Podstawowe parametry techniczne lokomotyw spalinowych stosowanych na PKP
(Dane zgromadzone w poniższej tabeli pochodzą z książki pt. "Tabor kolejowy" autorstwa dr inż. Aleksandra Krzemienieckiego)
Seria |
Układ osi |
Całkowita długość ze zderzakami [m] |
Masa lokomotywy w stanie służbowym [t] |
Największy nacisk osi na szyny [kN] |
Moc silnika [kW] |
Rodzaj przekł. |
Największa siła pociągowa [kN] |
Największa prędkość [km/h] |
Producent |
SM03 |
B |
6,94 |
24 |
120 |
110 |
mech. |
58 |
46 |
Fablok |
SM30 |
B0B0 |
10,14 |
36 |
90 |
260 |
elektr. |
78 |
58 |
Fablok |
SM31 |
C0C0 |
17 |
120 |
200 |
880 |
elektr. |
360 |
80 |
Fablok |
SM42 * |
B0B0 |
14,24 |
72 |
180 |
590 |
elektr. |
273 |
90 |
Fablok |
SM48 |
C0C0 |
16,97 |
120 |
200 |
880 |
elektr. |
380 |
100 |
ZSRR |
ST43 |
C0C0 |
16,94 |
116,2 |
195 |
1545 |
elektr. |
320 |
100 |
Rumunia |
ST44 |
C0C0 |
17,55 |
116,5 |
195 |
1470 |
elektr. |
320 |
100 |
ZSRR |
SP45 |
C0C0 |
18,99 |
102 |
170 |
1250 |
elektr. |
326 |
120 |
H. Cegielski |
SU46 |
C0C0 |
18,9 |
105 |
175 |
1655 |
elektr. |
311 |
120 |
H. Cegielski |
SP47 |
C0C0 |
20,2 |
114 |
190 |
2205 |
elektr. |
381 |
140 |
H. Cegielski |
SP32 |
B0B0 |
16 |
74 |
180 |
1300 |
elektr. |
205 |
100 |
Rumunia |
* - Lokomotywy tej serii z kotłem ogrzewczym dla ruchu pasażerskiego mają oznaczenia SP42
Jeśli masz jakieś uwagi, pytania lub wątpliwości to napisz. |
[ Strona początkowa |
Trakcja elektryczna |
Wagony kolejowe |
Sygnały świetlne ]
[ Trochę teorii |
Kolejowy software |
Galeria |
Linki |
Ankieta ]