Wagony kolejowe
Węglarki | Typ | Seria | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość wagonu [mm] | Rozstaw osi lub czopów skrętu [mm] | Rozstaw osi wózka [mm] | Długość ładunkowa [mm] | Szerokość ładunkowa [mm] | Powierzchnia ładunkowa [m2] | Pojemność [m3] | Masa własna wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dwuosiowe | W9 | Es | 10000 | 3008 | 5400 | - | 8760 | 2760 | 24 | 36 | 10500 | 100 |
Czteroosiowe | 401Wb | Eas | 14040 | 3060 | 8500 | 2000 | 12800 | 2800 | 36 | 72 | 20300 | 100 |
401Za | Eamos | 12240 | 3100 | 7000 | 2000 | 10828 | 2900 | 31 | 30 | 19500 | 100 | |
Sześcioosiowe | 601W | Eaaos | 16800 | 3028 | 9800 | 2 X 1600 | 15412 | 2780 | 42,8 | 102,5 | 29000 | 100 |
Wagony | Typ | Seria | Rodzaj przewożonego ładunku | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość [mm] | Rozstaw osi lub czopów skrętu [mm] | Rozstaw osi wózka [mm] | Pojemność [m3] | Masa własna wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [mk/h] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dwuosiowe | 41WS | Fkkl1 | Węgiel, piasek | 8240 | 2976 | 4200 | 12,6 | 12500 | 80 | |
41/2WS | Fkkl1 | Tłuczeń | 7240 | 2816 | 4200 | - | 13,2 | 10000 | 80 | |
59WS | Fkkl1 | Tłuczeń, kamień | 8240 | 3016 | 4200 | - | 13,2 | 12300 | 80 | |
202V | Fls | Węgiel, kamień | 9640 | 3030 | 6000 | - | 40 | 12400 | 100 | |
Czteroosiowe | 24Ve | Fal | Węgiel | 14600 | 3090 | 8450 | 2000 | 69 | 24000 | 100 |
402V | Fal1 | Ruda, tłuczeń | 12840 | 3050 | 7500 | 2000 | 25,6 | 26000 | 100 | |
411Vb | Facs | Tłuczeń | 11190 | 3114 | 6650 | 1850 | 38 | 21900 | 100 | |
Gondola | Fals | Węgiel, tłuczeń | 14040 | 3125 | 8750 | 2000 | 67 | 22000 | 100 |
Platformy | Typ | Seria | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość [mm] | Rozstaw osi lub czopów skrętu [mm] | Rozstaw osi wózka [mm] | Długość ładunkowa [mm] | Szerokość ładunkowa [mm] | Powierzchnia [m2] | Masa własna wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [mk/h] | Liczba kłonic |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dwuosiowe | 201Z | Ks | 14340 | 3030 | 8000 | - | 12960 | 2640 | 34,2 | 12500 | 80 | 2*61)
2*22) |
203Z | Lekqss | 14340 | - | 8000 | - | 13100
12960 |
22603)
26404) |
- | 16000 | 120 | - | |
Czteroosiowe | 401Ze | Rmms | 12240 | 3100 | 7000 | 2000 | 10857 | 2828 | 31,0 | 19300 | 100 | 2*5 |
412Z | Sgs | 19900 | 2740 | 14600 | 2000 | 18288 | 2685 | 32,0 | 2200 | 100 | - | |
Sześcioosiowe | 48RW | Sap | 13200 | 3100 | 7200 | 30005) | 11900 | 3100 | 36,8 | 25500 | 80 | 2*4 |
Platformy | Typ | Seria | Liczba wózków | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość [mm] | Rozstaw osi lub czopów skrętu [mm] | Rozstaw osi wózka [mm] | Rozstaw czopów skrętów sąsiednich wózków [mm] | Długość ładunkowa [mm] | Szerokość ładunkowa [mm] | Powierzchnia ładunkowa [m2] | Masa własna wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [mk/h] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
czteroosiowe | 404Z | Uais | 2 | 20260 | 2850 | 14000 | 2000 | - | 9000 | 2830 | - | 28500 | 100 |
