - lokomotywownia Piotrków, ostatnia rewizja: 31 marzec 1959 r. | Electric locomotive E05-26, later reclassified as EU20-26. Picture taken after the overhauling repair indicated on March 31,1959. According to what's written on the body, the loco was registered at Piotrkow Depot. | |||
Czeska lokomotywa elektryczna EU05-10. | Czech electric univerals locomotive EU05-10. | |||
Lokomotywa EU05-27 z pociągiem w Warszawie. | A train in Warszawa, headed by EU05-27 electric locomotive. | |||
Lokomotywa ET21-49, produkcji polskiej. Była to pierwsza seria elektrycznych lokomotyw towarowych budowana w kraju, z wyposażeniem na licencji radzieckiej. Na czarno-białym zdjęciu nie widać oryginalnego, biało-niebieskiego malowania pudła. | First Polish freight locomotive (with mechanical part on the Russian licence) of ET21-class, inventory number 49, in original (white/blue) livery. | |||
ET21-49 w nieco innym od powyższego malowaniu. Zdjęcie pochodzi po 26 stycznia 1963 roku (data rewizji), zaś sam elektrowóz był wtedy na stanie Lok. Piotrków. | ET21-49 again, but in completely different livery. Last repair indicated on the body: Ja. 26, 1963, and the loco was assigned to Piotrkow Depot. | |||
ET21-139 z pociągiem osobowym (znane wagony piętrowe, w starym - oryginalnym - malowaniu). | ET21-139 heading a passenger train. You can see a well-known double-decker cars, but in original livery. | |||
Lokomotywa EP08-005, w oryginalnym malowaniu. Jest to jeden z czterech elektrowozów tej serii, w którym próbnie starano się ograniczyć koszty produkcji, poprzez zastosowanie gorszego technologicznie materiału w wykonaniu ułożyskowania wału drążonego (łożyska ślizgowe zamiast tocznych). Niestety kiepskiej jakości technologia nie wytrzymywała próby prędkości maksymalnej lokomotywy (140 km/h), wobec czego wszystkie cztery sztuki (002-005) zostały przekwalifikowane na serię EU07 (obniżony stopień przełożenia przekładni) i otrzymały numery inwentarzowe 241-244 (nie po kolei!). | EP08-005 in original livery. One of four EP08s, which construction was defective, because of maximum cost decrease. All four locos (002-005) were rebuilt to EU07-241 to 244. | |||
Legendarny elektrowóz EP23-001. Wbrew krążącym plotkom nie była to przeróbka seryjnej lokomotywy ET22, lecz całkowicie nowa konstrukcja. Niestety - jak widać na fotografii - konstrukcja ta odziedziczyła najgorszą cechę pierwszej serii ET22 (001-122) - fatalne belki bujakowe (elementy łączenia i odsprężynowania pudła i wózków). Kto wie, czy właśnie to nie było przyczyną odstąpienia od eksperymentowania z prędkością 160 km/h, którą ten elektrowóz uzyskiwał. W każdyb bądź razie lokomotywę 'osłabiono', przystosowując do klasycznego ruchu uniwersalnego (jak wszystkie ET22) i oznaczono jako ET22-121 (na miejsce skasowanego egzemplarza). Jako ciekawostkę warto nadmienić, iż w latach późniejszych pojawiła się koncepcja innego rozwiązania układu wózków w lokomotywie ET22, polegającego na wstawieniu trzech dwuosiowych wózków (układ Bo'Bo'Bo'). O ile mi wiadomo, koncepcja ta pozostała jedynie na papierze i projektach technicznych. | Legendary EP23-001 was a prototype that probably never had pulled regular train. The modernization of ET22-class had few ways. One, was just increasing the maximum speed of the loco, by 'levering' the transmission rate up (EP23). Another tried to eliminate the construction mistakes concerning the body and bogies coupling (constructors designed new bogies arrangement for ET22 - Bo'Bo'Bo'). Anyway, the experiment with EP23 wasn't successful, so the loco was reclassified as ET22-121 and assigned to Silesia. | |||
Jeszcze jedna przeróbka lokomotywy 201E, tymrazem w wersji eksportowej dla kolei marokańskich (ONCF), wystawiona na Międzynarodowych Targach Poznańskich. | Yet another 201E-class reconstruction, as one of the locomotives designed for export to Morocco. This unit was showed at Poznan International Fairs. | |||
<<< |