Przedstawiona poniżej lista być może nie wyczerpuje
wszystkich parowozów, jakie
były eksploatowane na Pomorskich Kolejach Dojazdowych po II wojnie
światowej.
Lista ta powstała na podstawie notatek byłego naczelnika WMD Koszalin,
pana Krogulskiego
w maju 1988 r. Do tej pory być może nie była nigdzie publikowana. Ze względu
na duże
braki w danych pojazdów, proszę hobbystów o próbę uzupełnienia zarówno
listy jak i danych
szczegółowych.
1.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy | - |
|
|
---|---|---|---|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
2.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
---|---|---|---|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
1957 Koszalin |
|
3.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
---|---|---|---|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
4.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
(prod. kotła) |
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
1956 Białogard |
|
1956 Koszalin |
5.
6.
7.
8.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
Stettin |
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
15.06.1942, 04.1946 Szczecinek |
|
|
9.
10.
11.
12.
13.
14.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
Hannover |
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
15.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
16.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
17.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
18.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
19.
20.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
21.
22.
|
|
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
|
|
Rok budowy |
|
|
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
|
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
|
|
Szybkość [km/h] |
|
|
|
Układ osi |
|
|
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
|
|
Producent |
|
|
|
Moc [KM] |
|
|
|
Data skreślenia z PKP |
|
|
|
Długość [m] |
|
|
|
Ciężar [t] |
|
|
|
Zapas wody [m3] |
|
|
|
Zapas węgla [t] |
|
|
|
Miejsce stacjonowania |
|
|
|
23.
|
|
Seria, numer (nowy) |
|
Rok budowy |
|
Kocioł - nr fabryczny |
|
Kocioł - nr kolejowy |
|
Szybkość [km/h] |
|
Układ osi |
|
Ciśnienie pary [atm.] |
|
Producent |
|
Moc [KM] |
|
Data skreślenia z PKP |
|
Długość [m] |
|
Ciężar [t] |
|
Zapas wody [m3] |
|
Zapas węgla [t] |
|
Miejsce stacjonowania |
|
Wykonano na podstawie notatek
Naczelnika WMD Koszalin Wąski p. Krogulskiego
(maj 1988r.).