ISO-8859-2; HTML 3.2; 11,0kB+0,8kB

Podstawowe parametry techniczne lokomotyw spalinowych stosowanych na PKP


 

(Dane zgromadzone w poniższej tabeli pochodzą z książki pt. "Tabor kolejowy" autorstwa dr inż. Aleksandra Krzemienieckiego)

Seria

Układ osi

Całkowita długość ze zderzakami [m]

Masa lokomotywy w stanie służbowym [t]

Największy nacisk osi na szyny [kN]

Moc silnika [kW]

Rodzaj przekł.

Największa siła pociągowa [kN]

Największa prędkość [km/h]

Producent

SM03

B

6,94

24

120

110

mech.

58

46

Fablok

SM30

B0B0

10,14

36

90

260

elektr.

78

58

Fablok

SM31

C0C0

17

120

200

880

elektr.

360

80

Fablok

SM42 *

B0B0

14,24

72

180

590

elektr.

273

90

Fablok

SM48

C0C0

16,97

120

200

880

elektr.

380

100

ZSRR

ST43

C0C0

16,94

116,2

195

1545

elektr.

320

100

Rumunia

ST44

C0C0

17,55

116,5

195

1470

elektr.

320

100

ZSRR

SP45

C0C0

18,99

102

170

1250

elektr.

326

120

H. Cegielski

SU46

C0C0

18,9

105

175

1655

elektr.

311

120

H. Cegielski

SP47

C0C0

20,2

114

190

2205

elektr.

381

140

H. Cegielski

SP32

B0B0

16

74

180

1300

elektr.

205

100

Rumunia

* - Lokomotywy tej serii z kotłem ogrzewczym dla ruchu pasażerskiego mają oznaczenia SP42

Jeśli masz jakieś uwagi, pytania lub wątpliwości to napisz.

Wysyła pocztę na gkochan@polbox.pl


[ Strona początkowa | Trakcja elektryczna | Wagony kolejowe | Sygnały świetlne ]
[ Trochę teorii | Kolejowy software | Galeria | Linki | Ankieta ]


Copyright © Grzegorz Kochan
20:00 20.01.98
Author: Grzegorz Kochan