405Z | Uais | 2 | 27420 | 2820 | 21160 | 2000 | - | 16000 | 2700 | - | 42000 | 100 | |
Ośmioosiowe | 601Za | Uaai | 4 | 24930 | 2420 | 17000 | 1850 | 3250 | 9040 | 2420 | 21,9 | 69500 | 80 |
605Z | Uaais | 2 | 24780 | 2800 | 15900 | 1500 | - | 8500 | 2700 | 23,4 | 54000 | 100 | |
609Z | Uaais | 2 | 24860 | 2750 | 13200 | 1500 | - | 8500 | 2750 | 23,4 | 60000 | 100 | |
Szesnastoosiowe | 603Z1) | Uaai | 4 | 37010 | - | 22000 | 1500 | 6126 | 9000 | 2140 do 3100 | - | 110000 | 80 |
606Z2) | Uaai | 4 | 28510 | 3070 | 13500 | 1500 | 6126 | - | - | - | 93000 | 80 |
Wagony | Typ | Seria | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość wagonów [mm] | Rozstaw osi lub czopów skrętu [mm] | Rozstaw osi wózka [mm] | Długość ładunkowa [mm] | Szerokość ładunkowa [mm] | Powierzchnia ładunkowa [m2] | Pojemność [m3] | Masa własna wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dwuosiowe | 23K/1 | Ggs | 11080 | 3100 | 5700 | - | 9260 | 2710 | 25,0 | 63 | 12350 | 100 |
206K | Gs | 10540 | 2980 | 5700 | - | 9334 | 2710 | 25,0 | 63 | 12800 | 100 | |
Czteroosiowe | 401Ka | Gagqrs | 16520 | 2995 | 10500
2000 |
2000 | 15200 | 2600 | 39,5 | 89,5 | 23300 | 100 |
Dwuosiowe do przewozu owoców i jarzyn | 6S | Hhrs | 10580 | 3100 | 5700 | - | 9260 | 2710 | 25,0 | 63 | 12900 | 100 |
208S | Hhqrs
Hhqrss |
10580 | 2980 | 5700 | - | 9260 | 2710 | 25,0 | 63 | 14000 | 120
100 |
Cysterny | Typ | Seria | Rodzaj ładunku | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość wagonu [mm] | Rozstaw czopów skrętów wagonów [mm] | Rozstaw osi [mm] | Pojemność [m3] | Masa własna wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dwuosiowe | 201Rb | Uh | Skroplony tlenek etylenu | 10100 | 2950 | - | 5400 | 23,2 | 16800 | 80 |
203Rb | Uhs | Stężony kwas azotowy | 10100 | 2880 | - | 5400 | 20,4 | 10800 | 100 | |
203Rc | Uhs | Kwasy tłuszczowe | 10100 | 2880 | - | 5400 | 20,4 | 13000 | 100 | |
209R | Uhs | Chlorek siarki oraz trójchlorek fosforu | 10100 | 2850 | - | 5400 | 18,0 | 9500 | 100 | |
230R | Uh | Produkty naftowe | 10000 | 3050 | - | 5400 | 27,0 | 13000 | 80 | |
Czteroosiowe | 401Ra | Uahs | Smoła, asfalt, pak | 12340 | 3040 | 6800 | 2000 | 45,6 | 23000 | 100 |
402R | Uahs | Płynna siarka | 12340 | 3040 | 6800 | 2000 | 28,7 | 26000 | 100 | |
405R | Uahs | Butan, propan i inne węglowodory skroplone | 12340 | 2950 | 6800 | 2000 | 47,9 | 33900 | 100 | |
406Ra | Uahs | Produkty naftowe | 12340 | 3040 | 6800 | 2000 | 61,2 | 22800 | 100 | |
408R | Uahs | Stężony kwas siarkowy | 12340 | 3040 | 6800 | 2000 | 34,8 | 21400 | 100 | |
417Ra | Uahs | Skroplone węglowodory | 18040 | 3058 | 11200 | 2000 | 108,0 | 38000 | 100 | |
Wagon garnkowy | 207S | Uhs | Kwas solny | 10100 | 2870 | - | 5400 | 14,0 | 17500 | 100 |
Wagony | Typ | Seria | Rodzaj ładunku | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość wagonu [mm] | Rozstaw czopów skrętów wagonów [mm] | Rozstaw osi [mm] | Liczba zbiorników lub zasobników | Pojemność zbiorników lub zasobników [m3] | Masa własna wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [km/h] |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dwuosiowe | CWL-26 | Us | Cement luzem | 10500 | 2900 | - | 5400 | 3 | 20,7 | 13500 | 100 |
