POCIĄGI TRAINS |
||||
Pt47 z dosyć długim jak na tamte czasy pociągiem pasażerskim przybył na stację Gdynia Osobowa (dzisiaj już Gdynia Główna Osobowa) około roku 1965. Andrzej nie ustalił niestety, jaki to był pociąg. | Pt47 with quite long train that has arrived at Gdynia Osobowa station (today: Gdynia Glowna Osobowa) about 1965. Despite Andrzej's efforts, he couldn't guess which train it was. | |||
Ten sam pociąg co powyżej. | The same train at the same place and the same time. | |||
Parowóz serii Ty45 z pociągiem towarowym na stacji Pludry. W 1976 roku ta stacja została zelektryfikowana, więc zdjęcie pochodzi sprzed tego roku. | Ty45 locomotive with the freight train in Pludry (it was surely before 1976, because after that time this route has been electrified). | |||
'Petucha' z szarymi ryflakami pod drutem - dzisiaj możliwa do ujrzenia jedynie na niedogranej krajobrazowo imprezie. | Today you can spot Pt47 with old grey cars only during a rail-event. But you definitely won't see it on a electrified route. | |||
'Tekatka' z boczniakami. Data rewizji jednego z wagonów wskazuje na rok 1962. | A TKt48-class loco with very old cars (with separate doors for every compartment). Date of repair of one car indicates the year 1962. | |||
Oryginalny skład lokalnego pociągu pasażerskiego z Ol49, wyjeżdżający z Łowicza w stronę Łodzi Kaliskiej. | A local passenger train with very old cars leaving Lowicz station, going towards Lodz Kaliska. | |||
Ten sam pociąg, co powyżej, opuszcza węzeł. | The same train as above, leaving Lowicz. | |||
Wschodnia rubież kraju - 'peta' (ta starsza - 31) z radzieckimi 'stodołami' przemierza szlak w drodze za 'granicę', najprawdopodobniej jest to pociąg z Warszawy w stronę Kuźnicy Białostockiej. | An eastern part of Poland, and Pt31-class loco heading the train consisted of Soviet so-called sleepings (have you tried this?), going on the east, probably in Kuznica Bialostocka's direction. | |||
Akcja zima! Na drugim planie dwa ryflaki prowadzone parowozem Tr203 - wskazuje to raczej na manewry. | Winter track cleaning and Tr203-class locomotive (this class was used mainly as a shunters) heading two cars. | |||
Jeszcze jeden zimowy obrazek - pług śnieżny pchany parowozem. | Yet another winter picture - a snow-plough pushed by a steam locomotive. | |||
Obrazek sprzed lat - pociąg najprawdopodobniej pospieszny Warszawa-Szczecin (prowadzony Pt47), jadacy przez Franowo, wjezdza od strony Staroleki do Poznania Glownego, skad dalej wyruszy bez zmiany czola. | A fast passenger train Warszawa-Szczecin, headed by Pt47-class steam locomotive,entering Poznan Glowny from Staroleka side. The train will not change its direction because it used a freight pass in Poznan. | |||
'Peta', wagon kolei belgijskich i wagon kolei holenderskich (tyle widać) na stacji Warszawa Gdańska. Podróżni z Warszawy do Hoek van Holland nie musieli podróżować w charakterystycznym zapachu radzieckich wagonów, ale jeżeli ktoś chciał skorzystać z tego pociągu jadąc do Moskwy - niestety już musiał użyć wschodniego taboru. | Moskva - Hoek van Holland train was consisted of western cars on western part of the route (from Warszawa). On the picture, taken in Warszwa Gdanska, you can see a Belgian (first) and Dutch (second) passenger cars. | |||
Obrazek podwarszawski. Tr203-92 na przejeździe kolejowym. Z prawej - taksówka bagażowa żuk, z MPT Warszawa. | A sub-Warszawa picture. Freight taxi from Warszawa Taxi Service waiting at the railroad crossing, till Tr203-92 passes by. | |||
Jeszcze jeden przejazd kolejowy - w Nowym Dworze Mazowieckim, z osobnym przejściem dla pieszych, specjalną latarnią przed torami, no i parowozem Ty42. | Another crossing (in Nowy Dwor Mazowiecki), with a characteristic lantarn, and separate bars for pedestrians. Ty42 locomotive with a Floridsdorf-tender entering the crossing. | |||
Pt47 z pociągiem kwalifikowanym opuszczającym dużą stację. Proszę zwrócić uwagę na skromny wygląd wagonu restauracyjnego - pierwszego za lokomotywą. | Pt47-class locomotive with a fast train leaving a big station. The restaurant car 'WARS' is first after the loco. | |||
Pt47-162 opuszcza stację Białystok z pociągiem osobowym. | Pt47-162 with a passenger train leaving Bialystok. | |||
