Posiadane przeze mnie dane wagonów motorowych PKD są dość fragmentaryczne,
jednakże
                   
warte są opublikowania.
                  
1. Wagon motorowy MBd1-325:
                       
rok budowy - 1930;
                       
klasa wagonu - 2;
                       
układ osi - AA;
                       
silnik spalinowy - S-53 o mocy 100 KM, obroty - 2800 obr/min.;
                       
Inne dane:
                       
Wykazany w "Służbowym rozkładzie jazdy pociągów...kolei wąskotorowych"
Zeszyt VIII-W
                       
ważnym od 01.06.1975 r. w tabeli "Wykaz obciążeń dla motowozów w ruchu
pasażerskim"
                       
str. 32, grupa II-ga.


 
     
                  
8. Wagon motorowy MBxd1-356:
                       
data budowy - 1961 r. w ZNTK Wrocław;
                       
klasa wagonu - 2;
                       
prędkość maksymalna - 50 km/godz.;
                       
układ osi - BB;
                       
silnik spalinowy - Wola DTK, 150 KM, obroty - 1500 obr/min.,
                                                     
6 cylindrów o średnicy 150 mm i skoku 180 mm, paliwo - olej gazowy,;
                       
przekładnia - mechaniczna B-10-00-0/SB1/ 6-biegowa, później mechaniczna
Mylius 4-biegowa,
                                             
sprzęgło suche jednotarczowe ze sterowaniem pneumatycznym;
                       
wymiary: długość - 14860 mm, szerokość - 2440 mm, średnica kół - 760 mm,
rozstaw osi
                                       
skrajnych - 10040 mm, rozstaw osi wózków - 1750 mm, rozstaw sworzni wózków
- 8700 mm;
                       
liczba miejsc siedzących - 40 miejsc;
                       
oświetlenie - elektryczne;
                       
typ hamulca - Knorr ręczny;
                       
rodzaj sterowania - mechaniczne;
                       
ogrzewanie - wodne.
                       
Dane o przebiegu służby:
                       
28.01.1957 - wysłanie do przebudowy wagonu osobowego Bx-2502;
                       
12.11.1960 - powrót przebudowanego wagonu jako MBxd1;
                       
08.04.1961 - zamontowana skrzynia biegów B-10-00-0/SB1/ 6-biegowa;
                       
25.09.1963 - próby ruchowe ze zmodernizowaną skrzynią biegów SB1 4-biegową
nr 172;
                       
02.12.1963 - próby ruchowe ze zmodernizowaną skrzynią biegów SB1 4-biegową
nr 148.
                       
26.04.1965 - próby ruchowe ze skrzynią biegów Mylius (z MBxd1-347 - skreślenie
z inwentarza);
                       
14.06.1965 - dopuszczenie wagonu do ruchu ze skrzynią biegów Mylius;
                       
01.10 - 09.11.1966 - przegląd R, wymiana silnika na DT150 nr D477 (po przeglądzie
P3);
                       
29.08 - 16.09.1967 - Przegląd S, wymiana silnika na DT150 nr 2479 (po naprawie
średniej);
                       
02 - 30.04.1974 - przegląd P3, wymiana silnika na DT150 nr 2678 (po naprawie
głównej).
                       
do 1976 (?) - kolej grójecka, później kolej pomorska.
                       
Przebiegi w km:
                       
30.10.1965 - 01.10.1966 - 42444 km;
                       
08.11.1966 - 29.08.1967 - 51603 km;
                       
17.09.1967 - 27.06.1969 - 74175 km;
                       
03.08.1971 - 13.07.1973 - 52441 km.
                       
Inne dane:
                       
Wykazany w "Służbowym rozkładzie jazdy pociągów...kolei wąskotorowych"
Zeszyt VIII-W
                       
ważnym od 31.05.1981 r. w tabeli "Wykaz obciążeń dla motowozów w ruchu
pasażerskim"
                      
str. 31, grupa II-ga.
                  
9. Wagon motorowy MBxd1-357:
                       
rok budowy - 1961 w ZNTK Wrocław.
                
10. Wagon motorowy MBxd1-358:
                       
Wykazany w "Służbowym rozkładzie jazdy pociągów...kolei wąskotorowych"
Zeszyt VIII-W
                       
ważnym od 01.06.1975 r. w tabeli "Wykaz obciążeń dla motowozów w ruchu
pasażerskim"
                       
str. 32, grupa II-ga.
                       
Wykazany w "Służbowym rozkładzie jazdy pociągów...kolei wąskotorowych"
Zeszyt VIII-W
                       
ważnym od 31.05.1981 r. w tabeli "Wykaz obciążeń dla motowozów w ruchu
pasażerskim"
                       
str. 31, grupa II-ga.
                
11. Wagon motorowy MBxd1-359:
                       
Wykazany w "Służbowym rozkładzie jazdy pociągów...kolei wąskotorowych"
Zeszyt VIII-W
                       
ważnym od 01.06.1975 r. w tabeli "Wykaz obciążeń dla motowozów w ruchu
pasażerskim"
                       
str. 32, grupa II-ga.
                       
Wykazany w "Służbowym rozkładzie jazdy pociągów...kolei wąskotorowych"
Zeszyt VIII-W
                       
ważnym od 31.05.1981 r. w tabeli "Wykaz obciążeń dla motowozów w ruchu
pasażerskim"
                       
str. 31, grupa II-ga.
                   
Dane szczegółowe wynotowane zostały z niekompletnych książek pojazdów w
1988 r w WMD Koszalin.