206S | Us | Soda luzem | 12340 | 3100 | - | 8200 | 3 | 42,0 | 16000 | 100 | |
216S | Us | Sadza luzem | 10580 | 2960 | - | 6800 | 2 | 49,0 | 12600 | 100 | |
Czteroosiowe | 401S | Uas | Karbid luzem | 12140 | 3050 | 6300 | 2000 | 3 | 57,0 | 30000 | 100 |
405S | Uas | Tlenek glinu | 14540 | 3080 | 9100 | 2000 | 1 | 58,6 | 24000 | 100 | |
408S | Uas | Materiały sproszkowane | 14040 | 3100 | 8500 | 2000 | 4 | 50,0 | 24500 | 100 | |
405Sa | Uas | Siarka kruszona lub granulowana | 12040 | 3120 | 6600 | 2000 | 1 | 51,0 | 19000 | 100 |
WAGONY PASAŻERSKIE
Typ | Seria | Długość ze zderzakami [mm] | Największa szerokość wagonu [mm] | Rozstaw czopów skrętów wagonów [mm] | Masa wagonu [kg] | Największa dopuszczalna prędkość [km/h] | Dopuszczony do komunikacji RIC / MC | Liczba przedziałów dla pasażerów | Liczba miejsc do siedzenia w wagonie klasy 1 / 2 | Liczba drzwi wejściowych | Ogrzewanie | Oświetlenie | Moc prądnicy |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
112Ad | Adu | 24500 | 2983 | 17200 | 39200 | 160 | RIC/MC | 9 | 54/- | 4 | p+ee | żar.+jarz. | 4,5 |
111A | Bdu | 24500 | 2983 | 17200 | 39500 | 160 | RIC/MC | 10 | -/80 | 4 | p+ee | jarz.+żar. | 4,5 |
104Ac | ABn | 24500 | 2883 | 17200 | 36500 | 160 | RIC/MC | 4 / 5 | 24/40 | 4 | n+p+ee | jarz. | 6,0 |
102AB | B | 24210 | 3932 | 16000 | 36500 | 120 | -/- | 2 | -/76 | 6 | e | żar. | 4,5 |
120A | B | 24500 | 2883 | 17200 | 38000 | 140/160 | RIC/MC | 3 | -/82 | 4 | p+e | jarz. | 4,0 |
WLAB | 24580 | 2900 | 17200 | 48380 | 140 | RIC/MC | 10 | -/24 | 4 | w | jarz.+żar. | 4,5 | |
113A | BRdu | 24500 | 2883 | 17200 | 39500 | 160 | RIC/MC | 3 | 24/- | 4 | p+ee | jarz. | 4,5 |
201C | D | 24420 | 2758 | 15400 | 24800 | 140 | RIC/MC | - | -/- | - | p+ee | żar. | 4,5 |
201C | 101C | 24500 | 2884 | 17200 | 37000 | 140 | RIC/MC | - | -/- | - | n+r | żar.+jarz. | 4,5 |
Typ wagonu | Rodzaj wagonu | Liczba przedziałów w wagonie klasy | Liczba miejsc do siedzenia/leżenia
w przedziałe klasy |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 1/2 | 1 | 2 | 1/2 | ||
X | Z korytarzem bocznym | 10 | 12 | 5/6 | 6 | 6 | 6/6 |
Kuszetka | - | 10 | - | - | 6/6 | - | |
Y | Z korytarzem bocznym | 9 | 10 | 4/5 | 6 | 8 | 6/8 |
Kuszetka | 8 | 9 | 4/5 | 6 | 8 | 6/8 | |
Z | Z korytarzem bocznym | 9 | 11 | 4/6 | 6 | 6 | 6/6 |
Kuszetka | - | 10 | - | - | 6/6 | - |
Typ wagonu | Prędkość [km/h] | Długość ze zderzakami [mm] | Odległość między czopami skrętu [mm] | Szerokość wagonu [mm] |
---|---|---|---|---|
X | 160 | 26400 | 19000 | 2680 |
Y | 160 | 24500 | 17200 | 2680 |
Z1 | 200 | 26400 | 19000 | 2825 |
Z2 | 160 | 26400 | 19000 | 2825 |
Jeśli masz jakieś uwagi, pytania lub wątpliwości to napisz. |
[ Strona początkowa |
Trakcja elektryczna |
Trakcja spalinowa |
Sygnały świetlne ]
[ Trochę teorii |
Kolejowy software |
Galeria |
Linki |
Humor ]
Ankieta ]