Górski krajobraz i parowóz Ty2 z krótkim pociągiem towarowym. | A mountain landscape and a short freight train headed by Ty2 steam locomotive. | |||
I to samo, co wyżej. | The same train as above. | |||
Kolejny mieszany towarowy na dwutorowym szlaku. | Another mixed-freight on a two-track route. | |||
Pociąg pospieszny na szlaku i miłośnik kolei z aparatem - ciekawe czy miał oficjalne pozwolenie? | A fast passenger train on a route, and a railfan-photographer aside. I wander if he had a permission for takin pictures... | |||
Szklarska Poręba Górna i krótki pociąg osobowy - ale za to z jakim ciekawym wagonem! | Extremely short passenger train in Szklarska Poreba Gorna. | |||
Spalinowy zespół trakcyjny typu 'Koeln', jako pociąg ekspresowy 'Berolina' z Berlina do Brześcia, przez Warszawę. Zespół widoczny na fotografii obsługiwał ten ekspres w latach 1959-1961. | Diesel motor unit of 'Koeln' type, as express train 'Berolina' from Berlin to Brest, calling at Warszawa. This train was servicing by this unit during 1959-1961. | |||
Trzy wagony motorowe serii SN61 oraz (niewidoczne już na zdjęciu) wagony pasażerskie, jako pociąg ekspresowy 'Kaszub' z Gdyni do Warszawy, oczekujący na stacji Działdowo (około roku 1970). Wagony SN61 używane do ruchu kwalifikowanego były specjalnie pomalowane na biało i niebiesko, odróżniając się tym samym od standardowej zielonej tonacji. | Three motor cars of SN61-class and probably some passenger wagons behind, as the express train 'Kaszub' from Gdynia to Warszawa, waiting in Dzialdowo (about 1970). SN61-class cars used for higher-classified trains were specially painted in white and blue, instead of standard green livery. | |||
SN61-59+SN61-02+ dwa wagony pasażerskie, jako pociąg ekspresowy 5102 'Neptun' z Gdyni Osobowej do Warszawy, tuż przed planowym odjazdem z Gdyni, około roku 1965. Oba wagony SN61 z MD Warszawa. | SN61-59+SN61-02+4 cars, as the express train 5102 'Neptun' from Gdynia Osobowa to Warszawa (just about to leave Gdynia Osobowa) about 1965. Both SN61 DMUs were from Warszawa Depot. | |||
Dwa wagony motorowe serii SN61 oraz dwa wagony doczepne, jako pociąg ekspresowy 'Berolina' z Berlina do Warszawy, tuż przed stacją Poznań Główny (około 1963-1964). | Two motor cars (SN61-class) and two wagons as the express train 'Berolina' from Berlin to Warszawa, entering Poznan Glowny (about 1963-1964). | |||
Dwie sztuki SN61 wypełzają z placu budowy Dworca Centralnego w Warszawie, zapewne z bardzo kwalifikowanym szybkim pociągiem pasażerskim, lub tylko na podsyłkę do wagonowni po resztę składu. | Two SN61 diesel motor cars as a fast passenger train (or maybe only for the cars of such train) went out of a tunnel. Warszawa Centralna station haven't existed yet as a station, but it took just a few years to erect this controversal building. | |||
Lokomotywa elektryczna EU05-30 (ostatni numer tej serii), produkcji czechosłowackiej (zakłady Skoda) z dość krótkim pociąiem kwalifikowanym - najprawdopodobniej, sądząc z zestawienia skadu, był to 'Opolanin'), nieopodal stacji Warszawa Głowna. Wszystkie czynne lokomotywy tej serii zostały przebudowane w latach 70-tych (zmiana przekładni). | Czech-made electric universal locomotive EU05-30 (the last of this class) with quite short train (what indicates, that this train must've been classified higher; Andrezj suggested, it could be 'Opolanin' train) near Warszawa Glowna station. All this class was in 70ties rebuilt into called 'EP05', and the modernization mainly took the transmission rate. | |||
Lokomotywa EP05-22 na stacji Warszawa Główna, najprawdopodobniej z pociągiem ekspresowym 'Odra' z Wrocławia.. | EP05-22 electric locomotiwe at Warszawa Glowna station, seemingly with 'Odra' express train from Wroclaw. | |||
Lokomotywa EP05-25 (ex-EU05-25) z pociągiem ekspresowym 'Odra' z Wrocławia, na stacji Warszawa Wschodnia. Na pudle lokomotywy można odczytać datę ostatniej naprawy (naprawa średnia) w ZNTK Gdańsk - lipiec 1977. Lokomotywa była przydzielona do MD Warszawa Olszynka Grochowska. | EP05-25 electric loco with express train 'Odra' from Wroclaw, has just arrived at Warszawa Wschodnia station. It's very easy to read the date of the repair (mid-course repair) in Overhauling Workshop Gdansk - in April 1977. The loco was assigned to Warszawa Olszynka Grochowska Depot. | |||
<<< |