Propozycja normy dla polskich modułów H0

dla linii jednotorowej i dwutorowej, nie zelektryfikowanej lub zelektryfikowanej


Aby nie wyważać otwartych drzwi, proponuję w przypadku linii jednotorowej skorzystać z gotowych wzorców FREMO, lekko je tylko modyfikując. Różnica będzie polegać na braku w profilu krawędziowym podsypki (łączenie modułów przy użyciu krótkiego toru na pasku podsypki). Moduły linii dwutorowej zostały stworzone od podstaw i nie mają swoich odpowiedników. Niemniej jest możliwość łączenia np MP1 i MP2.
Komentarze zaznaczono zielonym kolorem
Oznaczenia: drugi znak - rodzaj profilu, trzeci znak - ilość torów szlakowych, czwarty znak opcjonalnie - trakcja elektryczna.
    Proponuję następujące bazowe krawędzie modułów:
  1. MP1, MP1T - jeden tor, płaski profil krawędzi (podobne do Fremo H0-201)
  2. MG1, MG1T - jeden tor, górzysty profil krawędzi (podobne do Fremo H0-204)
  3. MP2, MP2T - dwa tory, płaski profil krawędzi (autor: Jarosław Dziub)
  4. MD2, MD2T - dwa tory, płaski profil z nasypem (autor: Jarosław Dziub)

W przypadku zelektryfikowanych modułów (oznaczonych literą T) proponuję następujące zalecenia:


Szczegóły wykonania toru oraz przykład wykonania modułu można znaleźć w dziale JTZ

Masz jakieś uwagi/pomysły? O czymś zapomniałem?

McZapkie

Indeks